SAS wycofuje się z Łodzi

SAS wycofuje się z Łodzi Skandynawska linia lotnicza SAS wycofuje się z Łodzi - ustalił serwis Pasazer.com. Ostatni rejs z Łodzi do Kopenhagi odbędzie się 3 lutego.- Połączenie nie spełniło w 2013 roku naszych oczekiwań i nie widzimy szans na znaczącą poprawę wyników w roku 2014. Dlatego zdecydowaliśmy o zamknięciu tego połączenia - mówi w rozmowie z Pasazer.com Wanda Brociek, dyrektor generalna...
16/01/2014 16:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_78691 2014-02-03 00:01   
gosc_78691 - Profil gosc_78691
Zrobić przystanek PKP z prawdziwego zdarzenia przy LCJ, puścić pociągi LCJ-Warszawa Wschodnia i przenieść bazę EuroLOT do LCJ - IMHO pomysł świetny, ale nie do zrealizowania, niestety.
gosc_8cca2 2014-02-02 20:31   
gosc_8cca2 - Profil gosc_8cca2
Szansą dla LCJ byłoby "przysunięcie" do terminalu torów kolejowych linii Łódź-Sieradz-Wrocław. Jest miejsce na tory i stację. Nie czołową, ale PRZELOTOWĄ !!! A odległość od torów, to mniej, niż 1km. Ale w Łodzi wolą dotować nierentowne i upadające lotnisko, z którego uciekają kolejni przewoźnicy, niż uczynić je konkurencyjnym, atrakcyjnym dla pasażerów i dla przewoźników. Głowy myślą. Premie biorą !
gosc_e1b0c 2014-01-26 20:22   
gosc_e1b0c - Profil gosc_e1b0c
Nawet jak się porówna inne ,,drugorzędne lotniska: BGY, NYO(w jedną stronę z 70 zł), HHN czy NRN podobnie, trochę taniej inne jak GRO, LTN na prawdę Modlin z ceną dojazdu koło 4
gosc_774fb 2014-01-26 18:21   
gosc_774fb - Profil gosc_774fb
Warto dodać że do Modlina jest jak na polskie i europejskie warunki dość sprawny i szybki dojazd komunikacją publiczną. 15 zł za 50 min. pociąg autobus z Warszawy to bardzo dobra oferta, porównywalna z tą w charleroi czy rygge. Problemem jest oczywiście przewidywalność kolei jako środka transportu, ale to jest do wyregulowania.
gosc_9fab3 2014-01-26 11:45   
gosc_9fab3 - Profil gosc_9fab3
Spokojnie, za parę lat powstanie dobry wjazd i wyjazd S7, także atrakcyjność Modlina wzrośnie a problem był bo przebudowują S8. Za to do LCJ nie wejdzie sieciówka bo widać, że sparzyli się, blisko jest WAW z bogatą i atrakcyjną siatką.120km od WAW to za mało by opłacało się uruchamiać połączenie linii sieciowej, z 200km ze słabym dojazdem-no może, ale zarówno BZG ma problem(inna sprawa wielkość miasta).
gosc_69bf6 2014-01-26 10:56   
gosc_69bf6 - Profil gosc_69bf6
Zgadzam się w całości z moim przedmówcą,z jednym wyjątkiem.Teraz jadąc z łodzi autostradą,dojeżdzasz nią do samego lotniska Okęcie.Nigdzie do Warszawy nie wjeżdzasz.Ale ja pomimo że mieszkam 20 km na południe od Warszawy...wybieram Lublinek,zamiast Modlina.Dlaczego? dojazd do Lublinka zajmuje mi 2 godziny.Do Modlina ostatnio jechałem prawie 3,i o mały włos nie zdąrzyłbym na odlot.Korki w Jankach i Raszynie,korki na Trasie Toruńskiej(brak możliwości zjazdu na Gdańsk.)No i sam port w Modlinie to takie cargo bydlęce,w porównaniu z Lublinkiem(stanie na mrozie to niezapomniane wrażenie).Niestety Bristol w sezonie zimowym zawieszony,i zostaje tylko Modlin.Myślę że jeśli Ryan nie wywinie jakiegoś numeru w LCJ,do dużo ludzi na południe od Wawy będzie latac z Łodzi.Ja życzę Załodze Lublinka jak najlepiej.
Darek61
gosc_4161a 2014-01-25 21:11   
gosc_4161a - Profil gosc_4161a
Moi Drodzy, Lufthansa nie wejdzie do Łodzi, bo to dla niej Warszawa i to zupełnie taki pomysł jakby LOT miał latać powiedzmy do Lipska czy Dortmundu, a tymczasem lata teraz ZALEDWIE do trzech miast w Niemczech, co jest mało korzystne dla PLL LOT...,ale oby to się z czasem zmieniło...
SAS, mimo że jest profesjonalną linią i na pewno bardzo dobrze się przygotował do wejścia do Łodzi i że ma w przeciwieństwie do naszego LOTu swoje nienaruszalne miejsce w Star Alliance, jak chociażby wyłączność na wielu trasach, swój nazwijmy to kącik, niestety sobie nie poradził. To zupełnie tak jakby LOT miałby latać np. do Tromso , zupełny bezsens nieprawdaż ?
