Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
I co dalej z PHL? jak na razie cichosza...
@przemolot: moze warto zacytowac tytul "Utworzenie Polskiego Holdingu Lotniczego nie uratuje LOT-u, a może zaszkodzić Lotnisku Chopina" - opinia zwiezla i sluszna, choc nie odkrywcza, a sam artykul ciekawy, dzieki !
przemolot
2013-12-05 11:01
Ciekawa i myślę, ze w miarę trzeźwa opinia na temat powstania holdingu.
zobacz link
gosc_cb2a3
2013-12-04 08:37
jak w komunie,firma musi istniec bo to narodowy przewoznik, sorry ale slowo narodowy po polsku brzmi obrzydliwie, a i pani zosia z mogilan bedzie zupelnie tego nieswiadoma doplacac do biletow no i pan jozek z wegorzewa tez
gosc_69991
2013-11-28 06:04
Mikosz ma POMYSŁ NA LOT??? A jaki to ten pomysł, bo może coś przegapiłem?
mtysnicki
2013-11-27 14:32
@sauvi niestety tak bywa, ze to ktory z nas ma racje pokaze przyszlosc, a ta niestety jest nieprzewidywalna. Ale obaj w sumie dobrze linii zyczymy :-)
@mtysnicki: dla mnie Mikosz to niestety rozczarowanie. Jest bardziej kompetentny w dziedzinie RP od poprzednikow, ale obawiam sie, ze na tym sie jego menedzerskie przewagi koncza. Szkoda. Dobra siatka wspiera rozwoj gospodarczy, no i milo latac samolotem z obsluga w jezyku ojczystym (chyba, ze ta obsluga ma wiecznie muchy w nosie).
mtysnicki
2013-11-27 14:17
@ sauvi - to bardzo trafny komentarz. Pytanie czy relewantny dla LOT-u. Ogolnie Mikosza oceniam bardzo wysoko, jesli ktos ma miec jakis pomysl to pewnie on, a ze ma zaufanie ministerstwa to moze wreszcie ktos cos z tym LOT-em zrobi. Nie kryje, ze mam do linii sentyment
@mietek: ale pozwolila na polaczenie z KLM i stworzenie silnej miedzynarodowej a nie tylko francuskiej firmy.
@sauvi: Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, żeby na przykład Francja pozwoliła na upadek lub marginalizację AF:) @mtysnicki: Tak jest napisane w artykule.
mtysnicki
2013-11-27 13:57
Mietek, a skad wiesz ze operator Okecia? Bo to ciekawa informacja, a ja takiej nie znalazlem
@mietek: wlasnie powoli koncza sie te czasy, gdy "praktycznie kazdy pompowal kase w narodowego przewoznika". W koncu zostanie w Europie kilka duzych grup i przewoznicy niszowi.
Nie PPL, a wydzielony operator lotniska Chopina ma wejść w skład holdingu. Ten sam model już działa w innych krajach więc jest to możliwe. Co do biadolenia to praktycznie każdy pompuje kasę w narodowego przewoźnika, żeby zadbac o własny interes ale u nas wszyscy się oddadzą woli rynku - tacy jesteśmy wolnorynkowi. A potem będą narzekania, że samoloty latają tylko do 4-5 hub-ów i żadnych long hauli...
piotrek737
2013-11-27 13:25
gosc_0d2d5: Dopóki jakikolwiek polityk będzie mieszkał przy Locie, to tam nigdy nie będzie porządku ;) Nie miej złudzeń, że po 2015 roku będzie tam porządek... Przyjdzie nowa ekipa i zacznie się nowe ustawianie. Tutaj tylko albo porządny inwestor, albo zamykamy biznes bo na dłuższą metę, to naprawdę nie ma sensu.
mtysnicki
2013-11-27 12:34
Moim zdaniem pomysł ma pewne zalety (łatwość finansowania różnych inwestycji z poziomu grupy) jak i zagrożenia (politycy w biznesie lotniczym to gwarancja katastrofy). Ale może warto się idei bliżej przyjrzeć. Mój szerszy komentarz w linku
zobacz link
@gosc_ed414: tak, to PolskeZbaw tak wspaniale inspirowal LO. Co z tego, ze rynek lotniczy mocno sie zmienia, to i tak wina Tuska.
Trzeba pójść jeszcze dalej i powołać drugi holding lotniczy w skład którego weszłyby: Eurolot i Porty Regionalne zrzeszone w ZRPL. Jego potencjał byłby nawet większy bo ok. 16 mln obsługiwanych pasażerów i rozbudowana infrastruktura oraz ponad milion przewożonych pax przez Eurolot. Projekt powinny wesprzeć polskie banki wykupując udziały w obu holdingach co dałoby im zastrzyk gotówki i nowy impuls do dalszego rozwoju.
gosc_88320
2013-11-27 11:41
Chciałbym wyjaśnić że PPL i LOT to dwie zupełnie inne firmy , to firma LOT a nie PPL jak większość ludzi myśli
przynosi straty i my obywatele musimy się do niej dokładać aby nie upadła.
Państwowe Porty Lotnicze (PPL) to bardzo dobrze prosperująca, jako jedna z nielicznych już firm państwowych która na siebie zarabia, odprowadza olbrzymie podatki do skarbu państwa nie dostając żadnych pomocy finansowych od rządu bo po prostu ich nie potrzebuje.
Nowy terminale, hotele , nowe pasy startowe, pociągi szybkiej kolei miejskiej (SKM) i cała infrastrukturą to dzieło Firmy PPL jej pracowników i funduszy unijnych, a teraz to wszystko ma zostać zniszczone przez jedną i nie przemyślaną decyzję o Polskim Holdingu Lotniczym.
Czym ma być Polski Holding Lotniczy? PHL ma połączyć w jedną firmę PPL czyli operatora Lotniska Chopina i udziałowca innych lotnisk w Polsce z LOT-em oraz mniejszymi firmami współpracującymi
Firma PPL jedynie osiąga znaczące zyski jednak stanowią one zaledwie kilkanaście procent strat,jakie ostatnimi laty przynosi LOT
Do tego opłaty lotniskowe jakie ponosi LOT stanowią mały procent jego kosztów,więc nawet jakby PPL obsługiwał LOT zupełnie za darmo ,to nie zmieni jego sytuacji finansowej w znaczący sposób.W praktyce rozpocznie się wyprzedaż majątku lotniska w celu pokrycia strat LOT-u w konsekwencji doprowadzi to do bankructwa również i Państwowych Portów Lotniczych i sprzedaży firmy za przysłowiową złotówkę.
Pieniądze które inwestowane są w m.in. w poprawę bezpieczeństwa komfort pasażerów będą musiały zostać przeznaczone na inne cele ,czyli skutki tych działań najbardziej odczują pasażerowie
Brak konkurencji spowodowany przymusem obniżenia cen tylko LOT-owi może grozić odejściem innych przewoźników z lotniska co spowoduje wzrost cen biletów które również poniesie pasażer
Pozwoliłem sobie to napisać ponieważ nie rozumiem i nie zgadzam się z polityką której decyzją jest ratowanie jednej firmy kosztem wielu innych firm które utrzymują się same nie potrzebując pomocy rządowych a przynosząc zyski w ramach płacenia podatku mogą pomóc nam wszystkim
gosc_0d2d5
2013-11-27 08:56
Ja też jakoś nie wierzę w ten zysk LOTu już w roku 2015. Dopiero pod koniec tego roku będą przecież wybory, potem co najmniej rok naprawy po PO, więc pierwsze czarne cyfry nie wcześniej niż w 2017. Do tej pory tylko coroczne dofinansowywanie ze skarbu państwa, albo jakieś takie karkołomne sztuki jak ten "holding".