greg0303
2013-10-31 17:16
Zrobiłem rezerwację na trasie Pekin-Warszawa-Pekin linii Air China, połowa-koniec marca 2014 roku, wybrałem te dni, kiedy LOT obsługuje to połączenie. Jako pierwsza opcja pojawia się rejs Pekin-Frankfurt-Warszawa (Air China PEK-FRA, Lufthansa FRA-WAW), a dopiero jako druga opcja code-share PEK-WAW. Podobnie droga powrotna. Natomiast rezerwacja na trasie Szanghaj-Warszawa to wyłącznie opcje przez Frankfurt (Air China PVG-FRA, Lufthansa FRA-WAW). Połączenie Szanghaj-Pekin-Warszawa (z wykorzystaniem rejsu LOT-u PEK-WAW) nawet się nie pojawia.
@greg0303: .... chyba ze LO ma tak zaszargana opinie, ze nikt nie chce z nim podpisywac nowych code-share ?
greg0303
2013-10-30 16:09
@optymista: Niestety, nie znam odpowiedzi. Musimy poprosić o pomoc Piotrka (piotrek737). Ja myśle dokładnie tak samo jak Ty, na tym polega sens sojuszy lotniczych, aby udostepnić swoim pasażerom wiecej destynacji poprzez połączenia partnerskie. Zdecydowanie Pekin kwalifikuje sie tego, aby był portem przesiadkowym dla pasażerów LOT-u we współpracy z Air China. Wtedy można by polecieć tylko z jedną przesiadką do wielu miejsc w Azji (i Australii/Oceanii). W USA polski przewoźnik ma dobrą sieć połączeń (praktycznie do wszystkich wiekszych miast): z JFK United Airlines i jetBlue, ORD United.
optymista
2013-10-30 15:57
Krzysiekl: Niestety tak to właśnie wygląda.
optymista jest chyba zbyt optymistyczny ;) niestety ale w polskich przedsiębiorstwach państwowych nadal panuje polityka "niedasie"
krzysiekl
2013-10-30 15:24
LOT po prostu nie chce by zaglądać na jego stronę.
optymista
2013-10-30 15:13
Greg0303: Czy mógłbyś mi łopatologicznie wyjaśnić na czym polega problem z niską aktywnością LOT-u na polu code-share? Wydaje się logiczne, że poprzez takie umowy zwiększa się liczbę dostępnych destynacji, a co za tym idzie atrakcyjność własnych połączeń dolotowych. Dlaczego nie ma cs na przykład via PEK czy CAI? Przecież to bazy partnerów ze Star Alliance! Przykłady można pewnie mnożyć w nieskończoność. Chciałbym wejść na stronę LOT-u i znaleźć połączenie w dowolne miejsce. Na stronie niewiele przecież większego Finnair można wyszukać połączenie z ORK do ASP! Nie muszę chyba dodawać, że Finnair nie lata do żadnego z tych miast. Jaki problem ma LOT?
greg0303
2013-10-30 14:09
Code share: LOT-jetBlue Airways, Emirates-Virgin America, Etihad-Virgin Australia. Niskokosztowcy też zawierają umowy o współpracy. Trzeba samoloty zapełniać.
gosc_1e643
2013-10-30 13:49
Niby Air Berlin sa klasyfikowani do tanich linii, aczkolwiek sa gdzies pomiedzy, no i oni maja pelno umow codeshare. EasyJet powoli zmierza w podobnym kierunku. W6 czy FR z cs, hm chyba jeszcze dlugo nierealne
gosc_ec9a5
2013-10-30 13:15
Czy w ogóle jakaś tania linia stosuje politykę Code Share ? Bo nigdy nie słyszałem , przynajmniej w europie , nie wiem jak w USA .