Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_9740d
2014-02-27 15:20
LO skazany jest na niepowodzenia bo kierujacy nim notorycznie sa mistrzami popelnienia bledow: sam LOT by przetrwac nie da sobie rady. Jak byli chcetni to wybrano najslabszych partnerow ignorujac powazne zamiary LH, ktora teraz nawet nie myslo o LO. Odnawiane floty? Zalosna i nie do zrozumienia "milosc" do boeinga. A ostatnio okrojenie polaczej w portach regionalnych, platny serwis. I kto ma tym latac?
krzysiekl
2014-02-26 16:36
przeczytałeś choć? nie mówię, że artykuł choć choć jego opis tu na portalu, stoi jak byk:
"Autorzy artykułu zwracają jednak uwagę, że LOT wyróżnia się pozytywnie, np. z uwagi na proces wymiany floty szerokokadłubowej na Dreamlinery. " Poza tym jeśli gdzieś się mylą to jest to....normalne i pisanie "nałukofcy": itp jest bez sensu. Każdy się czasem myli nie znaczy to jednak, że ma zawsze siedzieć cicho. Jeśli coś jest źle powiedziane - warto podjąć dyskusję, najlepiej właśnie z poziomu innej uczelni. rozwój naukowy powinien brać się z dyskusji. W każdej dziedzinie jest podobnie.
gosc_c3b64
2014-02-26 15:57
Wcale nie trzeba być uczonym naukowcem, żeby z góry wiedzieć, że i LOT i Eurolot i AMS w tym roku znowu zawiodą. I na koniec roku będą miały straty. Powód prosty: wszystkie one są państwowe i osiągane przez nich wyniki są zawsze proporcjonalne do umiejętności zarządzania swoją własnością przez właściciela, w tym przypadku przez MSP. A jak jest z tą umiejętnością od sześciu lat to przecież chyba wszyscy widzą.
usuniety
2014-02-26 15:54
krzysiekkl: jak to my przeginamy? Oni przeginają. Nie widzą, że LOT wymienił flotę starych B767 na nowe Dreamlinery, nie widzą, że Ojrolot wymienił gruchoty o nazwie ATR 42/72 na nowoczesne Dashe Q400, że linia zdobywa nagrody na najlepszą linię Europy Wschodniej, że LOT-owskie dreamki zostały docenione przez Finnair poprzez wynajem jednego samolotu na pewien okres czasu (Finnair równie dobrze mógłby wypożyczyć Arbuza A330 od LH zamiast dać zarobić LOT-owi). Coraz więcej pasażerów lata z Chin do JFK przez WAW, bo chcą doznać komfortu Dreamlinera. LOT odciął się od starych radzieckich budzących strach maszyn typu TU154 czy Ił 62. Niech spojrzą na całość firmy a nie tylko na finanse.
krzysiekl
2014-02-26 15:33
przeginacie z ich krytyką, przecież nie był to beznadziejny artykuł.
Jak się wam nie podoba załóżcie swoje uczelnie i piszcie lepsze artykuły.
usuniety
2014-02-26 14:38
Jeszcze niedługo to Ci "nałukofcy" z czasopisma naukowego "Journal of Air Transport Management" stwierdzą, że LOT i CSA nie mają szans na ratunek i jedynym słusznym krokiem jest ich likwidacja, aby Lufthanza czy inne tam duże linie sieciowe miały uciechę. Jak dla mnie artykuł absurdalny. Malev upadł przez UE, bo UE kazała zwrócić pomoc publiczną. Wykorzystało to kilka liń lotniczych i podwyższyło ceny biletów z braku konkurencji.
gosc_64ad5
2014-02-26 09:56
Wszystko to prawda, żenujące są niektore komentarze - zanim skomentujesz - przeczytaj i zrozum.
gosc_e9914
2014-02-25 01:30
LOT będzie "zawodzić" jeszcze przez niemal 2 lata aż do wyborów.
gosc_31edd
2014-02-24 20:21
Jakze wybitni naukowcy z wybitnych uczelni napisali artykul o niczym. Pewnie specjalisci od wszystkiego. W Europie jest duzo wiecej zawodzacych spolek lotniczych, takze w zamozniejszych krajach i dla nich analiza autorow nie dziala.
gosc_c8996
2014-02-24 17:49
gosc_62131: doświadczona kadra została stamtąd skutecznie wykoszona. Zostały właśnie takie jak opisujesz kalekie emerytki oraz całe tabuny młodzieży bez pojęcia o tej branży, za to z krewnymi w ministerstwie którzy ich tam ulokowali. Jak oni mają zrobić zysk, jeżeli tego po prostu nie wiedzą?
maciek_waw
2014-02-24 14:16
Artykuł o wszystkim i o niczym zarazem.
gosc_d6e4a: z jednej strony masz rację ale tylko częściowo. Pamiętaj, że linia lotnicza ma setki kosztów dodatkowych których handlowiec (nie związany z branżą) nie zrozumie i będzie traktować jako zło, np.: nieprzewidziane usterki, regularne naprawy, opóźnienia i odwołania (vouchery, odszkodowania, hotele, stracony czas pracy załogi), przekierowania (koszt autokarów, stracony czas pracy załogi) itd. Stwarza to pokusę cięcia kosztów na przeglądach technicznych, czyli na bezpieczeństwie. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego podejścia i otwartości umysłu
gosc_77f45
2014-02-24 08:31
Góra urodziła mysz. Generalnie jakaś część prawdy w tym jest, ale zapominają o najważniejszych przyczynach. Czyli postkomunistycznych złogach w załogach (dawne przywileje rodem z PRL) oraz rozdętej administracji (j.w.). Plus jak to w dawnych demoludach spółki państwowe służą do umieszczania w nich ludzi, których nie chce sektor prywatny.
gosc_a33bb
2014-02-24 08:11
Taaaaaaa, jak wyglada zarządzanie PKP przez specjalistów od zarządzania i marketingu, ktorzy o kolei pojęcia nie maja widac po jej funkcjonowaniu wlasnie.....
gosc_d6e4a
2014-02-24 06:41
Nie zgodze sie z gosciem 55a48 do dobrego zarzadzania lotem nie trzeba miec wiedzy lotniczej tylko ekonomiczna i marketingowa . LOT moze konkurowac z KLM z AF czy z BA na trasach transatlantyckich mamy dreamlinery dzieki czemu mozna ciac koszta przelotow i ceny biletow, kwestia jest w organizacji siatki polaczen i synchronizacj lotow
gosc_aa8f5
2014-02-24 05:51
Latac i zarabiac na tym mozna, jednak nie z tym podejsciem jaki ma LOT. Tutaj licza sie dzialania, ktore przynosza efekty, a nie pozorowanie zmian. Trzeba zarabiac i koniec, jednak w tym nie jestesmy za dobrzy.
gosc_4915d
2014-02-24 01:08
gosc_e06bb: to nie jest tylko kwestia lokalizacji tych firm w krajach post-komunistycznych. Alitalia z kraju kapitalistycznego dziala jeszcze gorzej od kilkudziesieciu lat, podobnie SAS , gdzie przykladowo wciaz panuja (lub do niedawna panowaly) nieprzystajace do wspolczesnosci przepisy o koniecznosci rownej reprezentacji panstw skandynawskich w zalogach lotow dalekiego zasiegu - wiazalo sie to z koniecznoscia dowozu czesci zalog z innych lotnisk tylko po to, zeby regula rownej reprezentacji zostala spelniona. Glownym problemem linii typu CSA jest fakt, ze sa zbyt male i czekaja na konsolidacje z wiekszym przewoznikiem. A to ze lotnictwo obecnie nie jest bardzo dochodowym biznesem to przeciez prawda. Nawet Ryanair zanotowal w ubieglym roku strate, a mialby duzo gorzej, gdyby nie korzystal z pol-oficjalnych doplat lotnisk regionalnych.
gosc_1f857
2014-02-23 23:32
Inna sprawą jest to, iż Polska (i Czechy) to dużo biedniejsze kraje niż Niemczy czy Wielka Brytania. Dlatego nie podoba mi się to, iż UE ubiła Malev i chce ubić LOT oraz CSA. Jeden debil z UE powiedział, że chciałby, by w UE były tylko trzy linie lotnicze - KLM, Lufthansa i British Airways - trochę go chyba pogieło! Oligopol to nie jest zdrowa konkurencja!
gosc_62131
2014-02-23 22:14
Młode pokolenie? problemem LOT jest bardzo, bardzo stara i kiepska kadra. Leciałem ostatnio pewnym lotem, gdzie dość wiekowa purserka zdradzała wyraźne objawy neurologiczne (drżenie głowy) i miała problemy z powiedzeniem pełnego zdania złożonego. Kto takie osoby dopuszcza do pracy? Nie wspomnę zresztą o poziomie angielskiego, ale to też prawdopodobnie wynik choroby Parkinsona lub czegoś zbliżonego. Żaden z pozostałych członków załogi nie odmówił lotu, ja afery nie zrobiłem, po prostu więcej nie polecę LO. Wolę może i głupawe, ale jednak młode i zdrowe stewki pełne chęci do pracy.
gosc_d786a
2014-02-23 19:37
Wszędzie zatrudnieni krewni i znajomi królika bez żadnego (KOMPLETNIE ŻADNEGO!!!) wcześniejszego doświadczenia w jakiejkolwiek linii lotniczej! I potem nagle zdziwienie: skąd te straty finansowe co roku?