Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ef060
2013-11-29 23:08
sauvi to porownaj to do stansted gdzie na dalsze stanowiska dowozi pasazerow pociag
gosc_f2f56
2013-11-29 23:01
@kiwas32 sory za byc moze banalne pytanie ale co to jest "landryna"?
gosc_36233
2013-11-29 22:26
Synki, analityki, goście, itp, skoro tak się znacie, wiecie kto, co, gdzie i kiedy, powiedzcie kto wygra wybory za 2 lata? Ogłaszam że przyjmuję po 100 PLN od głosu typu: wycofa się, nie wycofa się, zmieni bazę, nie zmieni. Jak ktoś jest pewny, jutro rejestruję się na forum i podaję numer rachunku do przelewania zakładów. Frajerów i pseudoznawców proszę o ostrożne typowanie...
Hmmm.... ciekawa teoria! Generalnie uważam, że byłoby bardzo źle gdyby Ryan został niekwestionowanym i nieposkromionym monopolistą na rynku warszawskim. A jak będzie? Zobaczymy
bo może latać z WMI bez bazdy. Po co im baza skoro FR w przeciągu kilku najbliższych miesiecy ich zje na rynku warszawskim. Jeżeli W6 będzie zmuszony do ograniczenia warszawskiej siatki połączen to może zlikwidować też bazę.
kiwas32: czyżbyś twierdził że jednak Wizz nie będzie latać z WMI skoro niby zrezygnuje z warszawskiej bazy? to coś nowego
gosc_364af: z jakiego radomia? Chyba cos ci sie pomyliło. Poza tym rok temu jakos obie linie sie miesciły w WMI. Po drugie skąd pewność że za rok o tej porze Wizz będzie mieć taką samą siatkę połączen z Warszawy jak teraz? Ja przewiduje, że będzie sporo mniejsza, bo Wizz niewątpliwie przegra walkę z FR o rynek warszawski. Tu nie ma miejsca dla dwóch low costów latających na tych samych trasach oraz LOTu. W6 zdrowo przytnie swoje połączenia w przyszłym roku i być może zrezygnuje z bazy z Warszawy.
@as77: LO zapowiedzial zaprzestanie polaczen do BCN, wiec inne linie zapelniaja luke. 2 polaczenia dziennie, jak pisze Mietek, nie wydaja sie nadmierna liczba w przypadku lowcostow.
No rzeczywiście sporo tych lotów do BCN ale chyba tylko LO lata tam codziennie więc raczej będzie średnio 2 połączenia dziennie. Z czego LO samolotem poniżej 100 miejsc. Ktoś chyba nad tym usiadł i to policzył, że nie będzie za dużo;)
Wszystko fajnie, tylko zastanawiam sie czy tyle lotow do Barcelony jest naprawde potrzebne.... Wizz, Ryan, Vueling, LOT i Norwegian to juz naprawde duzo lotow ;) Ale moze rzeczywiscie jest az tak duzy potencjal na loty do Barcelony, by latalo tam 5 linii..
@gosc_541a9: porownaj to z dlugoscia teminala na CRL, gdzie autobusy nie sa stosowane (chyba ze samolot stoi po drugiej stronie plyty, gdzie nie ma przejscia dla pieszych).
gosc_364af
2013-11-29 09:58
kiwas32 Przykro mi ale W6 będzie latał z Radomia i WAW, WMI ma za mały terminal.
gosc_541a9
2013-11-29 09:44
i przyda sie dobra wola portu bo terminal mozna wydluzyc ale nikt nie bedzie prowadzil pasazerow przylotowych z pomiechowka. potrzaba zakupic autobusy a do tej pory port uwazal ze to jest nowej generacji i autobusy sa zbedne
gosc_bc88f
2013-11-29 09:43
@sauvi- tam jest teraz jedna DK. Port jest zbyt spłukany finansowo by wydawać teraz na remont- przez 9 miesięcy nie działali, dopiero po powrocie Ryanaira odzyskali finansowy oddech i trzeba trochę czasu żeby mieli środki na poprawę funkcjonowania, bo inaczej co z tego, że będzie miejsce w terminalu na dodatkowe linie, jak utkną na DK? Marszałek województwa nie pomoże bo sam ma problemy z kasą. Pewnie najwcześniej za półtora roku to skoczą. Do tego czasu FR z czarterami ,,nabije do końca" przepustowość terminala 2,5-3 mln max.
@gosc_740fc: nie nalezy zapominac, ze terminal na WMI ma konstrukcje modularna i w kazdej chwili mozna dobudowac dalsza czesc pozwalajaca odprawiac wieksza liczbe rejsow (musi byc co najmniej tyle, ile zbazowanych samolotow - jezeli takowe beda - bo rano na ogol wszystkie wyloty sa o zblizonym czasie). Co do drog kolowania, trzeba by wysluchac zdania specjalisty. Ale skoro nie ma backtrackingu tj. mozna opuscic pas u jego konca w obu kierunkach, przepustowosc powinna byc OK przy odpowiedniej organizacji ruchu.
gosc_c0bb4
2013-11-29 08:59
@gosc_b4a87- pas wytrzyma- tyle osób patrzyło, żeby wszystko wiosną było ok, więc spokojna głowa, ILS drugiej kategorii pewnie będzie do sezonu kolejnych mgieł -czyli październik 2014. W6 na pewno obserwuje ile miał rezerwacji rok temu a ile ma na WAW- gdzie są większe koszty. FR w WMI miał 75% w październiku a rok temu 70%(wiem, wiem, LF to nie wszystko bo można tanio sprzedać a nie zarobić), ale na pewno sytuacja jest lepsza, do tego mają niższe opłaty niż jeszcze rok temu, więc w pojedynku między tanimi liniami-gdzie dominującym czynnikiem jest cena to FR wygrywa. W6 się przejechał, ale trzeba patrzeć jakie są fakty-czy nawet wiosną niech spojrzą z W6- mają dobry pas, CAT II, klima jest i pewnie opłaty spadną jeszcze bardziej niż w 2012 a w WAW opłaty będą już szły tylko do góry no i zobaczą co im się opłaci- czy zostać w WAW i stopniowo tracić pasażerów na rzecz FR(który w WMI radzi sobie coraz lepiej), czy podnieść ceny i zostać w WAW dalej. @kiwas32- żebym nie był ślepym zwolennikiem WMI, ale rok temu W6 i FR miały tam np. w październiku koło 180tys, a teraz sam FR 130, więc z 90tys W6 byłoby na prawdę tłoczno. Od wiosny 2014 ruszą krajówki, większa siatka FR, jutro ma być konferencja ich w Warszawie i pewnie też coś ogłoszą- sami mówili, że chcieliby dodać parę nowych tras z WMI, więc tam sam Ryanair wygeneruje ze 160tys miesięcznie a gdzie wejdzie Wizzair? Trzeba by się mocno nagimnastykować z rozkładem by ich ,,upakować"-wyszłoby z 250tys miesięcznie w WMI, ale więcej się nie da przy tym terminalu, drogach kołowania etc. a latem w szczycie sezonu to może i bliżej 280tys miesięcznie-skoro w lipcu czy sierpniu na WAW obie linie miały z 230tys. Poczekajmy co będzie.
gosc_25deb
2013-11-29 08:44
spokojnie sie zmieszcza jak juz razem operowali przez wiekszaczesc dnia wialo pustka na lotnisku. moze byc problem tylko rano jesli RF zbazuje kilka samolotow ale to kwestia koordynacji. po raz pierwszy zgadzam sie z kiwasem ida swieta;)
gosc_b4a87
2013-11-29 06:53
kiwas32 dalej nie rozumiesz,ze w tej branży wszystko sie zmienia na bierzaco. W6 przejechalo sie na WMI i dali sobie spokoj. To,ze WMI naprawiło czesc niedociagniec nie oznacza,ze W6 beda chcieli wrocic. Chociaz z tym naprawieniem to jeszcze niech pas wytrzyma zimę,bo to zamykanie w upały i wałowanie asfaltowej czesci nie napawa optymizmem na mrozy.
jak sie nie mieszcza jak juz sie miescili, operowali razem przez pol roku z modlina.
gosc_740fc
2013-11-28 23:19
ludzie, WMI moze odprawiac 4 loty jednoczesnie. FR z W6 nie miesza sie w Modlinie