airberlin pozywa berlińskie lotnisko

airberlin pozywa berlińskie lotnisko Linie airberlin po raz kolejny pozywają spółkę zarządzającą nowym berlińskim lotniskiem Flughafen Berlin Brandenburg GmbH. Powodem jest gigantyczne opóźnienie w oddaniu do użytku nowego portu lotniczego, który ma być hubem dla airberlin. Przewoźnik domaga się obecnie 48 mln euro odszkodowania.Lotnisko im. Willy'ego Brandta, budowane niemal zupełnie od podstaw z...
17/01/2014 21:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_05680 2014-01-20 17:11   
gosc_05680 - Profil gosc_05680
sauvi, Narita chyba wyciągnęła wiecej niż 35 mln pax rocznie mając tylko 1 drogę startową.
sauvi 2014-01-20 16:00   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_c26da: to bardzo teoretyczna teoria, najwieksze lotnisko o 1 pasie (LGW) ma przepustowosc 35 mln pasazerow (2013).
gosc_c26da 2014-01-20 13:46   
gosc_c26da - Profil gosc_c26da
technicznie i czysto teoretycznie 50 mln z jednego pasa jest realne gdyby wybudowac kolejne terminale po obu stronach ze 2 taxiwaye dookola . Lhr ma 80 z 2 rwn i jest zamkniete w nocy. oczywiscie to jest nierealne w dajacej sie okreslic przyszlosci czyste sc. fiction nawet dla waw nie mowiac o wmi
sauvi 2014-01-20 12:21   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_2c0c6: 50 mln w WMI jest technicznie nierealne z uwagi na jeden pas startowy, rozbudowa terminala owszem. 26 mln w BER bedzie praktycznie od razu po otwarciu (jezeli ono w ogole nastapi), wiec modulowa rozbudowa bedzie praktycznie potrzebna od razu. W kazdym razie potencjal BER jest jednak sporo wiekszy od WAW, a o tym byla mowa. Co to zmienia dla Polski, to inna sprawa. Przylaczam sie do zdania goscia 96a4f, chyba ze wbrew oczekiwaniom otwarcie nowego lotniska bedzie mialo znaczacy wplyw na otwieranie nowych polaczen.
gosc_bea76 2014-01-20 12:12   
gosc_bea76 - Profil gosc_bea76
gosc_96a4f: LH nie jest zbyt aktywna w Berlinie, bo to nie jest jej hub. Podobną niską obecność ma również w teoretycznie bogatszym Hamburgu i Kolonii. LH i tak jest wyjątkiem na europejskim niebie mając aż 2 i pół huba (DUS liczę za pół). Co innego airberlin, którego istnienie jest błogosławieństwem dla berlińczyków.
gosc_96a4f 2014-01-20 10:58   
gosc_96a4f - Profil gosc_96a4f
Malin ma racje, otwarcie BBI (jesli do niego dojdzie) nie zmieni az tak bardzo styuacji, bo w Berlinie juz sa dwa lotniska i kto chce, moze z nich latac. Berlin jako miasto nie jest zbyt zamozne, nic dziwnego, ze LH lata stamtad tylko do miejscowosci turystycznych. Wczesniej, jeszcze przed rozwojem Air Berlin LH probowala wysylac z Berlina samoloty na trasy miedzykontynentalne (latala np. do Waszyngtonu) ale zawsze konczylo sie to klapa, bo nie bylo wystarczajacego ruchu biznesowego. Poza tym spojrzmy na mape, Berlin nie jest az tak bardzo blisko Polski dla wiekszosci mieszkancow zachodniej czesci naszego kraju. Na przyklad, z Berlina jest blizej do Pragi niz do Wroclawia.
gosc_2c0c6 2014-01-20 10:53   
gosc_2c0c6 - Profil gosc_2c0c6
@sauvi
Idąc Twoim tokiem myślenia, można napisać, że w WMI też jest możliwa modułowa rozbudowa i po odpowiednich inwestycjach będzie się dało obsługiwać 50 mln pax rocznie, bo ilość niezabudowanych terenów jest do około bardzo duża. Rozmawiajmy o tym co jest realne (chociaż nie wiem czy otwarcie BBI w obecnej konstrukcji jest w ogóle realne).
malin 2014-01-20 10:18   
malin - Profil malin
BBI w założeniu 26 mln paxów to jest tyle, ile obecnie suma dwóch lotnisk Tegel i Schonefeld. Więc jego otwarcie będzie oznaczać tylko przeniesienie pasażerów którzy już i tak obecnie latają bardziej na południe Berlina. BBI jakby miał się rozwijać praktycznie po otwarciu od razu będzie potrzebował rozbudowy. Więc nawet jeżeli w końcu otworzą, to może być najwyżej drożej niż obecnie (taki sam popyt lub raczej zwiększony na usługi przelotu, podaż identyczna jak obecnie ze względu na ograniczenia nowego BBI).
sauvi 2014-01-20 10:18   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_7ea45: 26 mln pax to przepustowosc poczatkowa. Mozliwa jest modularna rozbudowa do przepustowosci 45 mln rocznie, czyli wiecej niz obecnie jest w MUC (38 mln w 2011 r.). Rowniez uklad drog startowych (2 rownolegle o dlugosci 4000 i 3600 m) pozwala na duzo wieksza przepustowosc niz w WAW.
gosc_7ea45 2014-01-20 09:10   
gosc_7ea45 - Profil gosc_7ea45
BBI to nie będzie żaden gigant, zgodnie z planami ma obsługiwać maksymalnie 26 mln pax rocznie więc niewiele więcej niż możliwości terminala w WAW.
gosc_1f733 2014-01-19 09:52   
gosc_1f733 - Profil gosc_1f733
serengeti - w Europie przesądza. Linie latają tam, gdzie mogą sprzedać jak najwięcej drogich biletów. A wiadomo, że im biedniejszy kraj . region, tym sprzeda ich mniej. Niemcy zarabiają 4 razy tyle co Polacy, mają bez porównania potężniejszą gospodarkę i lepszą infrastrukturę. Krótko mówiąc WAW do BBI będzie się miało tak, jak BZG do WAW.
marqoos_pl 2014-01-19 01:24   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Ja nie wiem, czy Stambul można uznać za "niezbyt zamożne miasto"... Ich budżet to pewno jak kilka polskich województw :)
serengeti 2014-01-19 00:41   
serengeti - Profil serengeti
Nie przesadzajmy, zamoznosc spoleczenstwa nie przesadza o wszystkim. Stambul udowodnil ze niezbyt zamozne miasto jesli wykorzysta odpowiednio swoj potencjal ludnosciowy, polozenie geograficzne i ma prezna narodowa linie, moze przescignac nawet tych najbogatszych.
gosc_0fcb6 2014-01-19 00:21   
gosc_0fcb6 - Profil gosc_0fcb6
Berlinskie lotnisko bedzie dobrze skomunikowane z koleia oraz autostradami. Te fakty mowia dobitnie jaka konkurencja bedzie Warszawa i cala reszta.
gosc_8b714 2014-01-18 23:20   
gosc_8b714 - Profil gosc_8b714
Popatrzymy prawdzie w oczy. Jaki klient lata z Polski, a jaki z Berlina. Berlin zawsze bedzie mial wiecej atrakcyjnych polaczen i przez to zabierze resztki klientow z Polski, ktorych jeszcze na cos tam stac. Bierzmy sie za robote a nie gadanie,
gosc_168b4 2014-01-18 23:15   
gosc_168b4 - Profil gosc_168b4
Berlinskie lotnisko mozna i otworzyc za piec lat, ale to i tak nie pomoze WAW czy WMI. Po prostu nie ta skala i gospodarka. U nas tak na prawde sie nic nie dzieje. Wystarczy popatrzec na PAX w samolocie do Polski - kielbasa, bulki i brak zebow. Do boju!
piotrek737 2014-01-18 12:30   
piotrek737 - Profil piotrek737
greg: Dzięki :) W większych rozmiarach się prezentuje lepiej ;)
zobacz link
maciek_waw 2014-01-18 11:24   
maciek_waw - Profil maciek_waw
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;) Dla WAW i WMI z pewnością im później tym lepiej. Ja cicho liczę, że jeszcze w tym roku uda się otworzyć nową część terminala na Lotnisku Chopina.
usuniety 2014-01-18 10:56   
usuniety - Profil usuniety
Jak wygrają proces z berlińskim lotniskiem to dobrze dla Air Berlin. Zawsze trochę "grosza" wpadnie do kieszeni, aby pokryć straty własne i być choć trochę na plusie, pomimo tego, że mają nad sobą skarbnicę pieniędzy w postaci ETIHAD.
gosc_be37c 2014-01-18 08:30   
gosc_be37c - Profil gosc_be37c
Nie dziwie sie, ze domagaja sie odszkodowania. Przez spoznienie w otwarciu nowego lotniska rozwoj linii jest zablokowany, ich terminal na Tegel to ostra prowizorka. Mowi sie ostatnio o otwarciu BER jeszcze w tym roku i mam nadzieje, ze to w koncu nastapi.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy