Pięć pytań do prezesa Heathrow

Pięć pytań do prezesa Heathrow Światowy hub lotniczy to nie tylko duże lotnisko przesiadkowe - to także ogromny zysk dla gospodarki danego kraju. Przekonywał o tym Colin Matthews, prezes lotniska Londyn-Heathrow, podczas otwartej debaty w trakcie targów turystycznych World Travel Market w Londynie.W debacie w Londynie uczestniczył Dominik Sipiński.  Lotnisko Heathrow w 2012 r. było trzecim...
15/11/2013 11:51   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_edb10 2013-11-16 11:45   
gosc_edb10 - Profil gosc_edb10
czyli atlanta w przeliczeniu tez odprawia niej jak modlin
gosc_75e39 2013-11-16 11:40   
gosc_75e39 - Profil gosc_75e39
gosc_6b98d tyle ze przez lotniska londynskie rozumiesz: Luton Stansted Gatwick i Southend. W londynie jest tylko City bo nawet Heathrow jest oddalone od centrum miasta o okololo godzine jazdy metrem
gosc_9d141 2013-11-16 11:29   
gosc_9d141 - Profil gosc_9d141
@gosc_6b98d Jak bardzo glupie jest Twoje porownanie pokazuje np taka Atlanta. Miasto ponad 400tys mieszkancow, a lotnisko odprawia 90 mln pasazerow rocznie. Modlin to tanie lotnisko Warszawy, a to, że leży w Modlinie, czy dokładnie w Nowym Dworze Mazowieckim nie ma najmniejszego znaczenia.
marekd 2013-11-16 10:58   
marekd - Profil marekd
Heathrow to przede wszystkim MARKA, a oprócz tego historia. Trzeci co do ilości obsługiwanych pax i 1-szy w ruchu międzynarodowym. Likwidować to lotnisko to tak jakby zlikwidować Coca-Colę.
gosc_6b98d 2013-11-16 10:16   
gosc_6b98d - Profil gosc_6b98d
w przeliczeniu na mieszkanca to modlin odprawia wiecej pasazerów niz wszystkie lotniska w Londynie
shorty 2013-11-15 21:02   
shorty - Profil shorty
ichproblemy to szansa dla innych w europie. AMS nie żle sobie radzi a taki mały kraj,
greg0303 2013-11-15 17:39   
greg0303 - Profil greg0303
Rozbudowa Heathrow nie będzie łatwa do realizacji ze względu na koszt i czas potrzebny do tych inwestycji.
krzysiekl 2013-11-15 13:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
pewnie tak, ja tylko nawiązałem do 'Pasażer wybierze lot z przesiadką na jednym lotnisku, bo zawsze ma taką opcję, a nie problemy związane z transferem' sugerujac zrobienie z nich jedno mega-lotniska, mozna nawet zrobic polaczenie kolejowe bez opuszczania strefy tranferowej. wystarczy..hm...kasa...co moze byc problemem.
pszn 2013-11-15 13:52   
pszn - Profil pszn
krzysiekl, ale Gatwick też działa granicy swoich możliwości, a zgody na budowy drugiego pasa nie ma, więc to by nie rozwiązało problemu
krzysiekl 2013-11-15 13:11   
krzysiekl - Profil krzysiekl
"dopóki nie sprawdzi terminala".
Między lotniskami jest z 50km. Przy V handlowej pociągu rzędu 180km/h byłoby to ok 15 minut. co najwyzej pytanie czy linie o takich parametrach da sie tam przeprowadzic...ale pewnie latwiej niz lotnisko, moga zrobic sporo tuneli :P
krzysiekl 2013-11-15 13:06   
krzysiekl - Profil krzysiekl
a gdyby takie Heathrow i Gatwick traktować jako jedno lotnisko? tylko z bardzo oddalonymi terminalami;) wymagałoby to sporych nakładów na opracowanie transportu (Za pewne kolejowego) między nimi, ale powinno być do zrobienia. Klient nie wiedziałby na które lotnisko kupuje bilet, dopóki nie sprawdzi biletu. Kolej łącząca mogłaby jeździć z 250km/h. Na pewno to prostsze niż te projekty z wyspą na Tamizie itp....
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy