greg0303
2013-12-22 00:27
@tofik79: Dokładnie tak. Singapore Airlines już wycofały wszystkie B747-400 z siatki, Cathay Pacific jest w trakcie wysyłania ich na emeryturę, a Lufthansa pozostawia je do końca dekady. Według nieoficjalnych informacji, ANA raczej wybiorą B777-X, gdyż pojemność 400 pax (B777-9X) jak najbardziej odpowiada planom ich rozwoju.
Mozna sie domyslic Cathay i LH wymieniaja 747-400 WLASNIE NA b777X
@gosc_75fef: ale to wlasnie Boeing probowal lansowac czterosilnikowego 747-8I, bez wiekszego powodzenia.
gosc_75fef
2013-12-20 19:56
Linie lotnicze wybierają samoloty dwu-silnikowe, bo są one bardziej ekonomiczne, niż czterosilnikowe. Dlatego też Boeing skupia się na dwu-silnikowych :)
linie robią zamówienia na 10 lat do przodu pomimo że trudno sobie wyobrazić świat za 10 lat, ale business is business
greg0303
2013-12-20 16:49
Duże linie lotnicze już dzisiaj myślą o swojej przyszłościowej flocie i składają zamówienia. Użytkownicy B777-200 mogą również zastąpić je B787-1000 lub nieco większym B777-8X. Niedługo decyzję o następcy B777-200/300 podejmą japońskie All Nippon Airways. Ciekawe, czy zdecydują się na A350, jak JAL.
Jak będą tak dalej powiększać 777 (410 pax.) to 747-8I nie będzie miał wzięcia i będą zmuszeni zaprzestać produkcji.