Koniec Boeingów 757 we flocie Finnaira

Koniec Boeingów 757 we flocie Finnaira Po 17 latach nastąpił koniec pewnej ery dla linii Finnair. Wczoraj (23.01) odleciał ostatni Boeing 757-200 fińskiego przewoźnika. Maszynę przebazowano z Helsinek do Shannon gdzie zostanie przygotowana do dostawy do linii Aer Lingus.Irlandzki przewoźnik wyleasingował trzy Boeingi 757-200 w celu rozszerzenia siatki transatlantyckiej z Shannon w pierwszej połowie tego...
24/01/2014 22:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2014-02-01 00:58   
greg0303 - Profil greg0303
Może ten link otworzy się poprawnie:
zobacz link
spotter10 2014-01-28 08:48   
spotter10 - Profil spotter10
Kiedyś to był long haul, bo jest w stanie przeskoczyć przez sadzawkę do USA, zwłaszcza z UK. Dlatego też tak go traktowano. Masę tych maszyn latało na charterach, bo były w stanie dolecieć do najbardziej popularnych destynacji, zabierały znacznie więcej pax niż ówczesne 737 (a gdy powstał 757, to największy 737 był w wersji -400). Obecnie, mając 737-900 NG użytkowanie starych modeli jakimi są 757 staje się kompletnie nieopłacalne, a gdy ktoś już chce większą maszynę, to się zainteresuje 787-8. Wydaje mi się, że Airbus budując swojego A321 myślał własnie o konkurencji z 757-200 i chyba to on jest częściej wybierany. Poza tym do 2000 roku, kiedy to pierwszy raz wzbił się w powietrze 737-900, to Boeing nie miał modelu, który mógłby zastąpić 757-200 i konkurować z A321 (a ten oblatano po raz pierwszy w 1993).
gosc_ecea5 2014-01-27 21:03   
gosc_ecea5 - Profil gosc_ecea5
Trudno zgodzić się, że B757-200 to long haul (na dzisiejsze standardy) przy zasięgu ok. 7600 km (B757-300 to 6600 km). Takie zasięgi to mają np. B737-900ER (6000km), czy nowe B737 MAX 9 (6700 km) albo A321Neo (6800 km). B787-8 to raczej inny segment (i cena). Ciekawe czy B757 jest jednak częściej zastępowany przez B737-900(NG lub MAX) czy też przez konkurenta czyli A321(Neo).
spotter10 2014-01-27 12:13   
spotter10 - Profil spotter10
757 powoli odchodzą a Boeing nie planuje przedłużenia życia tej maszyny. Trochę szkoda, bo w swojej przydocie ma coś pięknego. Te maszyny bardzo mi się podobają. A co do komfortu - to samo co w 737. A prawda jest taka, że program 757 nie jest rozwijany, bo 737-900 i nowe 737MAX będą prawie tak samo duże (zabieranych pax) jak właśnie stare, poczciwe 757-200. A na long haul'e to jednak linie potrzebują znacznie innych maszyn. 757-300 będzie mógł być spokojnie zastąpiony 787-8.
sauvi 2014-01-27 08:47   
sauvi - Profil sauvi
@greg0303: a nawet "zwykly" DC-8, po katastrofie IL-62M. I mimo ze to byl staruszek, loty na DC-8 byly pelne, te na pozostalych IL-62M duzo mniej.
sauvi 2014-01-27 08:46   
sauvi - Profil sauvi
Lecialem 75W Finnairu z Delhi do HEL (podmiana zamiast A330). Te samoloty byly w konfiguracji czarterowej/wakacyjnej, zatem bardzo male odstepy miedzy rzedami. Jak na ponad 6-godzinny lot, bylo to niezbyt wygodne.
greg0303 2014-01-27 00:52   
greg0303 - Profil greg0303
Krótki film na pożegnanie B757 w linii Finnair (Farewell Finnair B757):
zobacz link
gosc_ea316 2014-01-25 13:44   
gosc_ea316 - Profil gosc_ea316
Kolejna linia, która B757-200 zastępuje A321. Ciekawe dlaczego od 12 lat więcej się produkuje (i sprzedaje) A320 niż B737? A co na to LOT z potrzebą 20 sztuk.
gosc_4e44a 2014-01-25 11:22   
gosc_4e44a - Profil gosc_4e44a
Lecialem pare razy 757, najczesciej na wakacje z Condor i ja wiem...ani on piekny, ani wygodny. Dluga "rura" ze zwyklym ukladem foteli 3-3. Moze tylko troche szkoda, ze ten typ odchodzi powoli i cicho w historie. Bardziej mi szkoda MD-11.
piotrek737 2014-01-25 10:29   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_f19f2: Do Toronto Finnair poleci na A333, także będzie wygodniej :)
zobacz link
marekd 2014-01-25 09:38   
marekd - Profil marekd
B757-200 latały w polskich liniach czarterowych Fisher Air Polska a póżniej Prima Charter. leciałem z nimi na Rhodos.
greg0303 2014-01-25 01:25   
greg0303 - Profil greg0303
wojtek: We flocie LOT-u był nawet DC-8 Cargo (wet-lease).
usuniety 2014-01-25 00:50   
usuniety - Profil usuniety
wojtek: przypominam Ci, że kiedyś LOT miał DC10 we flocie. Szkoda tylko, że wynajęty od Malaysia Airlines.
zobacz link
wojtek 2014-01-24 23:20   
wojtek - Profil wojtek
Fajny samolocik. Czasami żaluję, że LOT nie miał w swojej flocie jakichś nieco ciekawszych samolotów od klasycznych 737, jak choćby MD'ki czy właśnie 757 - pięknie by wyglądały z Żurawiem na ogonie :)
gosc_f19f2 2014-01-24 23:11   
gosc_f19f2 - Profil gosc_f19f2
ciekawe czym w lato beda latali do toronto
krzysiekl 2014-01-24 23:01   
krzysiekl - Profil krzysiekl
teraz wół roboczy to raczej B777 :)
dexter 2014-01-24 22:40   
dexter - Profil dexter
Widać, że Aer Lingus inwestuję we flotę, he he he!!!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy