Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2014-01-17 01:25
B787 SP-LRD na lotnisku w Helsinkach 29 grudnia 2013 roku:
zobacz link
spotter10
2014-01-15 09:59
No właśnie chodzi o 2015 a nie 2014. W przeciwnym wypadku LOT by nie szukał chętnych na swoje 3x787, które ma dostać dopiero w tym i przyszłym roku.
gosc_b9e5c
2014-01-14 21:29
Spotterze, chyba chodzi o październik 2014, nie 2015, bo tak , to byłaby to kara na 2 lata ...
spotter10
2014-01-14 08:22
LOT ma zakaz do października 2015, także najwcześniej w przyszłym roku może zacząć ogłaszać coś nowego. Wynajęcie 3 maszyn w tym okresie to jest bardzo dobre posunięcie, bo zazwyczaj dla linii jest to czysty zysk a ryzyko prawie żadne. W tym czasie LOT będzie mógł dalej się restrukturyzować i miejmy nadzieję, że wyjdzie na prostą (czytaj -> zacznie zarabiać). A to jest największy priorytet. Jeżeli mu się to uda (a ja wierzę, że tak) to wtedy bez wielkiego stresu będą mogli dalej się rozwijać, byleby to robić z głową. Ten rok (2014) będzie decydujący. Póki co nie poproszono o drugą transzę pomocy, chociaż ciągle wisi w powietrzu. Jeżeli LOT zamknie rok 2014 z zyskiem na działalności podstawowej, to będzie oznaczać że kryzys minął.
gosc_edb8e: skoro jesteś taki ciekaw, to poszukaj sobie źródeł w internecie, które to wyjaśniają. Trochę czasu warto poświęcić, żeby mieć rozeznanie. Takich przepisów nie wymyślił sobie ktoś ot, tak, ale powstały w wyniku doświadczeń (a nie dlatego, że ileś tam lat temu mnóstwo ludzi na forach przeróżnych wzywało do ich ustanowienia). Chodzi o to, że jeśli przedsiębiorstwo korzysta ze ŚRODKÓW PUBLICZNYCH, to musi być to uzasadnione wyższą potrzebą jego ratowania, a nie wykorzystywane do nadużyć, żeby kiepsko radząca sobie spółka za nie forsowała ryzykowną i nieodpowiedzialną ekspansję. Coś za coś. Dostajesz pieniądze, skup się na działalności podstawowej i wyjdź z długów. Bardzo proste i bardzo zasadne. A obecny kryzys w Europie wynika po części z tego, że nie do końca tej zasady przestrzegano i pompowano pieniądze podatników w źle zarządzane przedsiębiorstwa. Nie rozumiem więc, dlaczego tak bardzo jesteś jej przeciwny.
gosc_33a6f
2014-01-14 01:50
Czy ktos moze mi wyjasnic o co dokladnie chodzi z tym zakazem otwierania nowych tras, czy to kara jakas? Kiedy to sie stalo i dlaczego?
gosc_edb8e
2014-01-13 22:53
ciekaw jestem czy taki chory i szkodliwy przepis jest zgodny z prawem. W ten sposób jeszcze bardziej się utrudnia podnoszenie się linii z trudności ,a chyba chodzi o to żeby linie i firmy nie bankrutowały , prawda ? Bo ludzie będą tracić prace i firmy z nimi współpracujące także zaczną się zamykać. Poza tym LOT dostał pożyczkę , a nie darowiznę od państwa. Trzeba się przyjrzeć temu promującemu prywatnych przewoźników i tanie linie choremu przepisowi i go usunąć raz na ZAWSZE !!!
skoro w Pazdzierniku bedzie mozliwosc otwracia polaczenia, a decyzja o destynacji zostala dokladnie zbadana i podjeta to polaczenie powinno zostac juz ogloszone i promowane!
gosc_328ba
2014-01-13 22:39
Mysle ze juz 2015-2016 bedzie lepszy dla LOTu bo wtedy moga otwierac wiecej polaczn, Mysle ze LOT powinien latac na Floryde, Texasu, Colorado, LAX co najmniej 3x w tygodniu, tez bym chcial zobaczyc LOT w Tokio, Brazil i Argentyna
maciek_waw
2014-01-13 22:09
do gosc_47eac: LOT nie może otworzyć żadnego nowego połączenia do października przyszłego roku.
gosc_acd4c
2014-01-13 21:51
do "gosc_47eac" LOT ma zakaz od Unii Europejskiej a konkretnie Komisji Europsjeskiej na otwierania nowych połączeń. Jeśli byłoby inaczej to pewnie były by połaczenia do Szanghaju, Tokyo, Miami, LA czy Waszyngtonu. A tak nowe 787 - w tym roku 2 sztuki, a za rok trzecia beda wydzierżawiane do innych przewozników bo nie ma co z nimi robic... :(
im więcej lotow do usa tym lepiej dla lotow, szkoda ze nie kupili w swoim czasie CSA
gosc_47eac
2014-01-13 20:19
Lot powinien zwiększyć ilośc lotów do NY i Chicago oraz zastanowić sie nad wprowadzeniem połączenia łączonego Miami/Atlanta.
greg0303
2014-01-13 19:59
Fajnie, że pasażerowie Finnairu byli zadowoleni z LOT-owskiego B787.@marekd: SP-LRD ostatnio obsługiwał rejsy do Pekinu.
To dobrze że się sprawdził i nie było żadnych kłopotów. Ciekawe jak LOT teraz ma zamiar go wykorzystać?