Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2013-10-10 15:57
Według prognoz Boeinga, do roku 2032 Japonia bedzie potrzebowała "tylko" 1300-1400 nowych samolotów, a Chiny około 6000 nowych maszyn.
greg0303
2013-10-10 15:55
Dwa Boeingi B787 Dreamliner JAL musiały zawrócić z trasy: Moskwa-Tokio (problemy z toaletami) oraz San Diego-Tokio (system odladzania).
przemolot
2013-10-10 09:39
Lekko nie na temat informacja IAR na temat JAL
zobacz link
greg0303
2013-10-09 03:06
Druga część "Bitwy o Japonię" będzie miała miejsce za parę miesięcy. Linie All Nippon Airways (ANA) chcą wymienić najstarsze egzemplarze swoich Boeingów 777 (około 35 maszyn). Zamiennikiem Airbusa byłby model A-350, a Boeinga 777-X (być może również w połączeniu z B787-10). Boeing jest bardzo zdeterminowany, aby zdobyć to zamówienie. Szef Airbusa komentuje natomiast, że łatwiej jest wejść do środka, kiedy jedna noga jest już w drzwiach. Linie ANA intensywnie analizują oferty obu producentów. Decyzja spodziewana jest na początku roku 2014.
greg0303
2013-10-08 15:56
John Leahy mówił również o Super Jumbo Airbusa. Obecnie zamówionych zostało 259 maszyn. HongKong Airlines (10 zamówień) mogą jednak zdecydować sie na zakup innych maszyn Airbusa. Indyjskie Kingfisher Airlines są ciągle na liście zamówień (5 sztuk) mimo, że przestały latać w zeszłym roku. Podczas Dubai Air Show Airbus bedzie chciał zebrać zamówienia na A-380, podczas Dubai Air Show, na okres dostaw w 2015 roku (zwolniły sie miejsca), ale tylko dla linii, które już są użytkownikami Super Jumbo.
gosc_774b2
2013-10-08 07:04
gosc_28c32 - gdzie o tym przeczytales? nic do Krakowa? za Gierka planowano Katowice-Tokio
gosc_52e1e
2013-10-08 04:31
JAL w WAW? skad takie informacje? cos wiecie czy tak gadacie tylko? i co z Singapore Airlines? Co z ta konferencja? Moze redakcja sie w koncu wypowie? Pzdr
greg0303
2013-10-08 03:32
Airbus COO, John Leahy, podczas konferencji ISTAT Europe w Barcelonie oświadczył, że możliwe jest zbudowanie większej wersji A-350 niż obecnie jego najdłuższa wersja A350-1000. Airbus w najbliższym czasie przeanalizuje potrzeby rynku na tego rodzaju maszyny. John Leahy stwierdził, że prosta linia produkcji jest obecnie potrzebna, a model A-350 będzie konkurował z trzema modelami Boeinga: 777, 787 i 777-X. Boeing 777-9X będzie większy niż Airbus A350-1000, który zabiera około 350 pasażerów w konfiguracji 3-klasowej. Ponadto w ofercie Airbusa jest duża "przepaść" pomiędzy A380-800 i A350-1000, która wynosi około 170 miejsc (Boeing 747-8I ze swoimi 460 miejscami w trzech klasach wypełnia tę lukę). Pan Leahy stwierdził też, że Boeing rozpoczyna projekt 777-X aby dodatkowo obniżyć koszty eksploatacji samolotów, a nie zaspokoić potrzeby rynku. W okresie od stycznia do końca września tego roku Airbus zebrał zamówienia na 1112 maszyn (zakładano 1000 zamówień) i obecnie liczy na osiągnięcie 1200 lub więcej zamówień do końca 2013 roku. Nowe zamówienia spodziewane są od przewoźników z Zatoki Perskiej podczas Dubai Air Show w listopadzie.
gosc_0cc9c
2013-10-07 22:09
Myślę, że A350 wyrwie jaja B787 i zje je na surowo. Może nie dzisiaj, może nie do końca tego tygodnia ale to kwestia czasu :-)
gosc_a6e0a
2013-10-07 19:53
Może warszawscy przewoźnicy pomyslą o zamówieniu kilku A350 lub B777 aby nie być uzależnionym od usuwania usterek B787 ...
Im większa rywalizacja między potentatami tym większa solidność produkowanych samolotów !
piotrek737
2013-10-07 15:47
Lekki cios dla Benka będzie na pewno bo nie wcisną im już 777X jako wymiany obecnych 777. Airbus dał im sloty dostaw na 2018, a pierwsze 777X to rok 2020, zresztą ten samolot nie ma jeszcze dokładnego planu, więc jak to powiedział Leahy "Very heavy paper airplane" ;) Plus dla JAL za to, że w końcu bardziej wpuści Airbusa na podwórko Japonii bo konkurencja musi być. Poza tym jako nowy klient, do tego z Japonii, to JAL dostanie dobre zniżki na ten samolot :)
piotrek737
2013-10-07 15:41
lmajchrowski: Chyba coś pomyliłeś ;) Jak A350 bije na głowę B787? Airbusów zamówiono łącznie 725 maszyn, a Benków dokładnie 979. Także jeszcze daleka droga przed A żeby dogonić B. Kilku lessorów w najbliższym czasie potwierdzi zamówienia 787, więc przekroczony zostanie 1000 do końca roku.
greg0303
2013-10-07 15:29
Airbus w końcu "zdobył" Japonie. Musimy poczekać do czasu wprowadzenia A350 do użytku, aby porównać jego niezawodność do B787. Airbus pewnie wiele sie nauczył analizując kłopoty programu Dreamliner.
kokodzambo
2013-10-07 15:25
Dokładnie, A350 bedzie sie tak samo sypał jak i Dreamliner...dziwna polityka, chyba ze bije benka cena...
zenek767
2013-10-07 14:57
bez przesady z tym ciosem..... A350 tez bedzie mial swoje problemy.
gosc_d8135
2013-10-07 14:20
Skąd są zaczerpnięte te wieści o planowanym połączeniu JAL do WAW? Oczywiście 3mam kciuki :)
gosc_28c32
2013-10-07 13:18
JAL planują połączenie Tokio-Warszawa
gosc_37e8a
2013-10-07 13:07
Niezły cios dla Boeinga. Przy okazji ciekawe ile Lot dostanie rekompensaty za te wszystkie awarie i przerwy?
lmajchrowski
2013-10-07 13:04
Juz widac ze a350 bije na glowe zamowieniami 787.