Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2013-11-20 15:59
Przewoźnik z Dubaju chciałby zredukować wagę foteli klasy ekonomicznej o dodatkowe 2-3 kg (oczywiście każdego fotela) w swoich A380 i próbuje namówić do współpracy firmę Recaro. Rozważany jest również wariant 11 siedzeń w rzędzie.
greg0303
2013-11-19 17:06
Tim Clark, prezydent Emirates Airlines, chce, aby Airbus oraz producenci silników (Engine Alliance i Rolls Royce) opracowali nowe jednostki napędowe dla Super Jumbo, które by zapewniły mniejsze zużycie paliwa o 10%. Mogły by to być modyfikacje obecnych Rolls Royce Trent XWB lub Trent 1000 Ten (B787-10), Engine Alliance GP7200 czy też General Electric GE9X (B777-X).
krzysiekl
2013-11-18 10:50
kiedyś się wypowiadali, że decyzja o posiadaniu jednego hubu jest jednym z kluczowych elementów ich polityki (było to także przedstawione jako element analizy przypadku linii PanAm). Więc pewnie będą starali się tego trzymać jak najdłużej, ale może mogą uruchamiać dłuższe rotacje np DXB-SIN-LHR-DXB a w tym czasie inny samolot robi to samo w drugą stronę? Nie wiem jak prawnie takie coś wygląda ale może między niektórymi krajami by się tak dało. Jestem też ciekawy czy jak zaczną otrzymywać ostatnie A380 z tych obecnych 140 zamówionych, może to będzie w okresie gdy będą już wycofywać najstarsze ;)
Przy takiej ilosci samolotiw moze pora pomyslec o jakims nowym hubie
krzysiekl
2013-11-18 01:02
@gosc_25033
W Dubaju nie ma ropy (śladowe ilości). Natomiast paliwo lotnicze kupuje się w ramach kontraktów negocjowanych z koncernami paliwowymi.
greg0303
2013-11-17 20:16
W ten sposób Emirates Airlines zapewniły niezakłócony progres programu A380. Airbus to raz kolejny nie zawiódł się na przewoźniku z Dubaju.
gosc_25033
2013-11-17 15:18
@kszysiekl, wogóle nie miałem na myśłi, żadnych dotacji, po prostu, siedząc na ropie (która i tak mi się zresztą kończy) mogą sobie pozwolić na takie szastanie pieniędzmi, zresztą niech nikt nie mówi, że Emirates nie ma jakiś większych zniżek na paliwie w Dubaju. A to, że przy takim zamówieniu 1 A380 też będzie kosztował inaczej niż w katalogu to swoją drogą.
krzysiekl
2013-11-17 14:47
@ gosc_ef586
bzdura, nie mają żadnych dotacji, i składają dokładne sprawozdania finansowe w których widac wyniki. Jedyną ich przewagą może byc lokalizacja hubu i sytuacja podatkowa w Dubaju. Reszta to bujdy wymyslane przez zazdrosną konkurencję.
gosc_ef586
2013-11-17 14:22
co się dziwić, jak u nich $$ się w ogóle nie liczą, 1 mld czy w tamtą to nie robi różnicy... a oni i tak rozłożą w czasie te zamówienia, podobno już po 12 latach chcą wycofać najstarsze A380, spieszą się, żeby ich burza piaskowa nie zmiotła :)
gosc_b4c02
2013-11-17 13:37
Emirates się rozwija...
gosc_3295d
2013-11-17 13:26
a może pozakładają bazy w krajach w których rynek lotniczy kuleje
gosc_ac6a0
2013-11-17 12:59
Jak tak dalej pójdzie to Emirates zamówi kolejne A380 i zaczną latać do Lukli.
krzysiekl
2013-11-17 12:56
choc B747 zbudowano 1,458 więc jeszcze jest miejsce....
krzysiekl
2013-11-17 12:55
czy świat nie jest za mały na tyle A380?;) ciekawe:)
b737800max zeby latalo do WAW cos wiekszego musi kots im dowozic paxow z regionow
gosc_e60fe
2013-11-17 12:31
No to ładne zamówienie... Airbus nie ma się co martwić o pracę na kilka ładnych lat.
polecam na NG programy o rozbudowi lotniska w DXB , mowia tez o liniach emirates i na prawdę maja rozmach. to tylko może być lepiej dla nas paxow a gorzej dla LOT, A380 w WAW to jak na razie mało prawdopodobne , nawet jak zapelnia to musial by lata tylko raz na tydzień:)
usuniety
2013-11-17 11:36
Ciekawe gdzie będą latać tymi 140 A380. Może w końcu doczekamy się A380 w WAW.