spotter10
2013-12-19 11:04
Dobrze, że nie trzeba było długo czekać na rozbudowę, bo obecna prowizorka jest słaba, bardzo słaba. Gdy człowiek wylatuje, to wrażenia są bardzo pozytywne. Natomiast gdy przylatuje, to tragiczne. Poza tym mam nadzieję, że gdy już się powiększy hala odlotów, to będzie miejsce na więcej sklepów i kafejek, co zwiększy konkurencję. Bo w sklepie Baltony, ceny Duty Free dla odlotów poza Shengen są wyższe, niż w zwykłych sklepach na mieście. Ja rozumiem że czynsze wysokie itp. Ale taka polityka sklepów to nic tylko zdzieranie kasy z frajerów. W WAW gdy były Aelia i Baltona, to ceny były rozsądne a nawet atrakcyjne. Gdy zamknęli Baltonę w związku z przebudową, Aelia znacznie podniosła ceny a promocje nie istnieją. W GDN Baltona jest sama i dlatego sobie pozwala. Poza tym zastanawia mnie głupota zarządcy sklepu - obecnie ruch jest tam mizerny, tłumów kupujących nie ma. Gdyby obniżyli ceny do poziomu atrakcyjnego, to mieliby znacznie większy obrót i większe zyski! W Niemczech, w sklepach na lotniskach ceny są identyczne jak na mieście, tylko że za 1l a nie za 0,7l. I na dodatek korzystniejsze niż na mieście u nas. I jakoś im się opłaca. Zapewne dlatego, że ruch mają większy.
gosc_c830b
2013-12-19 10:46
Mylicie SKM z PKM. Tak naprawdę roboty szybko postępują ponieważ prowadzone są na całej trasie a nie odcinek po odcinku. Oczywiście jeszcze trochę czasu upłynie zanim budowa zostanie zakończona ale nie jest to jakieś "kiedyś".
@gosc_c8156 na pewno nie należałyby się brawa gdyby port lotniczy zbierał 87 mln dopiero później rozpoczynał inwestycję.
gosc_8709c
2013-12-18 22:53
marcowy: wlasnie w poniedziałek byłem w GDN i jakos nie zauważyłem zeby cos było gotowe. Owszem, estakada jest w budowie, ale gotowa to ona dopiero bedzie. Poza tym zanim cała te linie SKM skończą to jeszcze sporo czasu upłynie....
gosc_c8156
2013-12-18 21:29
"Inwestycja finansowana jest w całości ze środków własnych Portu Lotniczego Gdańsk, w ramach programu emisji obligacji, realizowanego wspólnie z Bankiem Pekao S.A" - emisja obligacji to nie środki własne, które sa na koncie już wypracowane. Kredyt, czy obligacje to i tak zewnętrzne finansowanie - żadna to ujma, czy wstyd, alec nie ma co od razu bić brawo.
87 mln ze srodkow wlasnych. Brawo zarzad:-)
gosc_9a282
2013-12-18 19:15
Brawo Gdańsk! "Pyrzowiczanin"
gosc_aacdd
2013-12-18 14:48
projekt bardzo fajny i bardzo funkcjonalny! gratulacje!!
gosc_d12de
2013-12-18 14:32
Po rozbudowie stary terminal będzie pełnił role zestawu bramek dla odlotów NS. Odlotu w strefie S oraz wszystkie przylotu będą realizowane w T2. przepustowość z tego co czytałem zwiększy się do 6 lub 8 mln pasażerów. Jeśli zajdzie potrzeba (lub znajda się wcześniej wolne środki) stary terminal można rozebrać i w jego miejsce wybudować nowy pirs z zestawem gejtów NS... ale to pieśń przyszlosci - priorytetem będzie podwyższenie kategorii ILS do 2.
juz jest gotowa piękna estakada wzdłuż terminalu. Całość będzie zadaszona. W załączniku projekt. Podobnie jak w LUZ tylko częstotliwość będzie inna :)
zobacz link
usuniety
2013-12-18 14:19
Co odnośnie kolejki SKM, mam rozumieć, że podczas tej przebudowy nastąpi "zintegrowanie" lotniska z dworcem SKM tak jak ma to miejsce chociażby na lotnisku LUZ?
stary budynek będzie działał cały jako strefa NON Shengen. Oczywiście przepustowość się zwiększy ale nie to jest najważniejsze tylko zrobienie normalnych przylotów połączenie z kolejką SKM.
usuniety
2013-12-18 14:10
Czy po tej rozbudowie zmieni się coś przepustowość lotniska? Czy tutaj chodzi o to, żeby po przebudowie, zamknąć stary budynek lotniska?