Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_6ba52
2013-10-23 10:22
LOT się przestraszył bo Emirates pukał do Eurolotu aby podpisać code-share na dowożenie z regionalnych portów do WAW klientów Emirates.
gosc_c5217
2013-10-09 14:54
gosc_98eb2: "Tyle się mówi o zmniejszaniu bezrobocia" - ale jeszcze więcej o zmniejszaniu dziur w budżecie. A tych "tyle nowych stanowisk" byłoby płatne prosto ze skarbu państwa.
W ogóle to jest cała żenująca sytuacja... :/
keczemot
2013-10-09 14:46
hmmm :) tak przy okazji, zauważyłem iż redakcja Pasazer.com reaktywowała Centralwings.... od 31.10.13 mają latać z KRK do HAM .... !
gosc_aa44d - widocznie coś do zaoferowania ma, skoro jakaś częsc paxów tranzytowych to Niemcy.
przemolot
2013-10-09 11:23
hops: sam się zdziwiłem, tym bardziej, że jakiś czas później SPR leciał z KRK do WAW, dosłownie zaraz za LO ;) Dzięki za wyjaśnienie
@gosc_48250 @przemolot akurat wymieniliście dwie stałe stary SprintAira z pocztą XD
gosc_7d1e8
2013-10-09 02:42
Tytuł tego artykułu powinien brzmieć:
"LOT i Eurolot: Rozwoju nie będzie"
gosc_aa44d
2013-10-09 00:21
gm717: co niby mógł Lot Niemcom zaoferować? Lot do Warszawy, finito. Żaden Niemiec nie bedzie korzystac z dalszej siatki lotu z prostego powodu - maja swoje linie, do których maja wiecej zaufania. Poza tym Niemcy zwłaszcza w okresie kryzysu doskonale wiedza, ze trzeba popierać swoje, a nie cudze. Sam pracuje w niemieckiej firmie i przy lotach służbowych mamy obowiązek korzystania z Lufy jeśli tylko nie ma bezpośredniego połączenia Lotu. I to mimo, ze przelot innym sojuszem wychodzi czasem dużo taniej.
gosc_0b9fc
2013-10-09 00:16
TXL był dochodowy? Bardzo ciekawe kiedy. Te samoloty miały wiele wolnych miejsc, co prawda ceny biletów były stosunkowo wysokie, ale czy to dawało aż takie dochody? Poza tym, jeśli tak dochodowe było to polaczenie to dlaczego nagminnie odwoływano poranny lot? Gdyby faktycznie była dobra kasa to nie puszczano by tam złomu, tylko cos co nie stwarza problemów w ostatniej chwili.
gosc_22b36
2013-10-09 00:13
Latalem wiele razy do Berlina Lotem, leciałem tez kilka razy AB. Podstawowa różnica jest LF, samoloty Lotu często latały luźne lub niemal puste, AB lata wypełniony na 70-90%. Powody? Zapewne polityka cenowa, w AB bilet za przyzwoite pieniadze mozna kupić dość długo, pula jest na pewno większa niż w Locie. Ponadto czesc ruchu moze stanowić tranzyt, czego w Locie nie było. AB ma tez trochę przyjaźniejsze dla klientów pory rejsow. Ale to co w samolocie najbardziej mnie uderzyło to inna klientela. W samolotach Lotu latał głownie biznes, w AB jest sporo turystyki, gastarbeiterow i pracownikow firm niemieckich zapewne pracujących w Polsce. Od zimy połączenia bedą tez obsługiwaly Airbusy 320/319, wiec najwyraźniej potencjał jest. AB pewnie w ten sposób chce przyzwyczaić klientów do siebie pod katem uruchomienia hubu w BBI.
tak to jest, że dla LOTu wiele rzeczy jest nieosiągalne. Rentowne trasy są nierentowne, a nierentowne próbuje się zrobic rentownymi. Nie twierdzę, że Berlin był rentowny dla LOTu. AB sobie radzi lepiej ze względu na większą siatkę - dowozi sobie ludzi do swojego całkiem sporego hubu. LOT zbyt wiele Niemcom nie miał do zaoferowania, albo inaczej - nie potrafił wykorzystac swojego obecnego potencjału.
gosc_7cd33
2013-10-08 23:52
tak ze LOT musiał zrezygnować z kilku tras w obrębie UE w tym bodaj że 5 dochodowych. TXL był dochodowy. Tyle co do opłacalności. a E190 robi jedną rotację rozkładowo. Od listopada będzie A320.
maciek_waw
2013-10-08 23:27
To jak to jest, że Air Berlin opłaca się na Dash wykonywać połączenie na trasie TXL-WAW a Eurolotowi nie? Czasami podstawiają też Embraera 190. I to polska linia była pierwsza na tej trasie.
przemolot
2013-10-08 20:33
gosc_48250: właśnie z RZE do KRK leci Saab SprintAir
@smok1 dzięki za upewnienie mnie.
@pede - tak, KRK VIE robi ELO
gosc_d62a6
2013-10-08 19:17
maciek_waw: na pewno jeden, jeśli nie dwa Embraery w malowaniu lotu sa własnością ELO i one latają za granice. Do niedawna ELO latał tez dla lotu z Warszawy do Berlina.