LOT i Eurolot: Rozwodu nie będzie

LOT i Eurolot: Rozwodu nie będzie Rozwodu pomiędzy dwoma narodowymi przewoźnikami nie będzie. Przynajmniej na razie. Przewoźnicy podjęli decyzję o kontynuowaniu współpracy i przedłużyli obowiązującą umowę na kolejne trzy miesiące. Bombardiery Q400 należące do Eurolotu będą dalej wykonywać krajowe rejsy dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Sytuacja pomiędzy partnerami od dłuższego czasu jest dość napięta....
08/10/2013 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_6ba52 2013-10-23 10:22   
gosc_6ba52 - Profil gosc_6ba52
LOT się przestraszył bo Emirates pukał do Eurolotu aby podpisać code-share na dowożenie z regionalnych portów do WAW klientów Emirates.
gosc_c5217 2013-10-09 14:54   
gosc_c5217 - Profil gosc_c5217
gosc_98eb2: "Tyle się mówi o zmniejszaniu bezrobocia" - ale jeszcze więcej o zmniejszaniu dziur w budżecie. A tych "tyle nowych stanowisk" byłoby płatne prosto ze skarbu państwa.
W ogóle to jest cała żenująca sytuacja... :/
keczemot 2013-10-09 14:46   
keczemot - Profil keczemot
hmmm :) tak przy okazji, zauważyłem iż redakcja Pasazer.com reaktywowała Centralwings.... od 31.10.13 mają latać z KRK do HAM .... !
gm717 2013-10-09 14:09   
gm717 - Profil gm717
gosc_aa44d - widocznie coś do zaoferowania ma, skoro jakaś częsc paxów tranzytowych to Niemcy.
przemolot 2013-10-09 11:23   
przemolot - Profil przemolot
hops: sam się zdziwiłem, tym bardziej, że jakiś czas później SPR leciał z KRK do WAW, dosłownie zaraz za LO ;) Dzięki za wyjaśnienie
hops 2013-10-09 11:00   
hops - Profil hops
@gosc_48250 @przemolot akurat wymieniliście dwie stałe stary SprintAira z pocztą XD
gosc_7d1e8 2013-10-09 02:42   
gosc_7d1e8 - Profil gosc_7d1e8
Tytuł tego artykułu powinien brzmieć:
"LOT i Eurolot: Rozwoju nie będzie"
gosc_aa44d 2013-10-09 00:21   
gosc_aa44d - Profil gosc_aa44d
gm717: co niby mógł Lot Niemcom zaoferować? Lot do Warszawy, finito. Żaden Niemiec nie bedzie korzystac z dalszej siatki lotu z prostego powodu - maja swoje linie, do których maja wiecej zaufania. Poza tym Niemcy zwłaszcza w okresie kryzysu doskonale wiedza, ze trzeba popierać swoje, a nie cudze. Sam pracuje w niemieckiej firmie i przy lotach służbowych mamy obowiązek korzystania z Lufy jeśli tylko nie ma bezpośredniego połączenia Lotu. I to mimo, ze przelot innym sojuszem wychodzi czasem dużo taniej.
gosc_0b9fc 2013-10-09 00:16   
gosc_0b9fc - Profil gosc_0b9fc
TXL był dochodowy? Bardzo ciekawe kiedy. Te samoloty miały wiele wolnych miejsc, co prawda ceny biletów były stosunkowo wysokie, ale czy to dawało aż takie dochody? Poza tym, jeśli tak dochodowe było to polaczenie to dlaczego nagminnie odwoływano poranny lot? Gdyby faktycznie była dobra kasa to nie puszczano by tam złomu, tylko cos co nie stwarza problemów w ostatniej chwili.
gosc_22b36 2013-10-09 00:13   
gosc_22b36 - Profil gosc_22b36
Latalem wiele razy do Berlina Lotem, leciałem tez kilka razy AB. Podstawowa różnica jest LF, samoloty Lotu często latały luźne lub niemal puste, AB lata wypełniony na 70-90%. Powody? Zapewne polityka cenowa, w AB bilet za przyzwoite pieniadze mozna kupić dość długo, pula jest na pewno większa niż w Locie. Ponadto czesc ruchu moze stanowić tranzyt, czego w Locie nie było. AB ma tez trochę przyjaźniejsze dla klientów pory rejsow. Ale to co w samolocie najbardziej mnie uderzyło to inna klientela. W samolotach Lotu latał głownie biznes, w AB jest sporo turystyki, gastarbeiterow i pracownikow firm niemieckich zapewne pracujących w Polsce. Od zimy połączenia bedą tez obsługiwaly Airbusy 320/319, wiec najwyraźniej potencjał jest. AB pewnie w ten sposób chce przyzwyczaić klientów do siebie pod katem uruchomienia hubu w BBI.
gm717 2013-10-09 00:09   
gm717 - Profil gm717
tak to jest, że dla LOTu wiele rzeczy jest nieosiągalne. Rentowne trasy są nierentowne, a nierentowne próbuje się zrobic rentownymi. Nie twierdzę, że Berlin był rentowny dla LOTu. AB sobie radzi lepiej ze względu na większą siatkę - dowozi sobie ludzi do swojego całkiem sporego hubu. LOT zbyt wiele Niemcom nie miał do zaoferowania, albo inaczej - nie potrafił wykorzystac swojego obecnego potencjału.
gosc_7cd33 2013-10-08 23:52   
gosc_7cd33 - Profil gosc_7cd33
tak ze LOT musiał zrezygnować z kilku tras w obrębie UE w tym bodaj że 5 dochodowych. TXL był dochodowy. Tyle co do opłacalności. a E190 robi jedną rotację rozkładowo. Od listopada będzie A320.
maciek_waw 2013-10-08 23:27   
maciek_waw - Profil maciek_waw
To jak to jest, że Air Berlin opłaca się na Dash wykonywać połączenie na trasie TXL-WAW a Eurolotowi nie? Czasami podstawiają też Embraera 190. I to polska linia była pierwsza na tej trasie.
przemolot 2013-10-08 20:33   
przemolot - Profil przemolot
gosc_48250: właśnie z RZE do KRK leci Saab SprintAir
pede 2013-10-08 20:26   
pede - Profil pede
@smok1 dzięki za upewnienie mnie.
smok1 2013-10-08 20:24   
smok1 - Profil smok1
@pede - tak, KRK VIE robi ELO
gosc_d62a6 2013-10-08 19:17   
gosc_d62a6 - Profil gosc_d62a6
maciek_waw: na pewno jeden, jeśli nie dwa Embraery w malowaniu lotu sa własnością ELO i one latają za granice. Do niedawna ELO latał tez dla lotu z Warszawy do Berlina.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy