Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_67c18
2013-12-12 21:03
Nareszcie mógłbym polecieć do stolicy mojej prababci. Ona zawsze jak na myśli miała stolicę to mówiła o Wiedniu a nie Warszawie. I wspominała jak to było w jej czasach super bo mogła bez paszportu jechać do Wiednia, Pragi, Zagrzebia czy z państwem u których służyła w Wiedniu do Splitu. I tak było na początku XX wieku.
gosc_ad19a
2013-12-12 18:53
Szybciej Lufthansa pozwoli Austrian Airlines na otworzenie połaczenia Wiedeń-Rzeszów niż Adria podejmie decyzje.
Adria ma to samo do Wiednia co do Monachium ;)
"Linie lotnicze Adria Airways chcą uruchomić w sezonie letnim w 2014 roku połączenie między Bydgoszczą a Monachium "
zobacz link
gosc_9443b
2013-12-12 17:35
Co ma Adria do Wiednia? Przecież oni latają tylko z i do Ljubljany. Nigdzie indziej i nie planują. Ja czytałem coś o KLMie i Amstedramie z Rzeszowa.
gosc_a9762
2013-12-12 15:14
Rzeszów szuka chętnego na połączenie do Wiednia. Może Adria się zdecyduje?
gosc_68e54
2013-12-08 14:45
Konkurencja bywa niezdrowa? Coś nowego. Wystarczy spojrzeć na ilość lotów w USA czy w UE po otwarciu nieba. A co do dopłat - moim zdaniem bronią się tylko jako element strategii, w której lotnisko przynosi zysk ale i wtedy pozostaje zaburzeniem konkurencji i w skali makro jest szkodliwe. Zdrowsze dla gospodarki jest pokrywanie strat lotniska niż płacenie za latanie. Bo to pierwsze w mniejszym stopniu szkodzi konkurencji między lotniskami, a nie ingeruje w konkurencję między liniami.
gosc_96bb9
2013-12-08 12:39
Chciałbym jeszcze dorzucić taki argument jak rozwój regionu, nawet jeśli tak jak ktoś napisał z dopłaconej złotówki nie wracają w postaci opłat lotniskowych dwóch złotych, to dobre skomunikowanie regionu ma wpływ na inwestycje, które przynoszą więcej.
gosc_0a2c0
2013-12-08 10:03
@gosc_05476 "Dodatkowo na niektórych połączeniach wykupuje niewykorzystane miejsca." Skad ty bierzesz takie bzdury? Nie wymyslaj glupot. Nikt nie wykupuje zadnych wolnych miejsc w LUZ. To w IEG byl na takiej zasadzie przetarg stworzony.
gosc_73caa
2013-12-08 10:03
drugi ( w6 w domysle ) lata do luton bo tam ma baze i nie bedzie latal do lgw bo akurat ktos ma 20 km blizej do gatwick jak do luton
gosc_2e984
2013-12-08 09:46
tofik79 to faktycznie chyba tak jest jeśli chodzi o W6 w RZE. Piszesz, że dominującą pozycję w RZE ma FR i LH, a jaką w takim razie pozycję w RZE ma LOT?
gosc_6f1be
2013-12-08 08:25
Konkurencja bywa niezdrowa i w końcu jego ofiarą padają pasażerowie bo jeśli np z polskiego lotniska jeden przewoźnik lata do Stansted to drugi lata do pobliskiego Luton zamiast do Gatwick, podobnie jest z destynacjami w pobliżu Sztokholmu, Oslo, itd itp
W6 chyba obwia sie bezposredniej konfrontacji z FR,a jak wiadomo w RZE FR i LH ma dominujaca pozycje.Podobnie chyba jest w KRK
gosc_043f3
2013-12-07 22:38
A dlaczego RZE nie ściągnie do siebie W6, przecież to bogate lotnisko i dopłaty nie są im ani obce ani straszne? A i pasażerów też nie brakuje.
