Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gosc_40659, co pracujesz w WLL że prawda boli?
gosc_40659
2013-11-10 13:48
A jaki sens w Polsce ma realizacja megalomanskich planów z epoki Gierka jaka jest idea centralnego portu lotniczego? W kraju, w którym nie ma szybkich kolei, zbyt wielu autostrad? Dla kogo miałby byc ten port? Chyba tylko po to, by nawiedzeni krzyczacy o warszawskich liniach lotniczych mieli kolejna pożywkę dla swoich hejtow
mtysnicki
2013-11-10 13:36
A ja chciałem Wam zwrócić uwagę na to, że rozwój WMI ma wpływ na odłożenie czy nawet zabicie projektu Centralnego Portu Lotniczego. Ten projekt uważam za koszmarnie drogi i chyba przedwczesny. Więcej o tym co sądzę w linku. Oczywiście można się ze mną pokłócić bo to chyba opinia kontrowersyjna
zobacz link
gosc_28a83
2013-11-06 09:32
@mietek- przecież WMI się rozpędza i najtrudniejszą fazę mają za soba, teraz może być tylko lepiej. Wrócił Ryanair i dodał parę nowych tras w tym krajowe, od lata będą czartery Itaki. Jest ILS pierwszej kategorii a niedługo(może jeszcze przed końcem zimy drugiej), zainstalowano klimatyzację. W skrócie poprawiono to co rok temu przyczyniło się do problemów(najważniejszy problem pas, później ILS a na końcu klima). FR się rozpędza, z małymi opłatami będzie miał łatwiej, do tego pasażerowie powinni docenić bezpłatny duży bagaż i dodatkowy mały w cenie a średnie obłożenie to koło 75%, więc nie jest źle a z czasem będzie coraz lepiej.Sukces irlandzkiej linii sukcesem Modlina i w 2014-pierwszym pełnym roku działania port jasno pokaże, że ma sens, że nie straszy pustkami, że ma sporą siatkę, wspomniane czartery, loty krajowe i mam nadzieję, że wejdą jakiejś inne linie.
No niech WMI prze do przodu i pokaże, że ma sens. Jak się FR rozpoędzi to W6 będzie miał ciężka przeprawę.
gosc_8c09a
2013-11-04 20:42
Szkoda, że dobudowa łącznicy kolejowej do WMI oddaliła się w czasie bo wtedy Modlin mógłby się stać naprawdę przyzwoitym tanim lotniskiem dla Mazowsza. Ale jeśli nie pojawią się podobne fuszerki jak ta z pasem to za 2-3 lata WMI pewnie będzie 3 lotniskiem w Polsce pod względem ilości obsługiwanych pasażerów.
gosc_23045
2013-11-04 17:05
We Wrocku nic nie wiadomo- ILS wyłączony do grudnia a port nawet się nie chwali kiedy uruchomią- jak zrobią to do końca zimy to będzie super.
gosc_3c2c3
2013-11-04 16:51
Ciekawe co sie dzieje z ILS kategorii II we Wroclawiu. Mial byc zainstalowany na poczatku wrzesnia, ale przelozono termin na poczatek grudnia i w tej chwili ILS jest wylaczony. Czy moze ktos ma jakies informacje? Kiedy mozna sie spodziewac nowego, lepszego ILSa?
gosc_092e1
2013-11-04 16:39
Nie może być tak że stolica ma coś gorszego niż reszta Polski i tu jest tak samo gdy się okazało, że kilka portów regionalnych chce podnieść swoją kategorię do tej którą ma WAW to raptem i WAW podnosi swoją wyżej a przy okazji i nowo powstałe WMI też praktycznie z marszu dostanie II "w spadku po WAW" i tu jakoś PAPŻ i IMGW robią wszystko szybko i sprawnie żeby to działało a reszta niech poczeka na to co z pańskiego stołu spadnie łaskawie. I czeka niestety przykład chociażby właśnie KRK gdzie IMGW nie potrafi rozstrzygnąć, wybrać, ogłosić lub Bóg wie co jeszcze przetargu na sprzęt meteo a znając życie to pewnie i tak KRK będzie dla świętego spokoju musiało sobie kupić to jeszcze samemu.
WSTYD żeby drugi co do wielkości port w Polsce nie posiadał nawet tak podstawowych przyrządów nawigacyjnych w dodatku iż ma ciągłe problemy z pogodą. Ale cóż to obchodzi instytucje państwowe....
gosc_2f4e4
2013-11-04 16:04
IMiGW kilka razy nie mógł wybrać wykonawcy przetargu na stacje meteo. w końcu PAŻP jak sprawa była na ostrzu noża z wolnej ręki wybrała wykonawcę bo groziło to sporymi problemami na kilku lotniskach. Niedługo powinien być sprzęt, więc KRK również zbliża się do CAT II. W WMI teraz idzie gładko-oby równie sprawnie uzyskali certyfikaty, procedury itd. to może na zimowe /wiosbemgły- tak w marcu/kwietniu druga kategoria by działała.
gosc_b8e62 - Kraków wszytsko kupił, problemy robi raczej IMGW. Na fejsie KRK lotnisko twierdzi że oni są gotowi a reszta właśnie w rękach meto.
gosc_e02b4
2013-11-04 15:45
Pytanie tylko ile tej VIS bedzie w Modlinie ... Na okeciu mamy CAT 1,5 i pytanie czy to bedzie taka sama badziew czy prawdziwe CAT II
gosc_b8e62
2013-11-04 15:26
Gdyby KRK zakupił osprzęt ILS za własną kasę to już dawno by posiadał CAT II. Ale mentalność w Małopolsce opiera się na skąpstwie i jak widać na tym daleko się nie zajedzie. Najłatwiej poznać małopolską mentalność.goszcząc w Zakopanem. WMI zakupiło cały osprzęt za swoje i jak widać CAT II będzie można mieć w terminie krótszym niż jeden rok :)
gosc_c242b
2013-11-04 15:24
no to droga otwarta dla wizza
gosc_5faab
2013-11-04 15:15
Jeszcze niech postarają się uzyskać LVTO i LVP to spokojnie na start 250m wystarczy a jak załoga jest odpowiednio przeszkolona, samolot etc. to CAT II na sporo mgieł wystarczy.
gosc_899e9
2013-11-04 15:05
gosc_d5fe1; jasne że Modlin przecież to Warszawa-mazowieckie:)
gosc_0d603
2013-11-04 15:05
wstyd że krakow nadal nie ma...
gosc_d5fe1
2013-11-04 14:56
Czy przypadkiem widzialność z CAT II nie wynosi co najmniej 350 metrów? Ciekawe czy oficjalnie jako pierwszy CAT II uzyska Modlin czy Kraków starający się o to od lat.