Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737
2013-11-08 22:47
Owszem dobrze widziałeś bo B737 będą latać do końca sezonu zimowego ;)
piotrek737: nie nie wiedziałem, wiem za to, że dzisiaj widziałem samolot LOT Charters na LHR.
piotrek737
2013-11-08 12:15
jsg: Ale nie wiem czy wiesz, że Embraer 195 jest głośniejszy na podejściu niż A320 lub B737 ;) Tylko dlatego, że ma podkręcone na maksa silniki, które docelowo miały napędzać tylko E-190... Ponadto nasi piloci nie stosują podejścia CDA czyli Continuous Descent Approach.
Jak się podstawia leciwe samoloty LOT Charters tak jak ten na dzisjeszy poranny rejs LHR->WAW, to trudno aby hałasu nie było...
Na portalach typu wp pl już był news że LOT jest najgorszą linią na świecie. W czym to było dopiero po otworzeniu strony
gosc_056dd
2013-11-07 16:26
żadna to filozofia mierzyć hałas konkretnego podejścia - kilka mierników na podejściu i rozkład lotów i doskonale wiadomo, kto o której podniósł poziom hałasu. mapy hałasu to żadna nowość, po to się modeluje CDA czy wprowadza opłaty hałasowe rosnące w zależności od "głośności" samolotu.
Interesujące w tym raporcie jest to, że "najlepsi" okazali się najwięksi użytkownicy tego lotniska lub ich partnerzy. Ciekawe jak oni to zmierzyli, bo to zdaje się tajemnica.
maciek_waw
2013-11-07 12:27
@gosc_315c0: SP-LRB już wrócił z Bangkoku.
piotrek737
2013-11-07 10:25
To zobacz sobie co LH zastosowała w swoich 737 ;) Są cichsze od Lotowskich ;)
zobacz link
gosc_315c0
2013-11-07 07:24
gosc_d2e33: B737-700 KLM, to akurat jeden z cichszych Benków ;) Stare B737 LH w WAW, to podobna historia do LOTowskich B734 na LHR - od tych maszyn tylko (ok może jeszcze MD83 SAS teraz zamienione na CRJ) TU-154 na EPWA wydawał z siebie bardziej przeraźliwe dźwięki przy starcie. gosc_ed1d5: LOT "docenili" chyba w kategorii wąskokadłubowych, tak jak BA dostała pierwsze miejsce w rejsach między kontynentalnych. Oczywista-oczywistość wyższy hałas generowany B777, B747, czy A346 nad tymi małymi - wyjątek to chyba B788, który wydaje się cichszy niż taki A320/A737, a hałas w porównaniu do poprzedniego B763 to przepaść. B787 dodatkowo jest cichszy, bo mniej lata (teraz z kolei "postój" BKK) niż planowano ;)
gosc_ed1d5
2013-11-06 21:36
nie wiem jak oni to obliczyli ale jak dla mnie najglosnieszy przy starcie samolot na swiecie to 777
gosc_69814
2013-11-06 21:18
Ktos pisal ze zmiana na E195 cos zmieni. Przeciez Embraery sa glosniejsze od Boeingow czy Airbusow, doswiadczam tego kazdego dnia
gosc_d2e33
2013-11-06 20:37
szkoda że Waw nie zrobi podobnego rankingu. Lufthansa na 737-399 lub 500,KLM na 737-700 itd. British airways przez wiele lat katował nas na B-737-200
gosc_9c065
2013-11-06 19:46
a dlaczego tylko 50 brano pod uwagę a nie wszystkie 81? i co ma hałas do wieku jak i pojemności samolotu ... albo jest głośno albo nie
gosc_4a41d
2013-11-06 18:57
Typowe Brytyjskie bzdury! Niech sie w ogole ciesza, ze ktos chce latac do ich tak zwanego krolestwa. Wielkie NIC!
gosc_e9e4e
2013-11-06 18:50
Nabycie A320 by rozwiązało część problemów LOTu. Po pierwsze byłyby to optymalne samoloty na najbardziej obleganych trasach (LHR, CDG, BCN, FCO, AMS, BRU, MAD itp), a po drugie Komisja Europejska przychylnym okiem traktuje firmy,które wspierają europejską gospodarką i jednocześnie inwestują w jej rozwój.
gosc_aaa27
2013-11-06 18:15
Czy w LOCIE w ogóle jeszcze istnieje Dział Planowania Floty, czy tak jak wszystkim innym, tym również zarządza osobiście Prezio?
luciusvorenus
2013-11-06 17:08
nic dodać nic ująć. jedynie zmiana starych B737 400 na nowsze wersje bądź E195 by zmieniła sytuację.
zobacz link
przemolot
2013-11-06 16:48
@sauvi: tutaj jest trochę informacji na temat CDA:
zobacz link
@gosc_7b21a: o co chodzi w tej procedurze CDA ? (moze jakis link ?) I dlaczego to akurat pilotom LO sprawia trudnosc ?