gosc_f08d0
2013-12-07 22:21
gosc_05476 - jest drobna różnica w dopłacaniu przez lotnisko i samorząd. Wydatki i ulgi lotniskowe widać w efektach ekonomicznych lotniska - zmniejszają zysk, albo powiększają straty. Dopłaty samorządu zwykle zamiata się pod dywan. Maluje się na samolocie np. PODKARPQACKIE, co jest reklamą regionu, a nie lotniska. Więc płaci region. To oczywiste. 'Niezależnie' od tego linia zwiększa ilość lotów, co poprawia statystyki. A my na forum - brawo, brawo...
gosc_05476
2013-12-07 07:56
Odnośnie dopłacania. Po pierwsze dopłacają wszyscy. LUZ nie zleca działań promocyjnych ale tabelę rabatów na usługi zaczyna od 95% upustu. Dodatkowo na niektórych połączeniach wykupuje niewykorzystane miejsca. Po drugie dopłaty biorą wszyscy. Wizzair bez partycypacji regionu na poziomie mniej więcej 2x wyższym od FR nie siada do rozmowy. Po trzecie jest jeszcze coś takiego jak rachunek ekonomiczny - jeśli dopłaty i połączenia generują większy przychód to w czym problem? Nie lepiej dostać 2 zł za 1 zł niż przejeść ten 1 zł? A poza tym jakiś wynajęty przez polityków ekspert powiedział ostatnio, że w Polsce jest jeszcze miejsce na kilka lotnisk. Zobaczycie, ile wtedy będą wszyscy dopłacać
gosc_c1c97
2013-12-06 23:44
LH lata obecnie dwa razy dziennie i tak będzie do świąt, od świąt do nowego roku połączenia są zawieszone, co będzie w styczniu zobaczymy. Ale proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd że LH obecnie lata raz dziennie.
gosc_06304
2013-12-06 22:32
Nie zgodzę się, że to własna sprawa tego co płaci. To system naczyń połączonych. Samolot może lecieć do A lub B. W B może nawet byłoby więcej pasażerów ale leci do A bo A płaci. Linia X bierze dopłaty i oferuje niskie ceny a tymczasem linia Y lata bez dopłat, ma wyższe ceny, przynosi straty, zwalnia ludzi. A to wszystko za nasze czyt. publiczne czy to unijne czy krajowe pieniądze. Inaczej byłoby, gdyby to jakiś rzeszowski bogacz chciał dopłacać im do lotniska - wtedy OK, jego sprawa co robi z kasą, może przepić czy spalić, to może też władować w lotnisko. A tak to mamy fantazje typu Gdynia cz Ciudad Real, kłopoty LOTU etc.
gosc_4403d
2013-12-06 21:52
Po co są pasażerowie? Żeby napisać brawo Rzeszów, czy żeby był zysk? A RZE i LUZ mają aktualnie straty. To wiadomo. I jeszcze trochę tak będzie. A jeśli samorząd dopłaca do linii np. 5 mln, to czy to jest mądre, czy nie? Jeśli zysk z tego będzie większy, niż 5 mln, to OK, a jeśli nie, to głupota. I wyrzucanie pieniędzy. To chyba oczywiste. A co do uszczypliwości z 'innym lotniskiem' - LUZ uszczknął parę paxów Rzeszowowi, a wkrótce RDO być może zrobi tak samo z Lublinem. Ale to nie powód, żeby sobie skakać do gardeł.
gosc_dd7ef: udowodnij, że były dopłaty, cwaniaku.
grzesiek_lublin
2013-12-06 21:24
gosc_dd7ef nie piej tyle bo zachrypniesz
widzę że jesteś autorytetem z dziedziny lotnictwa cywilnego i na pewno się znasz.
co do RZE to co robią na swoim lotnisku to ich sprawa nie reszty Polski- chcą niech dopłacają jeżeli to ma przynieść dobre efekty. Co do mojego LUZu to pewnie i oni powinni zacząć płacić ale z głową i nie za kilka kierunków na odczepnego.
A 600 tys Rzeszowa to ładny wynik oby tak dalej