Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Wlasnie lecialem do Dallas Mad Dogiem z AA. Bardzo je lubie sa jak latajace czolgi nie do zdarcia....
usuniety
2013-11-05 12:00
Skoro kilka osób wspomina o wypadkach lotniczych - piszę pracę magisterską na temat zagadnienia crisis management w branży lotniczej i zastanawiałem się, czy może ktoś pracuje w branży i zajmuje się procedurą crisis management i zgodziłby się udzielić mi wywiadu. Również szukam pasażerów, którzy mogliby mi opowiedzieć o swoich doświadczeniach i o tym jak linie lotnicze zachowały się po zdarzeniach kryzysowych. Jeżeli jest ktoś, kto zgodziłby się pomóc, to proszę o wiadomość prywatną.
@smok1 - wielkie dzieki !
@sauvi - zobacz link
zobacz link
@gosc_76d06 - no Deep Stall jest problemem z uwagi na różnicę w wysokościach skrzydeł i statecznika poziomego. Teoretycznie można by połączyć silniki z boku kadłuba ze statecznikami poziomymi (tak jak w MD-11 silnik zamontowany jest w stateczniku pionowym). Tylko że nikt tego nie zrobił i zapewne nie bez przyczyny. Łabędzim śpiewem tego układu był w sumie Ił-62...
@gosc_76d06: dzieki serdeczne, wnioskuje z tego ze chodzi glownie o wzgledy bezpieczenstwa, a nie ekonomiczne. Dwa pytania:
1) paliwo w skrzydle maja rowniez samoloty z silnikami z tylu, czy sie myle ?
2) co to jest superstall ? Moze jakis link ?
gosc_76d06
2013-11-05 10:09
Odnośnie układu jak w MD80, Tu134/154 etc. jednym z problemów była charakterystyka przeciągnięcia tzw. głębokie przeciągnięcie (superstall). Układ z silnikami na pylonach pod skrzydłami jest korzystniejszy również ze względów wytrzymałościowych skrzydła (ciężar silników, ale również np. paliwa w skrzydle
zmniejsza moment gnący skrzydła). W przypadku nieugaszonego pożaru silnika teoretycznie powinien upalić się on wraz z pylonem nie zagrażając konstrukcji płatowca.
krzysiekl
2013-11-05 10:07
@gosc_5f403
tu jest raport na avherald o tym wypadku
zobacz link
gosc_5f403
2013-11-04 22:14
A jak tę katastrofę szybko i sprawnie wyciszono! Ciekawe, czemu. Pasażer mógłby zrobić ciekawy reportaż na ten temat Czemu wyciszono katastrofę lotu AMV4270 z Polakami na pokładzie.
gosc_1d1a2
2013-11-04 21:58
Lecialem kiedys 3 razy tym samolotem: Crossair i jakas czarterowa linia Leisure. Sama maszyna bardzo mi sie podobala, a siedzac z tylu faktycznie bylo troche glosno, ale mozna bylo wytrzymac. Z podobnych typow lubie tez Fokkery 70 i 100.
gosc_1249d
2013-11-04 21:11
ja lecialem feralnym rejsem AMV4270 MD-80 posiadający oznaczenia SU-BOY 12.10.2007 ktory awaryjnie ladowal bez podwozia w Stambule - strachu bylo co nie miara ale zyje. A swoja droga super bylo to wsiadanie od ogona waskimi schodkami...
@sauvi - ja w momencie katastrofy madryckiej siedziałem w takim samym MD-82 na trasie ARN-KRK, jeszcze w malowaniu Fly Nordic. Trochę dziwnie się poczułem jak się dowiedziałem o katatrofie, ale nie przestałem lubić tego modelu.
@gosc_8eb2b: wlasnie dlatego w ostatnich latach nie bardzo lubilem tych samolotow - czuc bylo uplyw czasu. No i jeszcze ta katastrofa w Madrycie, ktora posrednio wykonczyla Spanair.
gosc_8eb2b
2013-11-04 16:32
Pewnego Razu Leciałem SAS na trasie CPH-DUB wasnie MD 80 w okolicach Bilund jeden z silników sie rozleciał i było lądowanie w asyscie strazy pożarnej :)
Cudowny samolot... Leciałem nim w sumie osiem razy w życiu i wspominam bardzo pozytywnie. Najwygodniejsze miejsca przy wyjściu awaryjnym (dużo miejsca na nogi i brak silnika)... No i ten odgłos wysuwania podwozia sprawiający wrażenie, że oto rozrywa się kadłub... nie do pomylenia z niczym innym...
gosc_e32bb
2013-11-04 15:39
@suavi- nie produkuje się bo w razie awarii np. pożaru to szlak trafi sąsiedni silnik. Na dodatek awarie silników vide Ił - Kopernika i Kościuszki spowodowały katastrofy- bo rozpadające się części silnika niczym pocisk poprzecinały elementy sterowania samolotem. Mając silniki osobno czy pod skrzydłem to ryzyko jest mniejsze.
krzysiekl
2013-11-04 15:34
w podanym linku nie rozumiem tego " Otóż dzięki nietypowemu umieszczeniu silników, wydawany przez nie huk będzie po prostu blokowany przez płaty skrzydeł"
chyba, ze to miałby być górnopłat ;)
@krzysiekl: Zgadza sie. A co do DC-9, MD-82, MD-95, B-717 (to wszystko w sumie wersje tego samego samolotu), lecialem wielokrotnie, istotnie z przodu bylo bardzo cicho, natomiast w wiekszosci kabiny duzo glosniej niz we wspolczesnych samolotach, o halasie z tylu nie mowiac.
krzysiekl
2013-11-04 15:28
właściwie to pod skrzydłami, istotne bo są i takie propozycje jak w linku;)
zobacz link