Konkursy o prawa do lotów do Izraela

Konkursy o prawa do lotów do Izraela Ruszył konkurs o wydanie pozwoleń na regularne loty z Warszawy do Tel Awiwu. Do postępowania prowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego zgłosili się Wizz Air oraz Enter Air. Przedmiotem ogłoszonego w czwartek (10.10) postępowania jest udzielenie ograniczonego prawa przewozowego na trasie pomiędzy Warszawą a Tel Awiwem. Uprawnienia dotyczą siedmiu lotów tygodniowo od...
12/10/2013 18:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_68cf1 2013-10-14 23:23   
gosc_68cf1 - Profil gosc_68cf1
malin: Enter już tego lata sprzedawał bilety na niektórych trasach regularnych. Ja się tak od jakiegoś czasu zastanawiam, czy Enter nie idzie rozwojem w kierunku linii lotniczej oferującej i czartery i tanie loty, tak jak np. Smartwings, Niki, Condor, Transavia... ? ;]
malin 2013-10-14 15:16   
malin - Profil malin
Dobrze rozumiem, że Enter się ubiega o loty regularne będąc firmą czarterową, a Wizz Air też się ubiega, chociaż jako linia regularna otworzył już wcześniej loty czarterowe do Izraela? Pies czyli kot...
irkolo 2013-10-14 14:09   
irkolo - Profil irkolo
Metody na ograniczenia? Czartery

Według stanu na dzień dzisiejszy przewoźnik lotniczy Wizz Air Hungary Ltd. nie posiada upoważnienia do wykonywania regularnych przewozów na trasach z Katowic i Warszawy do Hurgady oraz z Katowic do Tel Awiwu - mówi w rozmowie z Pasazer.com Marta Chylińska, rzeczniczka ULC-u.

Jak więc przewoźnik zamierza obsługiwać te kierunki? Okazuje się, że to bardzo proste - wystarczy uruchomić je nie jako "regularne" połączenia, lecz jako czartery.

- Umowy bilateralne o komunikacji lotniczej pomiędzy Polską a Egiptem oraz Polską a Izraelem nie regulują przewozów czarterowych - przyznaje Chylińska.

Właśnie tę furtkę wykorzystuje Wizz Air. Przewoźnik uruchamia własną platformę touroperatorską Wizz Tours, a bilety sprzedaje we współpracy z biurem podróży Opodo.
zobacz link
gosc_041f6 2013-10-14 13:16   
gosc_041f6 - Profil gosc_041f6
gosc_5a369: Wizz Air może nie wracać do WMI z bazą, tylko z jakimiś trasami, tak jest prościej.
gosc_6df1c 2013-10-14 11:39   
gosc_6df1c - Profil gosc_6df1c
mietek: ogłosił- z WAW i KTW, ale z jakichś tam względów, że trzeba mieć specjalne pozwolenia na loty regularne z Polski do Izraela, uruchomili Wizz Tours i póki nie mają pozwoleń na regularne loty, mają robić czarterowe (w Wizz Tours, to biuro podróży, w którym je narazie sprzedają). Poprawcie mnie ktoś, jak się mylę ;/
gosc_2580c 2013-10-14 11:01   
gosc_2580c - Profil gosc_2580c
mietek: tak z ktw i waw
mietek 2013-10-14 10:59   
mietek - Profil mietek
A W6 nie ogłosił już jakiegoś połączenia z PL do TLV?
gosc_f1b26 2013-10-14 00:34   
gosc_f1b26 - Profil gosc_f1b26
gosc_7fa58: Niby z jakich względów. Przecież połączenie to ma duże zapotrzebowanie (nie bez powodu Wizz i Enter się starają o ich uruchomienie z kilku miast).
gosc_7fa58 2013-10-13 18:41   
gosc_7fa58 - Profil gosc_7fa58
Ten kierunek to powinni zamknac z wiadomych wzgledow.
gosc_e9c47 2013-10-13 13:49   
gosc_e9c47 - Profil gosc_e9c47
Jak Wizz poradzi sobie z weryfikacja dotyczaca "poniesionych już nakładow i wynikow ekonomicznych linii". Nigdy nie ujawniali swoich wynikow finansowych, teraz beda musieli sie otworzyc?
gosc_2f991 2013-10-13 13:34   
gosc_2f991 - Profil gosc_2f991
Uważam, że jednak zgodę powinien dostać Enter, bo jednak powinno się wspierać polskie firmy, a nie zagraniczne!
gosc_5a369 2013-10-13 13:16   
gosc_5a369 - Profil gosc_5a369
gosc_359c8: Ja też bym chciał, żeby były do WRO, ale... pożyjemy zobaczymy, może uruchomią. Ja tam widzę Entera na tych trasach, w końcu też zaczęli niedawno sprzedawać bilety na niektóre trasy. Poza tym Modlin ? Czyżby Wizz jednak planował powrót do WMI ?
gosc_359c8 2013-10-13 11:07   
gosc_359c8 - Profil gosc_359c8
A ja mam pytanie. Dlaczego tylko Warszawa i Warszawa Modlin oraz Katowice a nie inne Polskie miasta? Bo co Gdańsk, Wrocław, Poznań, Kraków i inne już na to nie zasługują?
gosc_818c8 2013-10-13 09:32   
gosc_818c8 - Profil gosc_818c8
Stawiam na Wizz Air. Jakoś nie widzę Enter w tej roli, linia przede wszystkim czarterowa, czyli z dużo mniejszej niszy rynku (chociaż też istotnej, ale i tak małej), po co się pchają na regularne loty? Wiedzą, że trasa jest dochodowa i chcą zarobić - i mimo, że jeszcze nie dostali pozwolenia, już chcą łapać klientów i ogłaszają na stronie, że za niedługo otworzą Tel Aviv. Jeśli ULC ocenia zdolność przewozową, liczbę lotów, jaką linia może zapewnić w tygodniu i już poniesione nakłady, to ma powód, by wybrać Wizz Air. Oni mają więcej samolotów, szybciej dostają nowe, ostatnio zamienili część zamówień A320 na A321, czyli będą mogli jednym lotem zabrać więcej ludzi. Co tam jakiś Enter z dwunastoma samolotami...? :D
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy