Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737 - dzięki za sprostowanie. podejrzewam że akcyza obowiązuje tylko w ruchy krajowym ale nie jestem tego pewien. Biorąc pod uwagę to co podałeś - czyli 1200 $, to tak czy inaczej zatankowanie 787 na lot za wielką wodę to pewnie 170.000 zł przy 45 tonach - jest podobno oszczędniejszy :)
piotrek737
2013-09-23 13:54
marcowy: Tona paliwa to dokładnie 1240 litrów ;) Ale to zależy też od składu chemicznego, lepkości, gęstości itp. Poza tym akcyza, akcyzą, ale czy LOT nie ma jakiś podatkowych zwolnień w tej kwestii? Poza tym jak latały jeszcze 767 to zazwyczaj tankowali go na 50-55 ton. Oczywiście, to z zapasem w razie coś, ale takie ilości Atlantyki brały ;)
krzysiekl
2013-09-23 12:21
zdecydowanie nie powiedziałbym, że SIN to gwarantowany sukces. ale na pewno powinno być code-share na wszystkich lotach do Azji i sprzedaż biletów dalej. także na własnej(!) stronie internetowej.
Widać też, że przy 100% w biznes nie ma szans na utrzymanie połączenia.
Biznes tez można przyciągać obniżając ceny. Ludzie to kupią, nawet turyści. Pozostanie pytanie czy na tym się zarobi. tak samo jak w Y. zero różnic.
hmm tona paliwa to około 1400 litrów, za 4,9 zł ( z akcyzą ) to jest 2200$ - jeżeli coś źle piszę to proszę o korektę
piotrek737
2013-09-23 12:09
marcowy: Skąd Ci się wzięło aż 2200$ za tonę? Przecież cena jest o wiele niższa i obecnie na polskich lotniskach to przedział 1100-1200 $ za tonę JET-A1 :)
Krzysiek: zgadza się, i nawet przyjmując 100 % LF widać że zysk jest dopiero na premium i na biznes. A niestety - o ile ekonomy można łatwo sprzedać stosując różne promocję itd...- to całą sztuką jest przyciągnąc biznes. Dlatego ja nie wyrokowałbym że SIN etc. od razu mają gwarantowany sukces bo o ile Y na pewno by sprzedali to na biznes trzeba mieć pomyśł i rzetelne podstawy że będzie go wystarczająco dużo.
krzysiekl
2013-09-23 12:01
żeby to policzyć trzeba znać średnie ceny biletów w każdej klasie a takich rzeczy linie nie podają.
B787 LOT
212 w Y * 2300PLN = 487 000 PLN
21 w premium * 6000PLN = 126 000PLN
18 w biznes * 10000PLN = 180 000PLN
ceny w dwie strony oczywiscie stawki kwotowe troche z powietrza. imho widac że zapelnienie w Y (duzy LF i wysokie srednie ceny) sa kluczowe aby miec wysokie wplywy z lotu.
Panowie....wpływy z ekonomiczej raptem pozwolą na pokrycie paliwa: np lot WAW-NY spala w jedną stronę około 35 ton ( przyjmując 5 ton na godzinę ) paliwa...za 2200 $/tonę = 200.000 zeta w jedną stronę ! No to policzcie sobie wpływy z ekonomiczej. FR nie ma co porównywać.
krzysiekl
2013-09-23 11:46
imho biznes wcale nie jest taki kluczowy, liczy się całość, sam biznes przy pustej klasie ekonomicznej, przy standardowym podziale na klasy, nie uratuje połączenia.
No i jeszcze liczą się ceny (średnia cena biletu w biznesie, ale także średnia cena biletu w klasie ekonomicznej). Podobno 70% wpływów Emirates, to wpływy z klasy ekonomicznej.
gosc_ce08f
2013-09-23 11:44
marcowy > gdyby FR latał na dalekich trasach to znalazłby sposób zarabiania również na Wietnamczykach ... do tego biznesu trzeba być nie tylko profesjonalistą, aby godziwie zarabiać.
dobrze wiecie że nie liczy sie to czy samolot na takich trasach lata pełny czy też nie - podstawa aby biznes się sprzedał :) I ew. mając te dane można sugerować sukces takiego połączenia - vide hanoi - też latał pełny ale vietnamczyków w economy !
krzysiekl
2013-09-23 11:14
SIN, PEK opcji jest mnóstwo, tylko nic nie ma...
SIN po podpisaniu code-share z Singapore Airlines, chyba, że już jest umowa, byłby idealną bazą wypadową na Azję południowo-wschodnia plus dobra alternatywa na podróże do Australii dla połączenia EK.
@bagi, wex pod uwage ze LOT ma dostep do info gdzie lataja Polacy, odprawiajac sie do np indonezji czy Australii lecisz przez SIN, do tego przy dobrych godzinach , mozesz liczyc na nowe osoby np z europy centralnej i wschodniej.nic tylko powornac dane, a ponadto przypominam ze na p.com tez byl artykul ze SQ rozwaza wejscie tzn ze juz sledza polski rynek o liniach z bliskiego wschodu nie wspominajac.
gosc_c3df2
2013-09-21 16:46
@bagi: Shorty ma rację. Gdybym miał typować dalekie połączenie azjatyckie dla LOTu to w ciemno bym obstawiał SIN. No, może ewentualnie BKK. Zawsze gdy tam latałem to byli tam Polacy albo docelowo albo na przesiadki. Poza tym to huby Star Alliance, więc doskonała okazja na codeshare po okolicy oraz dalej np. Australia, Nowa Zelandia itp.
Informacja niestety mało konkretna i wprowadzająca w błąd. To nie są dodatkowe rejsy tylko zmiana godzin dwa razy w tygodniu. LO będzie miał nadal 7 rejsów w tygodniu tak jak w sezonie letnim tylko w zimie 5xnocka i 2x dzień.
Shorty: Fakt, ze samoloty z MUC, FRA,AMS,LHR lataja pelne nie gwarantuje, ze te z WAW tez by byly pelne... Wszystkie porty, ktore wymieniles to jedne z najwiekszych hubow w Europie. Porty tez maja kilkuset wiecej procentowy "feed" niz WAW. Skad bierzesz dane o check - in w WAW?? Nie polecam zadnych kierunkow bo moim zdaniem bez glebszej wiedzy to nic innego jak zgadywanie. Widze, trend nowych podrozy Polakow do dalekiej Azji, ale o rekomendacje konkretnego porty bym sie nie pokusil.
@bagi a no stad ze czesto latam na tej trasie i testowalem juz polaczenia przez, MUC, LHR, AMS, FRA i pare innych ,zawsze samolot jest prawie pełny lub pełny , tym bardziej ze A380 lata tez wypelniony wiec ogolny ruch na trasie jest bardzo duzy, wystraczy sprawdzic po chech in -ach z okecia , plus troche nowych pasazerów by 787 i sukces murowany. Polecasz jakies inne kierunki, bo raczej ciezko znalezc drugi tak dochodowy HUB np w azji