Łódź: W grudniu spadek o 38 proc.

Łódź: W grudniu spadek o 38 proc. W grudniu 2013 roku Port Lotniczy Łódź-Lublinek obsłużył 17 305 pasażerów, czyli o 10 661 mniej i zanotował spadek 38,12 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.Łącznie w 2013 r. port obsłużył 353 633 pasażerów, tj. o 109 623 mniej niż w 2012 roku i odnotował największy jak do tej pory spadek o 23,66 proc. Liczba pasażerów w ruchu regularnym za cały 2013...
07/01/2014 18:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_117b0 2014-01-13 19:05   
gosc_117b0 - Profil gosc_117b0
There are only 6 regular destinations from lodz. If this was increased, more would fly to lodz direct. I fly to warsaw from brussels every weekend because there are no flights to lodz.
gosc_f0295 2014-01-10 14:34   
gosc_f0295 - Profil gosc_f0295
Prawda jest taka, że zarząd jest dobry i nie w nim tkwi problem... Problem tkwi w mieście i jego włodarzach.
gosc_25685 2014-01-10 12:48   
gosc_25685 - Profil gosc_25685
gosc_aa2a6 Co się dziwisz? Pasażer z Łodzi jest zahartowany w podróżowaniu pociągiem i pekaesem :)
gosc_4e1c2 2014-01-09 23:10   
gosc_4e1c2 - Profil gosc_4e1c2
Pasażerów z województwa łódzkiego w połowie obsługują lotniska mazowieckie WAW/WMI, dalsze ok. 30% odprawiają POZ, GDN, KTW, WRO, KRK i inne, a około 20% z około 1,5 milona osób przypada na LCJ ... ... ...
gosc_aa2a6 2014-01-09 11:47   
gosc_aa2a6 - Profil gosc_aa2a6
Ostatnio w pociągu spotkałem ludzi, którzy wracali do domu do Łodzi z Krakowa, gdzie wylądowali samolotem z UK (wylot też był z KRK).
Jak widać, nawet 3,5h w TLK nie odstrasza mieszkańców Łodzi przed podróżowaniem z innych lotnisk.
gosc_c2ddf 2014-01-08 23:39   
gosc_c2ddf - Profil gosc_c2ddf
Szanowny panie Damianie młody wiek i brak wiedzy o Polskim lotnictwie może usprawiedliwiać pana wypowiedz, ale po co się z tym afiszować, dlatego krótko kilka faktów dla pana: Łódź spóźniła się na pierwszy boom LCC głównie za sprawa warszawki. Słynne umieszczenie Lublinka w traktacie akcesyjnym do UE i pominiecie go w sieci TEN-T spowodowało, że w czasie kiedy inne lotniska budowały podstawową infrastrukturę Łódź traciła czas na naprawianie zawiści warszawki, gdy z tym się uporała boom się skończył, a PPL dalej działa na szkodę innych lotnisk, gdzie nie ma udziałów.
gosc_bd453 2014-01-08 22:54   
gosc_bd453 - Profil gosc_bd453
po prostu - gdyby dotowano połączenia z Łodzi kwotą 540 mln złotych w roku 3013 - sytuacja byłaby zupełnie inna - teraz rozumiesz??
usuniety 2014-01-08 18:40   
usuniety - Profil usuniety
gosc_8e5a9: Co ma dotowanie LOT-u i pozostawanie portów w rękach PPL do nieudolności zarządu lotniska LCJ z 38 procentowym spadkiem?
gosc_c8211 2014-01-08 18:30   
gosc_c8211 - Profil gosc_c8211
Łódź ma wybudować bocznicę na Lublinek aby po oddaniu tunelu kolejowego (pod miastem między Dworcem Fabrycznym a Dw.Kaliskim) pasażerowie ze wschodniej części województwa oraz zachodniego Mazowsza i stolicy mieli dogodny dojazd koleją między Okęciem a Lublinkiem ... a nie tylko autostradami A1 i A2.
gosc_8e5a9 2014-01-08 17:17   
gosc_8e5a9 - Profil gosc_8e5a9
ale ludzie prowarszawscy piszecie kocopoły . Gdyby nie przejedzone przez warszawski LOT ok 3 miliardy złotych w postaci dopłat do połączeń - nigdy nie byłoby takiej sytuacji . Z Łodzi sam jeżdżę do Warszawy , Katowic , Bydgoszczy , aby polecieć gdzieś dalej , ale przyczyna jest jedna - dotowanie LOT-u i pozostawanie portów w rękach PPL.
gosc_9fd54 2014-01-08 16:34   
gosc_9fd54 - Profil gosc_9fd54
Łódź będzie miała za chwilę piękny dworzec Łódź Fabryczna. Po co im lotnisko? :)
luciusvorenus 2014-01-08 15:56   
luciusvorenus - Profil luciusvorenus
HMMM GDN juz podał na facebooku łączne statystyki za 2013, a na pasazer.com jeszcze nic nie ma.
gosc_92534 2014-01-08 14:42   
gosc_92534 - Profil gosc_92534
14 miesięcy bezradności Zarządu, a właściwie 1,5 roku , bo sygnały kryzysu Zarząd miał zapewne wcześniej. Zamiast działać to szukano wytłumaczenia, a teraz pan J. (moderator kiedyś wyciął całe nazwisko dyr. d/s marketingu i sprzedaży pomimo, że nie jest jeszcze oskarżony) nabrał wody w usta i jak reszta zarządu milczy. Co przez te 1,5 roku Zarząd zrobił aby zatrzymać spadki połączeń i ilości pasażerów.?
gosc_7b243 2014-01-08 14:40   
gosc_7b243 - Profil gosc_7b243
gosc_70532 Czy ty na głowę upadłeś? Nikt z Łodzi nie chce latać to jeszcze lotnisko jakieś robić pod Łodzią dla Warszawy? Hahahahaha. Następne mrzonki wymyślane przez ludzi z Łodzi. Zacznijcie latać ze swojego lotniska jak chcecie je mieć. Nikt z Warszawy nie będzie jeździł pod łódx, my mamy dwa lotniska w Warszawie, które dobrze prosperują.
gosc_9be16 2014-01-08 14:33   
gosc_9be16 - Profil gosc_9be16
Serengeti, dokładnie tak jak mówisz, Modlin ma swój własny niskokosztowy profil działalności uzupełniając ofertę WAW. Przypominam, że lotnisko nazywa się Warszawa-Modlin
serengeti 2014-01-08 14:29   
serengeti - Profil serengeti
Drodzy fani LCJ, po pierwsze nie wyjezdzajcie mi tu z KRK i KRW, bo ja mowie o Warszawie a nie o Malopolsce i Slasku. Po drugie, nie zrozumieliscie mojego postu - WMI nie jest lotniskiem regionalnym, jest lotniskiem warszawskim, i tu jest pies pogrzebany. Modlin nie jest zadnym autonomicznym regionem generujacym ruch lotniczy, jest lotniskiem aglomeracji arszawskiej tak jak Goleniow jest lotniskiem aglomeracji (jesli takowa jest) szczecinskiej. na dodatek ma inny profil dzialanosci niz WAW, wiec z nim nie konkuruje ale je uzupelnia. LCJ nie jest lotniskiem aglomeracji warszawskiej bo jest za daleko, zaden warszawiak stamtad latac nie bedzie, tak samo jak i z Radomia. Dlatego sa to lotniska regionalne, ktore powinny generowac wlasny ruch, a tego (LCJ) nz jakichs powodow nie umie zrobic, przez co jest porazka.
gosc_70532 2014-01-08 14:19   
gosc_70532 - Profil gosc_70532
Jeśli lotnisko w Łodzi nadal będzie w tak marnym stanie to jedynym sensownym rozwiązaniem jest likwidacja jego oraz ... likwidacja lotniska na Okęciu. To ostatnie dlatego, że jest położone za bardzo w centrum miasta na zbyt cennych dla budownictwa gruntach.
Oba lotniska zostałyby wtedy zastąpione przez port lotniczy w Baranowie lub Mszczonowie czyli przy autostradzie wpół drogi między Łodzią i Warszawą.
gosc_58162 2014-01-08 14:07   
gosc_58162 - Profil gosc_58162
Modlin ma głęboki sens, bo istnieje jako naturalne niskokosztowe uzupełnienie lotniska głównego. Z Centralnego pociag do Modlina jedzie 40 minut, z Gdańskiego pół godziny, Modlinbus z metra młociny na lotnisko jedzie 25 minut. Dla ludzi z Warszawy pojechanie do Modlina jest rzeczą naturalną, czasami z jednego punktu w samej Wawie do drugiego jedzie się dłużej niż do Modlina. A już nie wspominam dla mieszkańców Tarchomina, Białołęki, Bielan a nawet Żoliborza, którzy do WMI mają tak samo, a czasami bliżej niż do WAW. Natomiast wyjazd do Łodzi czy też już jakiegoś Radomia, to ponad 100 km jazdy. Nikt z Wawy tam jeździć nie będzie. Pociąg z Radomia jedzie na dworzec śródmieście 2,5 godziny.
gosc_1be66 2014-01-08 13:46   
gosc_1be66 - Profil gosc_1be66
A Modlin ma sens?
serengeti 2014-01-08 13:26   
serengeti - Profil serengeti
Ten wynik to tragedia. Udowadnia ze istnienie jakiegokolwiek portu regionalnego w promieniu 120 km od Warszawy nie ma sensu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy