dodam, ze wokol heathrow znajduja sie dziesiatki hoteli, centrow logistycznych i innych podmiotow bezposrednio powiazanych z dzialalnosci lotniska. Wiele wielkich korporacji ma w okolicy sidzibe ze wzgledu na bliskoc huby ( np. stockley Park) Ludzie sie po poratu nie zgodza na zamkniecie machny napedzajacej biznes i dajacej prace calej rzeszy ludzi.
usuniety
2013-12-30 15:25
mietek: podpisuje się pod twoim postem. Święta prawda.
zenek767
2013-12-30 09:49
brawo mietek ! To samo w WAW, PRG i Jak im sie nie podoba to niech sie spakuja i wyjada do lasuna grzyby
Rozbudowa LHR to jedyny sensowny pomysł. Zawsze będę zdania, że ludzie wiedzieli gdzie kupują, budują domy i czemu są tańsze. Koszt nowego lotniska to pewnie znacznie więcej niż te 112 mld GBP, patrz przykład BER. Na LHR jest 5 terminali, linia metra, Heathrow Express...
gosc_e8ad4
2013-12-29 20:16
wszystko jest realne organizacyjne jak masz wystarczajace fundusze
gosc_d3aba
2013-12-29 19:54
Londyńczykom łatwiej będzie zbudować nowe pasy startowe wpierw na Gatwick a potem na Heathrow ... inne propozycje nie są realne ekonomicznie i organizacynie.
greg0303
2013-12-29 19:12
Wydłużenie drogi startowej do 6km z wydzieleniem dwóch stref (lądowań i startów) wymaga specjalnych/skomplikowanych procedur. Samoloty lądujące mogą nie wyhamować i znależć się w strefie startów lub przerwać lądowanie i odejść na drugie podejście znajdując się nad startującą maszyną. Przy tego typu operacjach występuje brak wymaganych odległości bezpieczeństwa. Tego rodzaju procedury stosuje się na przykład na lotniskowcach.
zobacz link
gosc_0dcf3
2013-12-29 12:24
mieszkancy Londynu sa mobilni i moga sie przeniesc blizej nowego lotniska w razie koniecznosci
gosc_4fce4
2013-12-29 11:35
Mieszkańcy Londynu mieszkający przy lotnisku są przeciwni zamknięciu lotniska - to lotnisko daje im pracę - jeśli lotnisko zamkną, to pracę straci ponad 100 tys. ludzi. A jak wybudują lotnisko na wyspie, to kto będzie tam pracował? jak ludzie dojadą na 4 rano do pracy? Boris Johnson chce wyrzucić lotnisko z granic Londynu, by podlizać się wyborcom, tym, którzy mieszkają z dala od Heathrow. Jego nie interesuje rozwój lotniska, czy rozwiązanie problemu z pojemnością lotniska - chce zamknąć Heathrow, komuś innemu podrzucić problem. Sęk w tym, że nawet jeśli zamkną Heathrow, to samoloty będą latać nadal nad Londynem, tyle, że w kierunku innych lotnisk.
gosc_6870b
2013-12-29 10:39
bedzie jak w Polsce ils tylko z jednej strony
gosc_e2c9f
2013-12-29 09:25
@gosc_63676 Na pewno nikt go nie przedzieli na dwa, bo to by rodzilo problemy z instalacja ILS. Za to start z polowy pasa jest dopuszczalny i to nawet bez specjalnych procedur.
gosc_66500
2013-12-29 08:59
wg linku od grega przedluzone rw przecinaja autostrade m25 (obwodnice londynska) czyli beda musialy przecinac ja tak jak w Amsterdamie mostami ponad. bardzo ciekawe rozwiazanie
greg0303
2013-12-29 01:21
@gosc_63676: Masz rację, potrzebne jest wprowadzenie specjalnych procedur operacyjnych w przypadku pasów dwa w jednym. Link poniżej obrazuje plany rozbudowy londyńskich lotnisk oraz ich dróg startowych:
zobacz link
gosc_63676
2013-12-28 19:49
taki pas ok. 6km robiący za 2w1 gdzieś na świecie funkcjonuje? jeśli na początku pasa samolot ląduje, to w tym samym momencie z połowy startuje kolejny? co w sytuacjach awaryjnych? czy raczej 6km pasa w jednej linii, ale rozdzielone na środku?