Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@marcowy, dajmy sobie spokoj z gorszym traktowaniem LCC od przewoznikow sieciowych. Obecnie wystepuje raczej tendencja zeby na jednym lotnisku przyjmowac tradycyjnych przewoznikow i niskokosztowych, oczywiscie w miare dostepnej przepustowosci. Prawde mowiac dla lotniska lepszym pasazerem bedzie rodzina z dziecmi koczujaca kilka godzin na lotnisku niz pasazer biznesowy przyjezdzajacy na lotnisko taksowka i udajacy sie szybka sciezka prosto na poklad samolotu. Nie ma co porownywac starych lotnisk wezlowych w europie ktore nie byly przygotowane na rewolucje LCC do polskich portow ktore pomimo przyzwoitych wynikow walcza o to zeby byc rentowne i miec za co sie modernizowac. KRK narazie prowadzi madra polityke ale wyzwaniem bedzie dopiero najblizsza dekada choc bardziej to bedzie zalezec od zmian na europejskim rynkulotniczym niz od samych lotnisk. No i KRK ma spore rezerwy rozwoju jesli chodzi o czartery
gosc_632c6
2013-11-06 13:13
gosc_72aa9 ot mądrze mówi. Wystarczy szybka kolej i obydwa lotniska znakomicie sie uzupełniają! No ale to pobozne zyczenie. Pamuła mysli inaczej !!!
gosc_72aa9
2013-11-06 11:00
Kraków nie potrzebuje drugiego lotniska bo już je ma. Jest w Pyrzowicach (1h) czyli w takiej samej odległości jak np Beauvais od Paryża (~90km). Dużo krakowian stamtąd lata, zwłaszcza czarterami na wakacje. Przydałoby się tylko bezpośrednie połączenie kolejowe Kraków-Pyrzowice.
Mam natomiast wątpliwość co do przyszłości lotów Kraków-Warszawa. Jak się skończą remonty na CMK i InterCity zejdzie do dwóch godzin z hakiem to będzie to dużo szybciej niż samolotem licząc odprawę i czas dojazdu do lotniska.
marcowy: Tradycyjne linie rozwijają siatki w oparciu o jeden czy dwa huby, więc ich możliwości rozwoju zawsze będą bardziej ograniczone niż LCC, które trasy otwierają według uznania. Bo ile lotów dziennie z Krakowa do samego Berlina można zrobić? Należy raczej patrzeć na liczbę przewoźników tradycyjnych, a tu nie jest źle biorąc pod uwagę choćby ciąglę marną infrastrukturę. EuroLOT przeciera szlak KRK-AMS czy KRK-ZRH, które może kiedyś podejmą KLM czy Swiss (skoro jest jakiś potencjał nawet na ruch p2p). Natomiast LCC należy pozwolić swobodnie się rozwijać, zwłaszcza jeśli jest ich dwóch lub więcej.
gosc_dde25
2013-11-05 16:01
Kraków wzorem Warszawy powinien myśleć o drugim lotnisku. Gdyby nie brak slotów w KRK to wynik byłby spokojnie na poziomie 6-7 mln. pasażerów rocznie. Powinno się stworzyć drugie lotnisko dla LCC, czarterów oraz cargo a Balice zarezerwować dla biznesu oraz lotów transkontynentalnych.
gosc_5fb02: raczej 2 - tego jeszcze długo nikt nie przeskoczy
arahja: nie chcę nikogo urażać ale patrząc na rozwój FR i easyjeta to KRK robi się lowcostowym lotniskiem.
do kiedy FR ma letni rozkład ? bo zaraz będzie niezły zjazd...
gosc_7a58d
2013-11-05 12:48
W POZ taki wzrost nastapi już w 2045 roku....
gosc_bb517
2013-11-05 12:47
W POZ taki wzrost nastapi w 2045 roku.....
gosc_6eb16
2013-11-05 09:30
Dlaczego nie potrafimy cieszyć sie z sukcesu???? Tylko jad lac....ludzie ten wynik jest okupiony ciężka praca tych ktorzy tam pracują.....bo jakby nie patrzeć lokalowo to póki co jedno z mniejszych lotnisk w Polsce....a co do ruchu jest 2 w Polsce....wielu wypowiadających sie na tym forum pewnie nigdy nie było na tym lotnisku a maja najwiecej do powiedzenia....brawo Balice za wynik ale nie zazdroszczę harówki......
Znowu frustraci starają się pomniejszać wyniki Krakowa. Nie wiadomo po co. Ja mam nadzieję, że nowy terminal powstanie jak najszybciej, bo jest już bezwzględnie konieczny. I, że w końcu powstanie ILS II, bo nie ma lotniska w Polsce, które bardziej go potrzebuje.
gosc_88ac3
2013-11-05 00:44
No cóż, blokowiska, kupy na trawniku, dresiarstwo i zbazgrane mury są takie same w Krakowie i w Radomiu, więc nie dziwię się Włochom,że miastem dla nich jest pierzejowa przedwojenna zabudowa, a nie blokowiska do których sztucznie spędzono mieszkańców okolicznych i dalszych wsi, a których potomkowie uważają się za "miastowych" choć mentalnie niewiele mają z nimi wspólnego.
Czekamy na rekawy w nowym termilalu, nowe saloniki biznesowe i glownych europejskich gaczy z holandii i francji
gosc_c4f23
2013-11-04 21:49
Włosi tak mówią o Krakowie: bardzo małe ale ładne miasto :) Troszkę się z tego uśmiałem ale pomyślałem o co chodzi z tym chodzi i wyszło na to, że dla przeciętnego turysty Kraków to tylko i wyłącznie starówka.
gosc_eb110
2013-11-04 21:14
Kraków jest prawie 3 razy większy od Wenecji :)
gosc_5fb02
2013-11-04 21:13
A kto mówi, że KRK ma zagrozić WAW? Nie zagrozi nigdy, ale 2-3 miejsce będzie mieć zawsze. A z tą Wenecją to nie do końca się zgodzę. Fakt tu i tam masa turystów, ale już jak porównać wielkość miast (a co za tym idzie potencjał biznesowy jak i samych mieszkańców) to Kraków jest ponad 2,5 raza większym miastem.
gosc_25623
2013-11-04 21:04
Powtarzam Krakow to polska Wenecja,nigdy nie zagrozi W-wie ale bedzie drugim portem lotniczym Polski.O dziwo Krakow napedzi dodatkowych pasazerow innym portom lotniczym w Polsce gdyz wielu turytow bedzie odlatywalo z Polski z innych porow lotniczych.
gosc_5d054
2013-11-04 20:46
Kraków i Gdańsk będą mieć podobnej wielkości terminale po ich rozbudowach. Nie wiem czy kubatura i ilość rękawów nie będzie na korzyść GDN...
gosc_6c700
2013-11-04 19:31
Kto niby będzie miał większy terminal niż Kraków (oczywiscie po modernizacji, nie wliczając WAW)?