Dreamliner LOT-u poleci dla Finnaira

Dreamliner LOT-u poleci dla Finnaira Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT obsłuży rejsy dalekodystansowe Finnaira - dowiedział się nieoficjalnie Pasazer.com. Boeing 787 ma obsługiwać rotację Helsinki - Nowy Jork - Helsinki (AY005/006) fińskiego przewoźnika. Dreamliner ma zacząć latać z Helsinek już w grudniu, a umowy dotycząca wynajęcia samolotu na zasadach wet-lease (ACMI czyli razem z załogą LOT-u)...
23/11/2013 14:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
optymista 2013-11-26 00:42   
optymista - Profil optymista
W Polsce nie ma potencjału? Dobre sobie!
Przecież nie chodzi o przeciętny dochód na mieszkańca danego kraju, tylko o bezwzględną liczbę osób, które mają środki i potrzeby aby latać. Myślę, że w Polsce liczba osób, które bez problemu stać na bilet na połączenie długodystansowe oscyluje wokół 3-4 milionów. A to już tyle co całkowita liczba mieszkańców Norwegii. Oczywiście inne są tradycje latania i "umiędzynarodowienie" gospodarki, ale to przyjdzie z czasem. Sądzę, że czeka nas jeszcze wiele lat wzrostów liczby pasażerów odprawianych przez polskie lotniska.
gosc_9bd8e 2013-11-25 21:48   
gosc_9bd8e - Profil gosc_9bd8e
Ludzie, przestańce pisać, że Polacy nie mogą zapełnić 5 B788. Codziennie min. 3 samoloty są w powietrzu(jest siatka zimowa) kilka razy w tygodniu można spotkać 4 B787 w powietrzu. Każdy z dreamlinerów jest uzywany regularnie. Sam się zastanawiam, jak Lot chce przekazac 1 b788 finnerowi, bo musi mieć jakieś samoloty dla siebie i czarterów. Gdyby jednak latał dreamliner dla Finneira to codziennie byśmy widzieli 5 b788 w powietrzu i sam nie wiem kiedy LOT robiłby im przeglądy. Ale jak na zimową siatke to bardzo dobrze. Przynajmniej latają, wszystkie dalekodystansowe. Wiele linii ma tak że w sezonie zimowym samolot wykonuje rejs a potem stoi dzień, bo dobowa rotacje wykonuje na zmiane, a w LOT-ie myślą aby codziennie wszystkie były używane. GOOD JOB!! :)
gosc_24166 2013-11-25 20:29   
gosc_24166 - Profil gosc_24166
sauvi: może naucz się czytać? Gość nigdzie nie nazwał pasażerów FR śmiesznymi, więc Twoj komentarz jest cokolwiek nie na miejscu, ale najwyraźniej uderz w stół, a nożyce się odezwą
sauvi 2013-11-25 20:09   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_8c4f9: Istotnie bezposredni przelot wart jest doplaty. Niemniej jednak latac bez przesiadek z Warszawy mozna rowniez innymi liniami niz LOT. Ryanair to oczywiscie inny segment cenowy, nim akurat dosc rzadko latam - bo nie lata do Szwajcarii :) Ale tych, co nim lataja, nie okreslam mianem "smieszni".
krzysiekl 2013-11-25 20:04   
krzysiekl - Profil krzysiekl
owszem, mieszkanie w Warszawie sporo zmienia, stad złośliwe stwierdzenie "warszawskie linie lotnicze" bo z regionów z reguły wygodniej bo bezpośrednio jest leciec choćby LCC, a jeśli np. z LH to tyle samo przesiadek co przez WAW, albo i mniej. W praktyce wiele osób jest gotowych zapłacić więcej za lot LCC bezpośrednio niż za lot z przesiadką.
gosc_8c4f9 2013-11-25 19:57   
gosc_8c4f9 - Profil gosc_8c4f9
sauvi, może według ciebie Lot oferuje słaba jakość, ale ja jestem zdania, że jakość ta jest wysoka. Dodatkowo mieszkając w wawie wole latać bez przesiadek i wielogodzinnego marnowania czasu na różnych lotniskach i za bezposredni przelot moge zaplacic kulka stów wiecej bez problemu. Na szczescie każdy w wolnym kraju moze miec własne zdanie. Chcesz to lataj ryanem ze smiesznego modlina, ja nie lubie low costów, a i lotnisko Chopina uważam za świetne. Ps. Czekolady na przyklad wole Lindt'a, a nie Wawelu i innych Pl producenów :)
sauvi 2013-11-25 16:18   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_c234c: a mnie smiesza pseudopatrioci ktorzy twierdza, ze wybieraja produkt jezeli jest gorszej jakosci i duzo drozszy, tylko dlatego ze jest polski. Albo to tylko gdybanie, bo i tak nigdy nie kupuja biletow, albo kupuja je nie za wlasne pieniadze, albo pisza na konto dzialu PR wiadomych linii.
gosc_7edc1 2013-11-25 16:13   
gosc_7edc1 - Profil gosc_7edc1
dobrze niech LOT lata bo po to istnieje :-)
gosc_e37c7 2013-11-25 15:30   
gosc_e37c7 - Profil gosc_e37c7
Ciekawy (i odważny) pomysł z tym Finnairem. A czy ktoś wie, jaki jest los analogicznej idei LOT-u, tylko z Air New Zealand? Miał być leasing 1 x B787 na zimę 2013/14 na loty z Auckland do Tokio...
gosc_c234c 2013-11-25 12:52   
gosc_c234c - Profil gosc_c234c
Aż dziw bierze, że LOT w prawie 40 milionowym kraju nie może zagospodarowac 5 sztuk samolotów szerokokadłubowych. Kiedys w LO latało siedem 767, teraz od wiosny 2014 do zimy 2015 odbieramy dodatkowe trzy sztuki 787. Bedziemy je wyporzyczac do innych linii?
Nawet Ethiopian z mega biednego kraju tak nie robi tylko lata aż miło. Schodzimy na psy Panowie. I żeby było jasne, zdecydowanie wole leciec Lotem niz innymi linami, nawet jak mam zapłacic kilka stów więcej. Śmieszą mnie "znafcy" i patrioci latajacy wizzami, ryanami czy innymi lufami.
hops 2013-11-25 09:49   
hops - Profil hops
@gosc_21a7e "zrobiłeś mi dzień" czytając takie komentarze nie dziwie się, że 2/3 Polaków to specjaliści i eksperci od lotnictwa jakiegokolwiek... a te wszystkie ohy i ahy, bo Airbus czy bo LH? :D
malin 2013-11-25 08:49   
malin - Profil malin
To znaczy że będą latać dla konkurencji.
Chyba że później ściągną Finów z przesiadką w Warszawie...
gosc_c511f 2013-11-25 08:32   
gosc_c511f - Profil gosc_c511f
Finnair może, a LOT ??? Czym LOT się różni od Finnair'a ?
gosc_631c3 2013-11-25 03:07   
gosc_631c3 - Profil gosc_631c3
A u nas LOT to takie dziecko do bicia. I nie ma znaczenia, ze ma najwygodniejsze samoloty - 787 i rodzina Ejets (E195 w Locie mają 116 miejsc, te same latające dla lufy 120, jeden rząd wciśnięty więcej) a obsługa jest na naprawdę dobrym poziomie... W tej pogoni za Europą tacy jesteśmy do przodu, że nas niedługo z tyłu zabraknie!
Ja latam lufa, bo mi daje 500 mil za biet w Y a lot tylko 150 mil.
gosc_21a7e 2013-11-24 22:18   
gosc_21a7e - Profil gosc_21a7e
lecialem dzis LH z WAW do FRA nowym A320 z wingletami - suuuuuuuuuuper - duzzzzo ciszej na pokladzie, stabilniej leci a poza tym swiety w srodku - ledy w kolorze zoltym ale takim jak w znaku LH i granatowe ... nowe fotle.... naprawde super! pisze pomimo ze jestem fanem Boeinga
spooks 2013-11-24 16:17   
spooks - Profil spooks
gosc_51de2: ja tego nie powiedziałem, to Twoja teoria. Ja tylko mówię że ludzie pracujący w PL średnio mają mniejszą siłę nabywczą niż ludzie pracujący w Skandynawii czy na Zachodzie. Więc czemu niby mielibyśmy mieć narodowy potencjał porównywalny z ich potencjałem? Inna sprawa że jak już człowiek chce gdzieś polecieć to często oferta LOTu okazuje się droższa niż konkurencji.
gosc_909c6 2013-11-24 14:44   
gosc_909c6 - Profil gosc_909c6
abcd1234: teoretycznie niby tak, ale Lot jeszcze nie ma ustalonego rozkładu na lato i to co jest teraz w systemie na pewno ulegnie modyfikacji.
gosc_51de2 2013-11-24 14:42   
gosc_51de2 - Profil gosc_51de2
spooks: czyli bilet na long haul powinien kosztować ile? 200 zł czy 250? Oczywiście w Locie i oczywiście LOt musi przy takich cenach byc rentowny, bo nikt z podatków do niego dopłacać nie bedzie, prawda?
gosc_64399 2013-11-24 14:01   
gosc_64399 - Profil gosc_64399
Nieprawda, że wszyscy pracodawcy w niemczach wybierają LH. Pracuję w niemczech od 25 lat i ku waszemu zaskaczeniu latam po Europie każdy tydzień KTW PRG BUD i inne ale niestety pracodawcva nie kupuje mi biletów LH tylko Ryan WIZZ EZY czasami CSA ! Co Wy na to? Dodam, że ostatnio do KTW w jedną strona wydali na WIZZ 520 EU ?? I jak Wam - niemcy oszczedzają co? Tymczasem LH do KTW w tym czasie kosztowała 180 EU ! zarąbiście ma się niemiecka gospodarność!
gosc_9a8c2 2013-11-24 13:10   
gosc_9a8c2 - Profil gosc_9a8c2
"ale o potencjał jaki drzemie dzis w narodzie" właśnie... czytam takie bzdety i od razu widzę komentarze, że skoro LOT nie lata do NY bezpośrednio z Krakowa to Małopolanie wybierają Lufę przez Monachium czy Frankfurt... To jest dopiero potencjał i lokalny patriotyzm - przesiadka w Warszawie jest be, przesiadka we Frankfurcie jest super. I Wy się dziwicie, że nie ma kim zapełnić kilku 787? Przeciętny Niemiec wybiera Lufę właśnie ze względu na to, że to niemiecka firma!Wielu firmom nie przyszło by do głowy by lecieć czym innym niż Lufą! A u nas LOT to takie dziecko do bicia. I nie ma znaczenia, ze ma najwygodniejsze samoloty - 787 i rodzina Ejets (E195 w Locie mają 116 miejsc, te same latające dla lufy 120, jeden rząd wciśnięty więcej) a obsługa jest na naprawdę dobrym poziomie... W tej pogoni za Europą tacy jesteśmy do przodu, że nas niedługo z tyłu zabraknie!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy