Koniec code-share Lufthansy z Turkishem

Koniec code-share Lufthansy z Turkishem Lufthansa, Austrian Airlines i SWISS zrywają umowę code-share z Turkish Airlines. Przewoźnicy poinformowali, że porozumienie przestanie obowiązywać od końca marca 2014 r. Trzej przewoźnicy twierdzą, że obecna umowa nie ma dla nich już ekonomicznego sensu. Turkish Airlines bardzo szybko rozwijają się na europejskim rynku. Umowa code-share zakończy się 29 marca 2014 roku...
26/11/2013 00:35   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_c4d4d 2013-11-27 10:17   
gosc_c4d4d - Profil gosc_c4d4d
sauvi: poszukać Ci Twoich postów z niekoniecznie grzecznym słownictwem? Ale tak to jest, że w czyimś oku dostrzega się nawet źdźbło, nie widząc belki we własnym. I co ma do tego występowanie jako GOŚĆ, a nie anonim? Dowartościowujesz się w ten sposób? Współczuję. Jesteś równie anonimowy jak ktoś kto nie ma nicka, a jedyna różnica polega na tym, że posiadając zarejestrowanego nicka teoretycznie można Ci wyłączyć dostęp do forum. Praktyka pokazuje, że po pierwsze, zarejestrowanym użytkownikom forum nawet bardzo ostre wypowiedzi uchodzą płazem, więc rejestracja co najwyżej pozwala na więcej, a po drugie, nawet po zablokowaniu nicka bez problemu można zarejestrować kolejny, więc gdzie ta rzekoma wyższość Twojego ego? Może warto zastanowić się nad psychoterapią?....
sauvi 2013-11-27 08:15   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_f23d8: a ja Panu propunuje nauczyc sie kultury osobistej i wlasciwego slownictwa. To, ze sie ze mna Pan nie zgadza nie daje Panu prawa do uzywania wulgaryzmow. Pomijam fakt wystepowania jako anonim.
wb-dy 2013-11-27 02:30   
wb-dy - Profil wb-dy
@gosc_f23d8 Lufthansa Italy (LU) była w praktyce osobna linia, Tak jak Air Dolomiti, czy Lufthansa Cityline. Zalogi były włoskie, zbazowane lokalnie i miały umowy z LU Nawet mundury i malowanie się odrobine roznily
gosc_12d26 2013-11-27 02:28   
gosc_12d26 - Profil gosc_12d26
@gosc_f23d8 Lufthansa Italy (LU) była w praktyce osobna linia, Tak jak Air Dolomiti, czy Lufthansa Cityline. Zalogi były włoskie, zbazowane lokalnie i miały umowy z LU Nawet mundury i malowanie się odrobine roznily
gosc_08219 2013-11-26 21:52   
gosc_08219 - Profil gosc_08219
No i poszli na noże. Jestem ciekaw jak to wpłynie na dalszą współpracę w ramach sojuszu czy też w ramach programów lojalnościowych.
gosc_f23d8 2013-11-26 18:26   
gosc_f23d8 - Profil gosc_f23d8
Ale marka LH Italia to nie bylo cos nowego! To byly samoloty LH. Serwis i zalogi byly LH i cala reszta rowniez. Zostalo zlikwidowane poniewaz nie bylo prawie w ogole pax latajacych w wyzszych taryfach. Z WAW do MXP w B/C mozna bylo poleciec w obie strony za 800pln. Zanim sie podaje jakis przyklad to proponuje poczytac i upewnic sie, ze nie gadasz pierdol :)
sauvi 2013-11-26 17:39   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_8a2fa: rozumiem, ze chodzi Ci o to, ze LH Italy zostala zlikwidowana przez wlasciciela ? To grozi w kazdym wypadku przy tworzeniu nowej marki, niezaleznie od tego czy sie wczesniej zakupilo zle dzialajaca stara, czy nie.
gosc_8a2fa 2013-11-26 17:28   
gosc_8a2fa - Profil gosc_8a2fa
sauvi: przyklad z LH Italia doprawdy bardzo udany :)
sauvi 2013-11-26 17:09   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_50e4f: do przejecia rynku nie jest konieczne wykupywanie kulejacego LO. Mozna rowniez wejsc z wlasna marka, tak jak to zrobila swojego czasu LH z Lufthansa Italy.
gosc_50e4f 2013-11-26 16:59   
gosc_50e4f - Profil gosc_50e4f
@suavi: teoretycznie masz rację, jednak nowy właściciel miałby wiele możliwości, np. otwarcie nowych połączeń pod własną marką i code-share. Kluczowe jest przejęcie rynku.
sauvi 2013-11-26 16:32   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_525ce: celem ograniczen jest przeciwdzialanie zaklocania wolnej konkurencji za pieniadze publiczne. Obawiam sie zatem, ze albo zwrot subwencji, albo ograniczen ciag dalszy, przynajmniej przez jakis okres.
gosc_525ce 2013-11-26 16:12   
gosc_525ce - Profil gosc_525ce
@suavi: nie zapominajmy, że po ew. zmianie właściciela,ograniczenia nałożone na LOT (niczego innego nie wolno mu otworzyć) z zapewne ustaną, bo sytuacja się diametralnie zmieni.
sauvi 2013-11-26 15:28   
sauvi - Profil sauvi
@arahja: wycena zalezy od kupujacych, a trudno znalezc w tym wypadku nabywce na calosc przedsiebiorstwa. Nie wyobrazam sobie, aby np. Swissport byl zainteresowany zakupem LO czy ELO w ramach takiej "transakcji wiazanej". Co do Finnairu, to ma on cala serie polaczen miedzykontynentalnych - i do Azji i do Ameryki - a LO 2 x USA, 1 x Kanada, 1 x Chiny i niczego innego nie wolno mu otworzyc. Zatem trudno mu bedzie isc taka droga jak AY.
arahja 2013-11-26 15:21   
arahja - Profil arahja
@sauvi: tak, trudniej ale ryzyko całego biznesu mniejsze no i inaczej wycenia się prywatyzację monopolisty w duzym europejskim kraju niż słabej linii lotniczej z europy środkowej:) zobaczymy. oby udało się pójść drogą finnairu, jak mówił były prezes, LOT ma teraz najbardziej komfortową flotę w europie.
sauvi 2013-11-26 15:11   
sauvi - Profil sauvi
@arahja: dzieki ! Problem z holdingiem jest taki, ze innego typu firmy (np. Swissport) zajmuja sie zarzadzaniem lotniskami i handlingiem, a inne przewozami lotniczymi. Zatem taka "wielobranzowa" firme duzo trudniej sprzedac. Natomiast finansowac dyletantow z LO z panem Mikoszem na czele mozna z wplywow z dzialalnosci lotniska w WAW i obawiam sie, ze to jedyna logika stojaca za ta decyzja.
arahja 2013-11-26 14:48   
arahja - Profil arahja
@sauvi: co do pierwszego, podejrzewam ze Lufa jeśli zobaczy że ktoś na poważnie (ale tak POWAŻNIE i że ma DUZE plany na rozwój) interesuje się lotem i może to mocno osłabić pozycję LH w połączeniach do azji (i tak mocno osłabionej przez linie z zatoki) może próbować zacieśnić sojusz z LOTem unikając potencjalnej sprzedaży. sytuacja prawie nieprawdopodobna ale to miałem na myśli // co do Holdingu. tutaj wydaje mi się że LOTem nie jest nikt zainteresowany, ale przejęcie całego Holdingu (jeszcze go nie ma) równa się z przejęciem zarządzania sporą częścią polskiego rynku lotniczego a to już jest zupełnie inny biznes i inne pieniądze do zarobienia. teraz mnie lepiej rozumiesz?
sauvi 2013-11-26 13:53   
sauvi - Profil sauvi
@arahja: nie bardzo rozumiem, 1) jak to sie ma do "nie pozwalaniu na wykup LO"; 2) jak ma Holding Lotniczy cokolwiek zmienic na lepsze, poza przedluzeniem agonii LO poprzez udostepnienie nowego zrodla finansowania za publiczne pieniadze.
arahja 2013-11-26 13:41   
arahja - Profil arahja
"nie pozwolić nikomu wykupić LO" nie oznacza od razu jakiegoś blokowania prawnego na poziomie UE, ale np poszerzanie współpracy CS, lepsze stawki w rozliczaniu spóźnień i odwołań, ograniczenie aktywności w regionach itp. // tak naprawdę wszystko się może odwrócić jeśli powstałby Holding Lotniczy o którym pisał pasazer.com
sauvi 2013-11-26 13:04   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_bb146: to co piszesz jest prawda, ale w zaden sposob nie wynika z tego, w jaki sposob "LH nie pozwoli nikomu wykupić LO". Po prostu wspanialy Lot kusi nabywcow, a brzydki Niemiec nie pozwala. A prawda jest taka, ze zakupem LO w obecnej kondycji nikt nie jest zainteresowany.
gosc_bb146 2013-11-26 12:51   
gosc_bb146 - Profil gosc_bb146
To oznacza, że jakby ktoś przeją Lot z Star Alianc np. Turkish a nie daj boże Singapore to by osłabiło pozycje w regionie Lufy ... a tak lufa sama kręci lody w Polsce. Ponadto przypominam ,że Sing i SAS od nie dawna latają na wspólnym codeshare czemu miałby nie dołączyć do nich LOT wszyscy by skorzystali no oprócz lufy ;).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy