Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl: dopłacanie do polaczen dlaekobieznych to kosmos...po drugie nie bardzo widze gdzie niby sa te kierunki, które wymagają doplaty9 chodiz o polaczenia dalekobieżne)
co do polaczen regionalnych: oczywiście,ze wymagaja dofinansowania, ale to sa inne pule pieniędzy, rownie dobrze można napisac, ze zamiast dawac pieniądze na kolej czy muzeum lepiej rozbudowac szpital...
krzysiekl
2013-12-13 17:28
Wewnatrz wojewodztwa tez sa potrzebne. Ilosc Polaczen na niektorych liniach jest tragiczna, przy takcie mniej niz 2h kolej to worek bez dna i szkoda kasy na taka (dlatego lepiej doplacac wiecej by zachowac minimalny poziom uslug). Dotowac polaczenie do Krakowa tez powinno sie dac - na zasdzie doplaty za wlasny odcinek. Czasem to moze byc nawet wystarzajacy argument dla przewoznika by uruchomic taki pociag lub przedluzyc relacje jakiegos innego. Taryfa w regionalnych i dalekobieznych w wiekszosci przypadkow powinna byc taka sama.
krzysiekl
2013-12-13 17:28
@przemolot
kwestia dotacji to wielki problem w PLK, ale tak samo mozna powiedziec ze przewoznicy nie powinni placic za dostep do torow, bo oferta jest tragiczna....
krzysiekl: o czym Ty wogole piszesz?jakie polaczenai kolejowe chcesz uruchamiać? bo do wyboru masz tylko te wewnątrz województwa bo nikt nie bedzie placil za ekstra pociąg z Bydgoszczy do Krakowa, który większość trasy jedzie poza kuj-pom...
co nie zmienai faktu, ze cena kilkunastu milionow to abstarkcja...
przemolot
2013-12-13 14:48
PKP (PLK) wykorzystała do tej pory 15% dotacji. Wiec może jednak lepiej nie dokładać im kasy, której i tak nie potrafią wykorzystać...
gosc_4043f
2013-12-13 13:58
i tu krzysieki zaczyna pisać rozsądnie, przy założeniu, że codziennie z samolotu korzystałoby 40 pasażerów tam i tulu samo powrót, to rocznie otrzymamy "mega 30tys pax" czyli dofinansowanie do jednego biletu przekroczy 600zł. Z otwarcia za tą kasę kilku połączeń połączeń kolejowych skorzysta nie mniej niż 300tys pax i myślę, że będzie to większym bodźcem do rozwoju regionu.
krzysiekl
2013-12-13 13:25
za 20mln rocznie mozna uruchomic calkiem sporo polaczen kolejowych, a tych bardzo brakuje....przy okazji kasa pojdzie tez do PLK to moze poprawia stan torow...
gosc_888f1
2013-12-13 11:32
ale jesteście uparci z pisaniem że " tylko urzędasy latają". Nie wiecie i bzdury do kwadratu wypisujecie. Latałem na trasie BZG-WAW-BZG dwa razy w tygodniu i urzedasów czy posłów można było policzyć na palcach jednej ręki łącznie na wszystkich lotach. Nie było to połączenie dla urzedasów. Co do Monachium to daleka droga do uruchomienia tego połączenia. NIe wiem czy nieoficjalne dane co do wysokości dopłat są prawdziwe ale...20 mln rocznie to trochę za dużo jak na jedno połączenie dziennie.
piotrpank
2013-12-12 18:03
Takie polaczenie ma duzo wiekszy sens niz loty do Warszawy. Jedyny problem jest taki ze jest to kierunek skierowany glownie dla biznesu a nie dla urzednikow i politykow, takze ciezko bedzie zorganizowac finansowanie tego polaczenia.
greg0303
2013-12-12 15:09
Sytuacja w polskich portach regionalnych zaczyna robić się ciekawa, pojawiają się kolejne opcje konkurujące z warszawskim hub'em LOT-u.
gosc_9a7bf
2013-12-12 15:01
Nie otworzą, bo to połączenie nie jest udogodnieniem dla lokalnych polityków w podróży do stolicy.
przemolot
2013-12-12 14:41
Adria i Lufthansa maja code share:
zobacz link
usuniety
2013-12-12 14:38
Na to połączenie akurat kasę powinni wyłożyć
przemolot
2013-12-12 14:33
"Adria Airlines to narodowe linie lotnicze Słowenii. Należą do Star Alliance, największego sojuszu lotniczego na świecie, i ściśle współpracują z Lufthansą. Gdyby linia zaczęła operować z naszego lotniska, Bydgoszcz wróciłaby do międzynarodowej sieci połączeń lotniczych, z której wypadliśmy po likwidacji rejsów LOT-u do Warszawy. "
zobacz link
Wg mnie główną informacją powinno być to, czy Adria ma code share z Lufthansą. Bo jak nie ma to traci sporo ze swojej oferty.
prezesik
2013-12-12 13:37
Mój błąd - LOT oczywiście chciał więcej, bo 8 mln miało być na kwartał a nie na rok.
prezesik
2013-12-12 13:35
W powyższym artykule zabrakło pewnej informacji, która jest w artykule źródłowym, a mianowicie, że przewoźnik oczekuje za to połączenie wsparcia na poziomie kilkunastu milionów PLN rocznie. Lot co prawda chciał mniej bo jedynie 8 mln / kwartał, ale planował latać częściej. Wtedy uznano, że oczekiwania LOTu są z kosmosu. Ciekawe jak będzie tym razem i co na to podatnicy, którzy mieliby się złożyć na to wsparcie.
przemolot
2013-12-12 13:07
Miejmy nadzieje, że wspaniali politycy niczego nie spier... Sorry za wulgaryzm, ale o polskich politykach nie można delikatnie.
gosc_39770
2013-12-12 12:54
Najważniejsze, żeby był CS z głównymi liniami, ale fakt, jakby się udało to sukces. Może władze portu/regionu odpuszczą sobie walkę o Lot/Eurolot z dotacją co by latali do nich a oferując tyle samo albo mniej będę mieli spory dostęp do siatki w potężnym hubie. Tym samym byłby kolejny etap przejmowania lotnisk regionalnych przez zagraniczną konkurencję(można krzywo patrzeć, ale LOT nie ma szans walczyć tam z LH).
gosc_0b7fe
2013-12-12 12:53
No w końcu!