Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_65487
2014-02-18 20:28
Byloby milo, gdyby ta wspolpraca spowodowala, ze LO i TK wrocilyby do dyskusji nt. wspolpracy strategicznej i zakupu pakietu 49% akcji LOTu przez TK i wspolnie rozwijaly siatki obu przewoznikow z hubami w WAW i IST.
greg0303
2014-02-18 20:17
Według informacji z Turcji, LOT-owski(e) B787 był(y)by skierowany(e) na trasę Stambuł-San Francisco, którą turecki przewoźnik chce otworzyć. Podobnie Turkish Airlines są również zainteresowane leasingiem A380 (nawet 4 sztuk), do obsługi połączeń do Londynu, Pekinu, Szanghaju i Nowego Jorku.
gosc_41e58
2013-12-31 21:06
Smok1: loty charterowe sa objete roznymi restrykcjami, ktore nie sa atrakcyjne dla tradycyjnych linii. Na przyklad, o ile mi wiadomo, nie mozna sprzedawac biletow w jedna strone.
Skoro w LO nie mogą otwierać nowych połączeń, ale charterów zasada nie obowiązuje, to może niech odpalą jakiś "stały charter". Tak jak Wizzair lata do Tel Avivu :D
greg0303
2013-12-30 17:37
@gosc_3671c: To fajnie, że Finowie polubili B787 i polską obsługę. W przyszłości mogą ponownie współpracować z PLL LOT.
gosc_3671c
2013-12-30 10:08
na moim rejsie jfk-hel, paxy finskie mega zadowolone z samolotu... jak i z zalogi. Dreamek zrobil wrazenie:)
luciusvorenus - i nikt takiego linka Tobie nie podeśle - plan zna tylko zarząd, UE i właściciel, czyli MSP. Tajemnicą natomiast nie jest, że nie ma mowy o otwieraniu nowych tras. Dostając kasę od rządu LOT musi się w jakiś sposób zrekompensowac tak, aby nie zaburzyc konkurencji - dlatego musi ciąc siatkę i dlatego ma zakaz otwierania nowych połączeń. Gdyby tego nie było to każda linia ciągnęłaby kasę od rządów, właścicieli itp itd bez żadnych konsekwencji. Nowe połączenia zaczynają się zwracac po dwóch - trzech latach. Tak więc nie można patrzec na nowe połączenia jako szansę wykorzystania dreamlinerów - tych szans jest sporo - co LOT świetnie pokazuje - latanie na czarterach, dla Finnaira itd - z tego jest czysta kasa. Natomiast do otwarcia nowego połączenia potrzebna jest kasa, która nie wiadomo, czy się zwróci. LOT jej nie ma. Zarząd trzeba pochwalic za to, że robi wszystko, aby nowe dreamki nie stały bezczynnie na płycie - ba - robią wszystko, aby na nich zarobic/zarobic na ich utrzymanie,
luciusvorenus
2013-12-29 19:19
No i nikt nie podesłał linku do planu restruktyzacyjnego LOT. Chciałbym zobaczyć gdzie napisane, że jest zakaz otwierania do momentu zakończenia restrukturyzacji.
gosc_05191
2013-12-29 16:51
Ale rynek charterów jest duży . Jest zapotrzebowanie na taki samolot . Pozwala to wykosić konkurencję w postaci np. ENTERA. Na przewozach charterowych nie obowiązuje warunek UE. Miłego dnia
gosc_28496
2013-12-28 18:34
szkoda że w innych barwach!!!!!
gosc_26606
2013-12-28 16:50
gosc_569c5: z pewnością gdybyś to ty podejmował decyzje w LOT, firma padłaby w ciągu dwóch tygodni. Wypowiadałbyś się powszechnie na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia, ale za to z totalnym samozachwytem.
gosc_569c5
2013-12-28 16:41
nie kumam LOTu :) żenada na maxa , kupić samoloty by latały w innych barwach - LOT juz niech lepiej padnie - to chore że maja " ludzi " którzy nie umieją zagospodarować maszyn - chore TO NA MAXA ! ZYCZE SZCZERZE BANKRUCTWA bo juz mi się chce płakać jak chory jest LOT
gosc_9eb3a
2013-12-28 14:59
Do Airblas: o czym ty piszesz, ostatnio wszystko lata jak w zegarku nawet czesto sa przyloty przed czasem, chyba mało zorientowany jestes.
Steward
gosc_0123e
2013-12-28 14:30
airblas: Wszystkie loty LOTu są o czasie.
Powiedżcie mi dlaczego dzień w dzień loty długodystansowe LOTu są mocno opóżnione ?
gosc_2ab14
2013-12-28 08:02
@gosc_9ab97: LOT nie może otwierać nowych połączeń do końca października 2015.
gosc_e7828
2013-12-27 23:00
Zanim napiszę jeszcze raz na tym forum to proszę podeślijcie linka do tego planu restrukturyzacji i ratowania LOT-u bo odnoszę wrażenie, że nie rozmawiamy o tym samym. Ten plan jako odnoszący się do pomocy publicznej jest informacją publiczną a co za tym jawną. Dopiero jak ten plan znajdzie się na stronie pasażer.com to wtedy będzie o czym dyskutować
gosc_9c78e
2013-12-27 22:55
mam nadzieję, że te samoloty latając dla Turkisha czasem pojawią się na Heathrow :) póki co pojawiają się 777-300 dzierżawione od Jat Airways (w malowaniu Turkisha, ale z rejestracją z Indii).
gosc_22cff
2013-12-27 22:52
Najważniejsze pytanie jeszcze w tej dyskusji nie padło a mianowicie po co polski podatnik dał już 400 milionów pomocy publicznej dla linii która zaczyna obsługiwać Finlandię i Turcję ???? !!!! Wsparta naszymi podatkami ! ! ! ! !
gosc_6d68d
2013-12-27 22:22
@marqoos_pl Gdyby LO latał 3 razy w tygodniu na trasie WAW-NRT to gwarantuję, że ilość Japończyków chcących odwiedzić Polskę spokojnie by zapełniła te samoloty. Dla mieszkańców kraju kwitnącej wiśni Polska jest krajem o wiele ciekawszym niż Niemcy lub Hiszpania. Bogaty Japończyk nie leci na plażowanie, nie szuka kraju gdzie wszystko pięknie poukładane, tylko chce poznać historię i poznać miejsca gdzie dokonywały się największe zmiany w XX wieku.