Powstanie Polski Holding Lotniczy?

Powstanie Polski Holding Lotniczy? Za dwa tygodnie minister Skarbu Państwa (MSP) ma ogłosić połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT i Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL) w jedną i nową państwową super spółkę - Polski Holding Lotniczy - poinformował reporter RMF FM Krzysztof Berenda.Szef MSP chce w ten sposób uratować LOT, który dzięki połączeniu mógłby czerpać fundusze z całkiem niezłych...
22/11/2013 16:46   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
marekd 2013-12-20 21:45   
marekd - Profil marekd
I co dalej z PHL? jak na razie cichosza...
sauvi 2013-12-05 11:06   
sauvi - Profil sauvi
@przemolot: moze warto zacytowac tytul "Utworzenie Polskiego Holdingu Lotniczego nie uratuje LOT-u, a może zaszkodzić Lotnisku Chopina" - opinia zwiezla i sluszna, choc nie odkrywcza, a sam artykul ciekawy, dzieki !
przemolot 2013-12-05 11:01   
przemolot - Profil przemolot
Ciekawa i myślę, ze w miarę trzeźwa opinia na temat powstania holdingu.
zobacz link
gosc_cb2a3 2013-12-04 08:37   
gosc_cb2a3 - Profil gosc_cb2a3
jak w komunie,firma musi istniec bo to narodowy przewoznik, sorry ale slowo narodowy po polsku brzmi obrzydliwie, a i pani zosia z mogilan bedzie zupelnie tego nieswiadoma doplacac do biletow no i pan jozek z wegorzewa tez
gosc_69991 2013-11-28 06:04   
gosc_69991 - Profil gosc_69991
Mikosz ma POMYSŁ NA LOT??? A jaki to ten pomysł, bo może coś przegapiłem?
mtysnicki 2013-11-27 14:32   
mtysnicki - Profil mtysnicki
@sauvi niestety tak bywa, ze to ktory z nas ma racje pokaze przyszlosc, a ta niestety jest nieprzewidywalna. Ale obaj w sumie dobrze linii zyczymy :-)
sauvi 2013-11-27 14:26   
sauvi - Profil sauvi
@mtysnicki: dla mnie Mikosz to niestety rozczarowanie. Jest bardziej kompetentny w dziedzinie RP od poprzednikow, ale obawiam sie, ze na tym sie jego menedzerskie przewagi koncza. Szkoda. Dobra siatka wspiera rozwoj gospodarczy, no i milo latac samolotem z obsluga w jezyku ojczystym (chyba, ze ta obsluga ma wiecznie muchy w nosie).
mtysnicki 2013-11-27 14:17   
mtysnicki - Profil mtysnicki
@ sauvi - to bardzo trafny komentarz. Pytanie czy relewantny dla LOT-u. Ogolnie Mikosza oceniam bardzo wysoko, jesli ktos ma miec jakis pomysl to pewnie on, a ze ma zaufanie ministerstwa to moze wreszcie ktos cos z tym LOT-em zrobi. Nie kryje, ze mam do linii sentyment
sauvi 2013-11-27 14:08   
sauvi - Profil sauvi
@mietek: ale pozwolila na polaczenie z KLM i stworzenie silnej miedzynarodowej a nie tylko francuskiej firmy.
mietek 2013-11-27 13:59   
mietek - Profil mietek
@sauvi: Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, żeby na przykład Francja pozwoliła na upadek lub marginalizację AF:) @mtysnicki: Tak jest napisane w artykule.
mtysnicki 2013-11-27 13:57   
mtysnicki - Profil mtysnicki
Mietek, a skad wiesz ze operator Okecia? Bo to ciekawa informacja, a ja takiej nie znalazlem
sauvi 2013-11-27 13:50   
sauvi - Profil sauvi
@mietek: wlasnie powoli koncza sie te czasy, gdy "praktycznie kazdy pompowal kase w narodowego przewoznika". W koncu zostanie w Europie kilka duzych grup i przewoznicy niszowi.
mietek 2013-11-27 13:37   
mietek - Profil mietek
Nie PPL, a wydzielony operator lotniska Chopina ma wejść w skład holdingu. Ten sam model już działa w innych krajach więc jest to możliwe. Co do biadolenia to praktycznie każdy pompuje kasę w narodowego przewoźnika, żeby zadbac o własny interes ale u nas wszyscy się oddadzą woli rynku - tacy jesteśmy wolnorynkowi. A potem będą narzekania, że samoloty latają tylko do 4-5 hub-ów i żadnych long hauli...
piotrek737 2013-11-27 13:25   
piotrek737 - Profil piotrek737
gosc_0d2d5: Dopóki jakikolwiek polityk będzie mieszkał przy Locie, to tam nigdy nie będzie porządku ;) Nie miej złudzeń, że po 2015 roku będzie tam porządek... Przyjdzie nowa ekipa i zacznie się nowe ustawianie. Tutaj tylko albo porządny inwestor, albo zamykamy biznes bo na dłuższą metę, to naprawdę nie ma sensu.
mtysnicki 2013-11-27 12:34   
mtysnicki - Profil mtysnicki
Moim zdaniem pomysł ma pewne zalety (łatwość finansowania różnych inwestycji z poziomu grupy) jak i zagrożenia (politycy w biznesie lotniczym to gwarancja katastrofy). Ale może warto się idei bliżej przyjrzeć. Mój szerszy komentarz w linku
zobacz link
sauvi 2013-11-27 12:22   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_ed414: tak, to PolskeZbaw tak wspaniale inspirowal LO. Co z tego, ze rynek lotniczy mocno sie zmienia, to i tak wina Tuska.
marekd 2013-11-27 12:08   
marekd - Profil marekd
Trzeba pójść jeszcze dalej i powołać drugi holding lotniczy w skład którego weszłyby: Eurolot i Porty Regionalne zrzeszone w ZRPL. Jego potencjał byłby nawet większy bo ok. 16 mln obsługiwanych pasażerów i rozbudowana infrastruktura oraz ponad milion przewożonych pax przez Eurolot. Projekt powinny wesprzeć polskie banki wykupując udziały w obu holdingach co dałoby im zastrzyk gotówki i nowy impuls do dalszego rozwoju.
gosc_88320 2013-11-27 11:41   
gosc_88320 - Profil gosc_88320
Chciałbym wyjaśnić że PPL i LOT to dwie zupełnie inne firmy , to firma LOT a nie PPL jak większość ludzi myśli

przynosi straty i my obywatele musimy się do niej dokładać aby nie upadła.
Państwowe Porty Lotnicze (PPL) to bardzo dobrze prosperująca, jako jedna z nielicznych już firm państwowych która na siebie zarabia, odprowadza olbrzymie podatki do skarbu państwa nie dostając żadnych pomocy finansowych od rządu bo po prostu ich nie potrzebuje.
Nowy terminale, hotele , nowe pasy startowe, pociągi szybkiej kolei miejskiej (SKM) i cała infrastrukturą to dzieło Firmy PPL jej pracowników i funduszy unijnych, a teraz to wszystko ma zostać zniszczone przez jedną i nie przemyślaną decyzję o Polskim Holdingu Lotniczym.
Czym ma być Polski Holding Lotniczy? PHL ma połączyć w jedną firmę PPL czyli operatora Lotniska Chopina i udziałowca innych lotnisk w Polsce z LOT-em oraz mniejszymi firmami współpracującymi
Firma PPL jedynie osiąga znaczące zyski jednak stanowią one zaledwie kilkanaście procent strat,jakie ostatnimi laty przynosi LOT
Do tego opłaty lotniskowe jakie ponosi LOT stanowią mały procent jego kosztów,więc nawet jakby PPL obsługiwał LOT zupełnie za darmo ,to nie zmieni jego sytuacji finansowej w znaczący sposób.W praktyce rozpocznie się wyprzedaż majątku lotniska w celu pokrycia strat LOT-u w konsekwencji doprowadzi to do bankructwa również i Państwowych Portów Lotniczych i sprzedaży firmy za przysłowiową złotówkę.
Pieniądze które inwestowane są w m.in. w poprawę bezpieczeństwa komfort pasażerów będą musiały zostać przeznaczone na inne cele ,czyli skutki tych działań najbardziej odczują pasażerowie
Brak konkurencji spowodowany przymusem obniżenia cen tylko LOT-owi może grozić odejściem innych przewoźników z lotniska co spowoduje wzrost cen biletów które również poniesie pasażer

Pozwoliłem sobie to napisać ponieważ nie rozumiem i nie zgadzam się z polityką której decyzją jest ratowanie jednej firmy kosztem wielu innych firm które utrzymują się same nie potrzebując pomocy rządowych a przynosząc zyski w ramach płacenia podatku mogą pomóc nam wszystkim
gosc_0d2d5 2013-11-27 08:56   
gosc_0d2d5 - Profil gosc_0d2d5
Ja też jakoś nie wierzę w ten zysk LOTu już w roku 2015. Dopiero pod koniec tego roku będą przecież wybory, potem co najmniej rok naprawy po PO, więc pierwsze czarne cyfry nie wcześniej niż w 2017. Do tej pory tylko coroczne dofinansowywanie ze skarbu państwa, albo jakieś takie karkołomne sztuki jak ten "holding".
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy