Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_4e774
2013-10-16 10:38
tak jak zostalo napisane ponizej, ocene zostawmy Boeningowi
piotrek737
2013-10-16 10:27
gosc_ef7eb: Skoro wszyscy oceniają w Polsce ten samolot, to pozwól, że ja mogę też swoją ocenę dać. Bo taka nagonka jak panuje na 787 w PL, to nawet w Japonii nie ma takowej... Nie ma kluczowego znaczenia, bo nie zagraża bezpośrednio na bezpieczeństwo lotu. Air India miała od początku problemy z użytkowaniem tego samolotu od strony technicznej także zganianie wszystkiego teraz na Benka jest idiotyzmem. Tym bardziej, że samolot ma już 8 miesięcy więc Boeing za niego nie odpowiada... Żaden Airbus, Boeing, Embraer czy Bombardier nie będzie odpowiadał za zaniedbania przewoźnika i za niedokręconą śrubkę.
gosc_ef7eb
2013-10-16 10:19
piotrek737 , tak czy inaczej zdarzenie mialo miejsce, a czy od tzw utrzymania samolotu to zalezy,zwlaszcza nowego i tak niezawodnego, nie mnie/nam/ to oceniac,genialne natomiast jest wyjasnienie Boeinga, cyt Element nie ma kluczowego znaczenia dla samolotu...po co wiec ten element jest?
piotrek737
2013-10-16 10:09
gosc_0a2a0: To ciekawostka raczej pt. "How Air India maintenance their planes" ;)
gosc_0a2a0
2013-10-16 09:58
jako ciekawostka z tzw czarnej serii dreamlinera/ art. w linku/
zobacz link
gosc_4344c
2013-10-14 14:50
gosc_54dba: ... czyli omijają w ten sposób przestrzeń powietrzną Syrii?
@gosc_04534: jedno jest pewne, to najwieksza DO TEJ PORY wtopa Boeinga. W historii bywaly przypadki takie jak DC-10, ktory dlugoterminowo przyczynil sie do konca firmy Mc Donnell Douglas.
gosc_04534
2013-10-14 13:20
przestancie pisac o "chorobach wieku dzieciecego", "docieraniu sie" i podobnych rzeczach. Taka faza sie zdaza, ale nie tak dlugo. Trzeba glosno stwierdzic fakt, ze 787 to po prostu niedopracowany bubel, ktory jeszcze nie raz strzeli jakies numery. Mam tylko nadzieje, ze nikt z tego powodu nie przyplaci zyciem. A okrzyczany Dreamliner zapisze sie w historii Boeinga jako najwieksza wtopa. I koniec.
@gosc_045c7: "oczywista oczywistoscia" jest to, ze nowe typy samolotow np. A380 czy 787 maja usterki wynikajace z "docierania sie". Mozna by dyskutowac, czy w przypadku 787 to docieranie sie jest szczegolnie trudne czy nie. Ale faktem jest, ze LO i Norwegian sa prawdopodobnie jedynymi przewoznikami opierajacym przewozy dalekodystansowe na tym ciagle psujacym sie typie samolotu, co powoduje, ze pasazerowie wola wybrac inne linie. A zeszloroczna kampania marketingowa oparta na wychwalaniu jego zalet akurat wywolala odwrotne skutki tj. skupila uwage na jego usterkach, Pewno tak bedzie, ze za jakis czas 787 przestana sie psuc, ale czy LO do tego czasu jeszcze bedzie istnial ?
gosc_54dba
2013-10-14 11:07
Spokojnie, SP-LRA wraca z TLV, robi destynację KTW-TLV WAW
gosc_56bd8
2013-10-14 05:30
Czyżby SP-LRA właśnie wracał z Etiopii? Czy była to wizyta w centrum serwisowym Boeinga?
zobacz link
gosc_045c7
2013-10-09 12:05
Sauvi: jak wiele osob tutaj przyznalo, opoznienia 787 wynikaja z "docierania sie" tego typu samolotu i za niedlugo juz ich nie bedzie. Podobne problemy sa w przypadku wiekszosci nowych typow maszyn (wystarczy przypomniec start 380), byly jednak mniej medialne. Co do wiarygodnosci lotow dalekiego zasiegu LH, tutaj bylbym ostrozny, bo wylot LH z FRA okolo godziny 22 to czesto ruletka. Z powodu ciszy nocnej, jesli samolot nie zdazy wystartowac przed godzina 23, musi zawrocic do terminala a pasazerowie leca rano. Zdarza sie to we FRA calkiem regularnie i dotyczy glownie destynacji typu EZE, GIG, GRU, JNB gdzie nie lataja mniejsze linie lotnicze i gdzie moze byc trudno o przebukowanie na inna linie lotnicza w razie opoznienia.
@kovalio: nie chodzi o opoznienia rzedu pol godziny, tylko o odwolania lotow lub wielogodzinne opoznienia z powodow technicznych. To na LH i LX duzo rzadziej sie zdarza niz w LO. Ponadto Okecie jest malo zatloczonym portem lotniczym, przestrzen powietrzna nad Polska jest luzniejsza niz nad Niemcami i Szwajcaria, wiec jest mniej opoznien z przyczyn operacyjnych (brak slotu/korytarza). Podobnie FR ma malo opoznien, bo lata glownie z drugorzednych (w skali europejskiej) portow o niewielkim ruchu w porownaniu z glownymi hubami.
Dlaczego uważasz, że inne linie lotnicze dają gwarancję dolecenia na czas i że się nie zepsują?? Akurat z mojego doświadczenia LOT jest dużo bardziej punktualny niż np Lufthansa czy Swiss (na trasie WAW-MUC-BCN-ZRH-WAW tylko LOTz WAW do MUC był o czasie - wszystkie kolejne LH i LX na powrót były opóźnione okł pół godziny i to beż żadnego info o opóźnieniu nawet...)
maliniak
2013-10-07 18:13
Dobrze, ze usterki sa wykrywane i ze stawia sie na bezpieczenstwo. Jednak na dluzsza mete lot w obliczu kryzysu nie moze pozwolic sobie na takie sytuacje. Ludzie przestana kupowac bilety na podroz marzen i poleca tanszym kosztem przez FRA; LHR; AMS czy CDG innymi maszynami jak 777, 767 czy 747 za nizsza cene ale z gwarancja, ze doleca na czas i bez technicznych niespodziewanych miedzyladowan.
@gosc_2ae99 - ależ oczywiście, że LOT się dociera. Problem polega na tym że dociera się dokładnie 100% ich floty długodystansowej. Mam nadzieję, że 787 okaże się cudownym samolotem, jednak oparcie się w całości (long haul) na jednym niesprawdzonym (kłopoty wieku dziecięcego są przecież normą) modelu to samobójstwo logistyczne i to jest problem z LOTem. Kiedyś w okresie dziecięcym w razie awarii E170 dało się zastąpić wszystkim (Boeing 767, Boeing 737, PaFaWag EP-09, Autosan H9). Na transatlantyku takiego luksusu nie ma, no chyba że szybkie chartery, albo otwarcie drugiego huba w Keflaviku ;)
gosc_e0735
2013-10-06 21:21
Srednio w Ryanie zdarzają się dziennie 4-6 usterek, które są naprawiane na bierząco bez negatywnych skutków dla siatki operacyjnej. Poza tym samoloty mają poważniejsze usterki (zawsze usuwane przez noc) ale z racji sporej floty zazwyczaj jest samolot zapasowy; w skrajnych przypadkach odwołuje się loty.
gosc_23d8b
2013-10-06 20:09
gosc_99ab3 , ja tez przypierniczylem 2x ostro z 787, ale jak mowil kumpel z LOTu, chlopcy jeszcze nie czuja tak dobrze maszyny, wiec ladowania sa na razie gorsze, niz bylibysmy w stanie oczekiwac od naszych orlow.
@gosc_53c2f:Nie widze podstaw do przepraszania za cokolwiek, prosilem o konkrety i dostalem je, dziekuje. Akurat w porownaniu do liczby lotow nie swiadczy to zle o LH.
gosc_49efa
2013-10-06 08:35
"FR rutynowo tankuje "na styk" albo za malo" Nie kopiuj tych medialnych bzdur. Zabierają tyle ile wymagaja tego przepisy i uwierz, ze FR tutaj zadnym wyjatkiem nie jest. Roznica jest taka, ze piloci FR musza pisemnie napisac dlaczego zabieraja wiecej niz jest to wymagane, a piloci innych maja jedynie zalecenie, zeby nie zabierac wiecej. Nagonka w Hiszpanii i nic poza tym. Podkreslam, ze jest to zdanie kilku pilotow nie zwiazanych z FR, a nie medialne wypociny. Mozesz wiezyc lub nie, ale piloci FR, W6, LO, czy LH zabierają całkiem podobna rezerwe. Mozna nie lubiec FR, ale jak chodzi o bezpieczenstwo nic tej linii nie mozna zarzucic. Z reszta statystyki przy tak wielkiej ilosci oparacji mowia same za siebie.