Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_35a98
2014-01-26 12:11
i jak będzie to przedłużenie umowy LO -> ELO na krajówki ? koniec miesiąca już 5 dni. To by być może tłumaczyło odejście Dąbrowskiego. Bez tej umowy K2 nie ma sensu istnienia z 11 samolotami i 3 zamówionymi, ciekawe jak się z tego wyplątają, zwłaszcza że bez tej umowy mają w siatce zapotrzebowanie na 2 Q400NG. Mi to wygląda na ucieczkę przed plajtą, żeby potem w CV nie wpisywać sobie że był ostatnim prezesem przed upadłością...
gosc_7ffc7
2014-01-24 10:34
nie wiem skąd tyle łez po tak wielkim "fachowcu" i "wizjonerze", który pozwalał na karuzelę tras...
optymista - smiala wizja. Ale moze akurat teraz sie uda, to co sie caly czas nie udawalo, czyli wspolpraca obu linii
gosc_8e3fd
2014-01-23 19:29
@optymista: o ile to jest prawdą. Na razie gdyby na połączeniach krajowych zastąpiono wszystkie Q400 przez E170 to byłaby to raczej głupota. Ale systematyczny rozwój sieci wg tego pomysłu (EuroLOT nowe trasy, LOT z powodu UE trzyma stare) ma pewnie sens. Czy w takim razie umowa będzie, ale w innym (być może mniejszym) zakresie? Na razie dla LOT-u lata ok. 7 sztuk Q400.
@optymista: oby spelnily sie Twoje slowa - a LO nie musial oddac pomocy.
optymista
2014-01-23 13:02
Prezes Mikosz (o ile wiem) jest zwolennikiem otwierania nowych tras. I chwała mu za to, bo z punktu widzenia pasażera nic nie jest tak istotne jak bogata siatka. Niestety pod presją UE LOT podąża obecnie w przeciwnym kierunku. Jest na to sposób: Nowe połączenia będzie otwierał Eurolot, który żadnych ograniczeń w tym względzie nie ma. Obie linie będą bardzo ściśle współpracować w zakresie code share i organizacji siatki. Co więcej: możliwe są połączenia typu Eurolot operated by LOT Polish Airlines. I tu dochodzę do sedna - myślę, że prezes Dąbrowski był zbyt przywiązany do idei pełnej samodzielności ELO i dlatego musiał odejść.
mtysnicki
2014-01-23 11:46
@andrzej nie wiem... wiceprezes moze miec stracha przed taka decyzja podjeta samodzielnie. Pytanie jaka jest intencja wlasciciela i na ile obowiazuje strategia "cala Polska ratuje LOT" :-)
Co do ELO i LO na krajówkach to strzelam, że w ostatniej chwili się dogadają. Już raz na jesieni miałem bilety na Embraery, a w ostatniej chwili mi przebookowali na Dasha. Teraz pewnie będzie tak samo. A na razie gra nerwów. Ciekawe jakie były faktycznie przyczyny rezygnacji prezesa Dąbrowskiego.
@mtysnicki: to, co bedzie dalej, zalezy przede wszystkim od decyzji UE o pomocy panstwowej. Jezeli LO bedzie musial upasc, to ELO jest niejako deska ratunkowa - mozna do niego przeniesc sprzet (tj. umowy leasingu), polaczenia i przynajmniej czesc pracownikow. Jezeli nie, mysle ze 2 spolki nalezace do Skarbu Panstwa nie powinny ze soba konkurowac. Ale juz rozne absurdy na rynku widzielismy :)
mtysnicki
2014-01-23 11:23
A dla mnie ciekawe jest co dalej stanie sie z Eurolotem? Która strategia zwycięży? Bycia linią współpracującą LOT-u, który zapowiada ekspansję ustami Mikosza? A może strategia alla Ryanair, czyli brania kasy z miast i regionów na nowe połączenia? Więcej na blogu w linku.
zobacz link
gosc_64816
2014-01-22 23:36
Pewnie jest szykowany na jakąś pozycje w PHL. Podobnie jak Balcerzak. Już kiedyś razem pracowali. Dyrektorem czy prezesem to trzeba się urodzić:)
gosc_53137
2014-01-22 23:29
EuroLOT od tygodni proponował nowe, własne połączenia (np. z Gdańska czy Wrocławia). Wszyscy by zrozumieli gdyby chodziło jedynie o zmniejszenie zaangażowania dla LOT-u (czyli mniej Q400 lata dla LOT-u), a pozostałe Q400 szukałyby innych, samodzielnych kierunków. Ale nagłe całkowite oderwanie od LOT-u
maciek_waw
2014-01-22 21:13
Nie ma podstaw by twierdzić, że KE wyda negatywną opinię LO.
Co do prezesa Eurolotu, możliwe że odszedł, bo robił pod górkę LOT-owi. Nie wiadomo czy za jakiś czas LO i K2 nie będą ponownie połączone. Bruksela chyba nie może tego zakazać.
gosc_88934
2014-01-22 20:24
no tak ojciec branży lotniczej i wizjoner, nie wiem za kim tak płaczecie...
gosc_ce397
2014-01-22 19:43
@gosc_bde3b: gdzie Ty w tym artykule masz napisane ze te polaczenia beda? Bo takie zastanawianie sie to juz tez jest od dwoch lat z Lufthansa....
gosc_09f2c
2014-01-22 18:26
jak LOT padnie (jeśli KE negatywnie zaopiniuje pomoc publiczną) to eurolot.com będzie jedynym przewoźnikiem na rynku krajowych połączeń LOTU
@sauvi: Tak jest, wolę Embraery ale wiem, że koszt pasażerokilometra jest zdecydowanie większy niż w przypadku Q400.
luciusvorenus
2014-01-22 17:10
LO i K2 miały współpracować a nie kłócić się ze sobą. Wiadomo było, ze kiedyś to się musi skończyć odejściem jednego z prezesów. I tak długo to trwało.
@pede: Ty wolisz (jak i zapewne wiekszosc pasazerow), ale na takiej trasie koszt pasazerokilometra jest chyba wiekszy niz w przypadku Dasha. Chodzi mi o realny koszt, nie ten, ktory fakturuje ELO.
Ja 4. lutego lecę na trasie KRK>WAW, który to rejs ma być obsługiwany Embraerem 175 i WAW>KRK obsługiwany Embraerem 170. I niech tak zostanie, wolę Embraery.