krzysiekl
2013-10-23 23:23
@piotrek737
każda linia kiedyś zbankrutuje albo zniknie, natomiast te z półwyspu arabskiego mają tą przewagę, że łączą praktycznie wszystkie kontynenty, co zabezpiecza je przed problemami gdyby na jednym z nich był jakiś problem(no, poza własnym rejonem...). Natomiast gdyby załamanie lub wojna była o zasięgu globalnym....to losy linii lotniczych będą wszystkich mało interesować...
greg0303
2013-10-23 21:56
Wiem już, co Piotrek miał na myśli, był moment zawahania po podpisaniu współpracy miedzy Qantas i Emirates.
greg0303
2013-10-23 21:55
Według ostatnich informacji to połączenie Stambuł - Sydney ma sie rozpocząć w sezonie letnim 2014 roku. Na początku samolotami B777-300ER z miedzylądowaniem w Bangkoku (lub Jakarcie), a w przyszłości bezpośrednio, kiedy pojawią sie we flocie odpowiednie maszyny.
piotrek737
2013-10-23 21:32
gosc_d8e62: Decyzja o tym połączeniu będzie podjęta pod koniec roku albo na początku przyszłego jak zapadną decyzje flotowe, gdyż póki co TK nie ma samolotu, którym mógłby latać bez międzylądowania. Na tę chwilę zasięg na IST-SYD (około 14,8 tys. km) mają Airbus A380, B777-200LR, 787-8, 787-9 no i tak na styku B747-8I. Także to będzie zależało od tego jaki samolot Turkish wybierze i kiedy będzie pierwsza dostawa.
gosc_d8e62
2013-10-23 19:39
A co z tym obiecanym polaczeniu do Sydney? zapomniane? Pisaliscie o tym w maju 2013.
greg0303
2013-10-23 19:20
Wyniki przewozowe Turkish Airlines wyglądają imponująco. W zeszłym roku przewieźli 39 mln pasażerów, w pierwszych 9-ciu miesiącach tego roku 36,2 mln pax (wzrost 24%), a do końca tego roku liczą na około 45 mln. W 2012 roku sprzedaż wyniosła $8 mld, a celem do 2020 roku jest jej zwiekszenie do $ 18 mld rocznie (i wzrost liczby pasażerów do 90 mln rocznie).
piotrek737
2013-10-23 18:16
jjemiolo Ale to samo tyczy się QR czy EK. Przecież oni już mają we flocie 39 Airbusów A380, więc to niby fajnie, ale wystarczy jakaś akcja na świecie, załamanie gospodarcze, jakaś wojna i nie ma co nimi robić. Także arabskie linie to dla mnie też bańka, która jak pieprznie, to będzie w branży lotniczej bardzo nieciekawie. Ktoś mi pewnie powie, że jest ropa itp. ale wszystko jednak ma swoje granice.
jjemiolo
2013-10-23 16:29
Pozazdroscic TK rozwoju. Ale, prawde mowiac to coraz bardziej mnie zastanawia kiedy Turkish zacznie sie sypac. Taki rozwoj kosztuje i jest bardzo prawdopodobne ze odbije sie czkawka niebawem. Chcialbym sie mylic, ale historia daje sporo przykladow ze moze sie to skonczyc nie najlepiej. Wszak inni nie spia.
Ci to szybko lecą z tematem; dzisiaj info, a pierwszy lot za miesiąc:)