Kto powinien latać do Łodzi ? Moim zdaniem tylko i wyłącznie Eurolot, skoro LOT nie może teraz rozwijać swoich skrzydeł. A dlaczego ? Bo to linia krajowa, tak jak SAS w Skandynawii, gdzie łącze wiele mniejszych miast ze sobą i z większymi, gdzie nie latają zagraniczni przewoźnicy. Łódź jest z jednej strony wystarczająco blisko Warszawy, że opłaci się mieszkańcom tego regionu latać przez Warszawę i na północ i na wschód i na zachód i na południe, z drugiej na tyle daleko, że podróż samolotem w wyraźny sposób skróci czas podróży bo:
-pociągiem jedzie się około 2 godzin, autobusem 2,5-3 godziny,a samolotem na tej trasie podróż trwałaby zaledwie 20 minut !!!
- podróż samochodem trwa 1,5-2 godziny mimo nowej autostrady A2, a potem i tak trzeba w ruchu miejskim w korkach jechać do centrum miasta i na lotnisko. Poza tym trzeba potem zapłacić za parking...Kilka godzin to mały wydatek, ale gdy auto czeka kilka dni albo tygodni, to skórka za wyprawkę.
Pociągiem dojedziemy do centrum, ale potem trzeba się znowu przesiadać do kolejnego pociągu lub autobusu na lotnisko, co dodatkowo trwa , kosztuje i wreszcie zabiera sporo czasu i męczy.
Podróż samolotem byłaby wygodna na pewno dla ruchu biznesowego na trasie punkt-punkt, nie brakuje bowiem firm działających w obu obszarach zarówno w Łodzi jak i Warszawie. Można byłoby szybko i komfortowo znaleźć się w Warszawie, a w ruchu biznesowym ludzie nie stoją w kolejkach do check-in, tylko z reguły już dawno mają karty pokładowe lub w kilka minut drukują je sobie na lotnisku. Wiadomo, część osób wybierze PKP, ale znajdzie się, co prawda znacznie mniejsza, ale na pewno, grupka osób chcących przemieszczać się na tej trasie właśnie samolotem.
To także pomysł dla pasażerów tranzytowych, chcących nadać bagaż w pięknym i nowoczesnym lotnisku w Łodzi i nie przesiadać się x razy w różne środki lokomocji z bagażami i rodziną, dziećmi, a wygodnie podróżować. Myślę, że nie zabraknie chętnych i że odpowiednie wypromowanie takiej trasy łączącej dwa największe polskie miasta przyczyni się zarówno do rozwoju lotniska w Łodzi jak i samego miasta. Moim zdaniem na początek wystarczą rejsy 2 razy dziennie, 3 razy w tygodniu, a z czasem na pewno będzie popyt na więcej. Pozdrawiam
gosc_51683 2014-01-21 09:57   
gosc_51683 - Profil gosc_51683
Łódzcy radni chcą odwołać zarząd Lublinka. Powodem - katastrofalna sytuacja lotniska i zatajenie faktu wycofania się SAS
zobacz link
gosc_d8e21 2014-01-20 23:38   
gosc_d8e21 - Profil gosc_d8e21
Miesiąc , tydzień...nawet dzień bez złych wiadomości o lotnisku w Łodzi - to dzień
s t r a c o n y. Brawo zarząd !!!!
gosc_cd28e 2014-01-19 21:38   
gosc_cd28e - Profil gosc_cd28e
z lizbony do POlski to rotacja by była z 7-8 godzin ceny nawet jak na ryana były by wysokie moze z modlina czy krakowa w lato miało by racje bytu ale z lodzi bez szans
serengeti 2014-01-19 20:07   
serengeti - Profil serengeti
Sorry, mialo byc LCJ LIS oczywiscie.
I tez nie sadze ze FR bedzie chcial latac z LIS do Polski. LIS ma wysokie oplaty i przez wiele lat bronila sie przed FR, nie jest on tam mile widziany i nie jest przewidziane otwarcie bazy.
serengeti 2014-01-19 20:03   
serengeti - Profil serengeti
Najtansza i najwygodniejsza opcja z Polski do Lizbony jest w tej chwili z WMI przez Stansted, w zime kosztuje 100 euro, wszystkie cztery loty. Najtaniej mozna bylo wyciagnac 40 euro. Niestety, na lato Ryanair przestaje byc atrakcyjny bo wychodzi po ok 50 eur za kazdy lot, co daje 200 euro, a taka cene zaplacimy TAPem bezposrednio WAW LIS. A pomysl LCJ WAW nie wydaje mi sie dobry, nikt by tym nie latal.
gosc_486c3 2014-01-19 18:56   
gosc_486c3 - Profil gosc_486c3
Taniej di Lizbony polecisz z KTW wizzem przez Frankfurt Hahn lub Paryz Beauvois.W tych portach przesiadasz na Ryanaira.Najwieksze szanse na ten kierunek ma WMI ale osobiscie watpie by bylo urochomione .Ryanair lata do Lizbony tylko z paru lotnisk
gosc_ac2fe 2014-01-19 18:20   
gosc_ac2fe - Profil gosc_ac2fe
Widzę szansę dla Łodzi tylko wtedy gdy otworzy kierunki których nie ma w pobliskich portach czy nawet wszystkich regionalnych np. Lizbona Ryanairem. Wystarczy do tego dobry dojazd koleją czy autobusem z innych części Polski i rozwój portu murowany. Przecież nikt logicznie myślący nie pojedzie do Wawy aby polecieć drogim Lotem, Air France czy Tap Portugal do Lizbony. Osobiście szukam połączenia do Lizbony i jest dramat bo ani Ktw ani Krk (najbliższe mi) nie posiadają takowego, a przesiadki w Berlinie czy Londynie też są drogie nie mówiąc już o kombinowaniu z przesiadką w Faro czy Porto. Łódź - zaproponujcie linii Ryanair połączenie Łódź - Lizbona a chętni na pewno będą bo jak na razie nie ma czym tanio tam się dostać :(
gosc_2605b 2014-01-18 15:42   
gosc_2605b - Profil gosc_2605b
Na białym koniu przybędzie jeden z jeźdźców apokalipsy. Przyniesie on mgły oraz bankructwo połowy lotnisk w Polsce. Alleluja ;-)
gosc_a56ee 2014-01-18 14:48   
gosc_a56ee - Profil gosc_a56ee
Trzeba zamknąć port i zrobić tor Formuły 1. Czymś trzeba Łódź rozruszać. A biedy nie da się rozwiązać połączeniami FR do Lądka. Miejsca pracy generują ruch lotniczy, a nie odwrotnie. Najpierw czarterowy do Egiptu, a potem normalny. Łódź wygląda jak depresja. Bród, smród, nędza i ubóstwo. W środku Europy... A szkoda bo miasto ma klimat. Warszawiacy jeżdżą do Łodzi jak do Bronxu z Manhattanu nowojorczycy po chwile adrenaliny.... Smutek i żal.
gosc_ed6af 2014-01-18 12:08   
gosc_ed6af - Profil gosc_ed6af
Na białym koniu to chyba Anders miał przyjechaç a nie Marszałek;)
gosc_2ff6e 2014-01-17 22:36   
gosc_2ff6e - Profil gosc_2ff6e
Spokojnie, przyleci Lufthansa (jak kiedyś marszałek na białym koniu). Przecież fachowcy z forum zapewniali, że jeśli tylko utopimy kolejne setki milionów i wydłużymy pas (dwa razy), zainstalujemy ILS, nowe oświetlenie, zbudujemy trzeci terminal, powiększymy płytę, kupimy pchacz, zbudujemy strażnicę, nową wieżę...
A tu patrzcie dwa tygodnie temu prezes Lufthansy w wywiadzie dla Rz stwierdził, że zwiększa ilość lotów, daje większe samoloty z Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa, Gdańska, Warszawy ale w ogóle nie bierze pod uwagę Łodzi. Niewdzięcznik albo nie zna się. Ja bym pokazał niemieckiemu prezesowi co to Łódź i zrobił własną linię lotniczą - Lodz International Airlines. A co, stać nas! Tyle forsy poszło w Lublinek, to kupić jeszcze ze 3 Boeingi żaden problem. A ilu nowych prezesów, doradców, rzeczników i innych pociotków by się upchnęło. I Misia bym jeszcze postawił na pasie, żeby wiadomo było o co chodzi.
pede 2014-01-17 15:10   
pede - Profil pede
Moja opinia o porcie w Łodzi i Lublinie będzie bardzo obiektywna, ponieważ z każdego z tych portów nigdy leciałem, ponieważ mi do nich nie po drodze. Z Lublinem szału nie ma, ale przecież ileż to ten port funkcjonuje! Nie można go porównywać do Łodzi czy np. Rzeszowa, ponieważ te porty funkcjonują znacznie dłużej. Poczekajmy jeszcze trochę to zobaczymy. Nie mówię, że lubelski port przegoni takie lotniska jak Modlin, Poznań czy Szczecin. Lecz moim zdaniem port w Lublinie ma potencjał. A co do Łodzi, to tutaj już można mówić tylko o upadającym lotnisku. Zostało zaledwie kilka kierunków Ryanaira. A szkoda, bo każdy by wolał latać ze swojego miasta. Ale jeżeli nie będzie takich opcji, a jest coraz mniej, to mieszkańcy łódzkiego będą musieli szukać sobie połączeń, ale autobusowych lub kolejowych, do Modlina czy na Lotnisko Chopina.
krzysiekl 2014-01-17 10:29   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@mietek
nie mogę się nie zgodzić, to naiwnym by było założenie w Łodzi, że nie ma konkurencji więc ceny mogą być wysokie. Biorąc pod uwagę znacznie większą ilość połączeń z Warszawy i nie najgorszy już dojazd...Łódź musi mieć inne zalety...a przesiadka między lotami to nie to co ludzie lubią najbardziej. Często wolą trochę dalej dojechać i lecieć bezpośrednio.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy