Airbus: Lżejsza, regionalna wersja A330

Airbus: Lżejsza, regionalna wersja A330 Airbus ogłosił we wtorek (24.09) wprowadzenie nowej, lżejszej wersji samolotu szerokokadłubowego A330, zoptymalizowanej pod kątem połączeń krajowych i regionalnych na rynkach o wysokim tempie wzrostu, dużej liczbie ludzi i wysoce skoncentrowanych przepływach ruchu lotniczego. Jednym z najważniejszych rynków dla nowej wersji tego najbardziej wydajnego i niezawodnego samolotu...
26/09/2013 13:38   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2013-10-18 15:31   
greg0303 - Profil greg0303
Eksperci przeliczyli, że A330 domestic bedzie miał dużo wyższe koszty operacyjne na jednego pasażera niż A321neo i 737-900 Max na krótkich trasach regionalnych. Połączenia Pekin-Szanghaj oraz Szanghaj-Tokio mogą być jednak wyjątkiem, gdyż nie ma na nich wolnych slotów, a ilość pasażerów przybywa.
gosc_aa676 2013-09-26 22:32   
gosc_aa676 - Profil gosc_aa676
na trasie Tokio-Osaka lata wszystko co benek produkuje: 737,767,777 a nawet ANA lata 787
usuniety 2013-09-26 16:48   
usuniety - Profil usuniety
Na tej trasie latał kiedyś B747. Była to specjalna wersja na krótki zasięg. Takie wersje B747 miały też tajwańskie linie China Airlines, ale oddały je Boeingowi (o ile pamiętam Boeing potrzebował tej wersji do transportowanie promu kosmicznego). W zamian za to China Airlines otrzymała ostatni wyprodukowany B747-400 w okolicznościowym malowaniu Dreamlinera.
Co do Japonii, to sam leciałem B747 na trasie krajowej z Tokyo Haneda do Sapporo, w drodze powrotnej był to Pokemon Jet...
mietek 2013-09-26 16:26   
mietek - Profil mietek
A na tej trasie lata B777?
marcowy 2013-09-26 16:16   
marcowy - Profil marcowy
Mietek: Tokio - Osaka to jedna wyspa :)
mietek 2013-09-26 16:12   
mietek - Profil mietek
marcowy: ale to jednak trochę co innego, bo zapewne jest to połączenie dwóch osobnych wysp i alternatywa naziemna jest pewnie mało kusząca:) A swoją drogą to jakaś linia LCC z Japonii, kiedyś zamówiła A380 tylko z klasą ekonomiczną na prawie 900 pasażerów:)
marcowy 2013-09-26 16:06   
marcowy - Profil marcowy
W Japoni na wewnętrznych połączeniach latają nawet 777
greg0303 2013-09-26 15:39   
greg0303 - Profil greg0303
Obecnie wiele rejsów na trasie Pekin-Szanghaj jest obsługiwanych przez A330, który ma 6-krotnie wiekszy zasieg niż potrzebny na tym odcinku. Nowa i lżejsza wersja domestic ma sens. Lufthansa używała również A300-600 na trasie FRA-LHR w latach 90-tych.
usuniety 2013-09-26 15:33   
usuniety - Profil usuniety
W Azji a330 to bardzo popularny samolot na trasach regionalnych, więc ta wersja powinna być sukcesem. Najciekawsze jest to, czy w przyszłości ta lżejsza wersja a333 stanie się koniem roboczym dla LCC, jak obecnie a320. Moim zdaniem, o ile w Chinach rozwiną się LCC, to są na to spore szanse.
gosc_5ebf7 2013-09-26 15:24   
gosc_5ebf7 - Profil gosc_5ebf7
Fajnie. Pamietam, ze Lufa czesto latala na niektorych krajowkach na A-300 i zawsze w nich byl tlok. Ten A-330 "light" to moze byc jego nastepca.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy