Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_738e0: dopisz jeszcze: "zwłaszcza w przypadku połączeń krajowych"
gosc_8b2ba
2013-11-20 08:56
szkoda tylko ze Lufthansa wykonuje tylko rejsy z polskich portow do Niemiec, moglaby zaskoczyc rejsami bezposrednimi z pominieciem hubow we FRA czy MUC. Np KRK GDA POZ do AMS, bo ani tu nie ma KLMu ani LOTu.
gosc_738e0
2013-11-20 08:51
Najwiekszym bledem LOTu jest chec kierowania pasazerow z polskich portow regionalnych przez WAW. Przez co czas podrozy sie czesto ogromnie wydluza a i ceny biletow rosna. Prosze rzucic okiem na roklad lotow np. z Krakowa do Amsterdamu i a zwlaszcza odwrotnie, to jakas kpina zeby po porannych powrotach z najwazniejszych portow europejskich trzeba bylo czekac np 3 godziny albo o ironio jeszcze dluzej, albo system rezerwacyjny LOTu wyswietla mi czas podrozy 28 godz, Ludzie przeciez ja nie lece z Sydney. LOT wycofal wszystkie polaczenia z Krakowa do najwazniejszych portow europejskich, Juz dawno Londyn bo sie wystraszyl konkurencyjnego wtedy SkyEurope a potem Ryanaira, potem Paryz CDG, EasyJet go postraszyl cenami, Frankfurt wygrala Lufthansa no i 4 najwazniejszy port oddano Eurolotowi, ktory tez nie grzeszy rozkladem lotow no i czasem rejsow. W Polsce to zawsze wszystko na odwrot. Najpierw musza byc loty i czestotliwosc oferowania i jakosc maszyn a potem beda pasazerowie a nie odwrotnie.
gosc_d873d
2013-11-20 08:29
Od 6 lat urzędnicy PO doprowadzili do tego, że LOT-owi nic się nie opłaca - a połaca się Niemcom. Gdyby z regionów było więcej i tanich przelotów do Warszawy więcej ludzi wybierałoby LOT. No i wyżywienie na transatlantyckich!!! Kpina!!!
mtysnicki
2013-11-19 12:49
No to sie szykuje sie ciekawy 2014 na lotniskach regionalnych
zobacz link
@gosc_4f51a: a ja LO nie omijam. Tylko, ze zawsze wychodza wyzsze ceny niz w LH. Poziom serwisu i oodejscie CC do pasazerow tez za LO nie przemawiaja.
gosc_4f51a
2013-11-18 19:02
Już dawno zacząłem omijać LOT szerokim łukiem. Ceny wyższe niż w Lufthansie, a serwis gorszy. Przesiadka w Warszawie to jakaś porażka. Dla osób z zachodniej Polski lot przez Frankfurt lub Monachium to w większości przypadków zaoszczędzona co najmniej 1 godzina lotu (w porównaniu do lotu przez Warszawę). A swoją drogą to już wolę nawet SASem lecieć przez CPH niż WAW. Niech się LOT zastanowi do kogo adresuje swój produkt, bo oni już sami nie wiedzą czy są low-cost czy linia tradycyjna.
gosc_82289
2013-11-18 16:39
A tymczasem lot zachęca do rezygnacja z latania w swoim magazynie pokładowym. Polecam ostatni paragraf artykułu:
zobacz link
gosc_473c2
2013-11-18 16:31
nie zaglądałem na p.com przez dłuższy czas, wracam, a tu dalej ci sami forumowicze z takim samym uwielbieniem odmieniają nazwę "warszawskie" linie lotnicze. Gdy LOT padnie i porty regionalne będą miały połączenia tylko do FRA i MUC, to będą pewnie tak samo psioczyć na Lufthansę, że to "monachijsko-frankfurckie" linie, które nie otwierają innych kierunków i blokują rozwój.
gosc_d1dd1
2013-11-18 15:14
haha ale ofensywa
kilka dni temu wracałem ale nie zwróciłem uwagi - na pewno na przylotach nie było wskazanego kierunku na tranzyt.
spotter10
2013-11-18 11:57
marcowy - ostatnio jak leciałem, to nie zwróciłem uwagi. Ale z tego co pamiętam, to łącznik już jest dawno wybudowany. Teraz chyba trwają już prace wykończeniowe wewnątrz. Gdy za dwa tygodnie znowu będę leciał, to się przyjrzę.
Zaskoczyła mnie rówież bardzo wysoka pozycja AF: przeskoczyła SAS, który ma jednak zdecydowanie bardziej rozbudowaną siatką z Polski. Natomiast dużym rozczarowaniem jest pozycja AB - 30.000 w kwartał ?
ciekawe porównanie: tak naprawdę to nikomu nie zabrali :) Wydawałoby się że podetną trochę wyniki Finom i Turkom: oni przede wszystkim Azją stoją.
gosc_0af9e
2013-11-18 10:35
widac ze wizz traci
krzysiekl
2013-11-18 10:33
na pewno można powiedzieć, że EK i QR nie są konkurencją dla FR (choć i tu można się takiej doszukiwać, kiedyś jak EK nie było w Polsce dolot do innego lotniska kupowałem sobie w innej linii np. BA albo W6.Teraz bym tak być może nie musiał.
krzysiekl
2013-11-18 10:31
@marcowy uwzględniając obu przewoźników łącznie jest 14 lotów. Sporymi samolotami w przypadku EK a QR może niedługo też.
To jest konkurencja w przypadku lotów do Azji, Afryki, Oceanii. Jest to oczywiste, że nie jast to konkurencja w przypadku lotów do Europy czy też Ameryk. Jednak jest to konkurencja, tym istotna, że coraz więcej osób lata z Polski na takie dalekie podróże. W linku wyniki za pierwsze półrocze. EK i QR mają razem prawie 1% mimo, ze EK nie latał przez pełne półrocze (chyba od lutego) a QR na pcozątku nie latał codziennie. w Tym czasie LH ma nieco ponad 7% i niewielki spadek względem 2012 roku. To jest jedna siódma tego co ma LH, nie jest to zaniedbywalna wartość, w lotnictwie to moze byc decydujace o zyskach lub stracie.
krzysiekl
2013-11-18 10:31
spotter: czy coś posuwa się przy łączniku T1/T2 ?
maciekwaw: EK i QR konkurencją dla LH z Polski ??? Ile to jest lotów tygodniowo: 10 ? Super że lataja ale konkurencją dla LH nie są żadną - tylko ew. w przypadku egzotycznych azjatyckich destynacji.