Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mtysnicki
2013-11-21 12:08
A ile się zarabia na milach? Sporo. Podobno linie lotnicze potrafia zarobic na jednej mili ok 1,4 centa. A sprzedaja je masowo hotelom, wynajmowi samochodow itp.
zobacz link
Wydaje sie,ze wielu odejdzie z ogramu i nie ma sie co dziwic,miany sa naprawde malo korzystne
gosc_d24c7
2013-09-25 08:39
Lufa strzela sobie w nogę. Bilety u nich nie są najtańsze, wręcz przeciwnie są bardzo drogie w porównaniu z BA i KLM lub Air Berlin. Bilety nagrody to zdzierstwo. Wykorzystuję uzbierane mie i spadam z MM
A niech naliczają mile wg ceny biletu, np. 5 mil za każde 1 euro. Według mnie większym problemem staje się to, jak bardzo skomplikowane stało się zbieranie i wykorzystywanie mil. W tej dają klasie tyle, w tamtej tyle, w tej nie można rezerwować, w tamtej można ale tylko czasem. To jest w tym wszystkim najbardziej bez sensu.
gosc_98f6d
2013-09-23 23:21
Uzbieralem 280 tys. mil i chyba na tym sie skonczy zbieranie mil w MM, zwlaszcza, ze przyszlosc LOTu w tym aliansie pewna nie jest. Wykorzystam mile i zmienie taktyke latania. Lecialem w tym roku SASem do UK. Za bilet zaplacilem 1500 zlotych i w milach dostalem 125 za kazdy z 4 odcinkow. Smiech na sali, ktos sobie chyba robi zarty. Dotychczas zawsze wybieralem takie linie, aby zdobywac mile statusowe MM. Ale to juz historia, zwlaszcza po tym ile dostalem za rejs do UK i po ostatnich newsach. Jedynie co mozna rozwazyc, to sie przerzucic do programu innego Starowca, ale niestety od poczatku trzeba uzbierac mile, by moc wejsc do loungeu i w spokoju wypic kawe. Tylko ciekawe, kiedy te swiatle pomysly MM podchwyca kolejni.
gosc_5e730
2013-09-22 11:51
hariko: sojusz to jedno, a program lojalnosciowy to drugie. W star alliance nie wszystkie linie sa członkami M&M, podobnie jest w innych sojuszach.
Alitalia jest czlonkiem Sky Team, poczytaj na ich badz innej linii,ktora jest ich czlonkiem, ja osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego sojuszu
Jestem czlonkiem kilku programow,w tym M&M,wydaje sie byc kwestia czasu,kiedy zmiany beda nastepowac rowniez w innych pogramach,czas pokaze...
gosc_518cc
2013-09-21 21:43
a co sądzicie o programie lojalnościowym w Alitalii?
usuniety
2013-09-21 21:14
gosc_dc7f0 Tak, Zarząd LH cały czas skrupulatnie balansuje i liczy: ile wydać na podtrzymywanie mitu o super-linii a ile zaoszczędzić na czymkolwiek. Program M&M nie jest wyjątkiem - to bardzo dobre opakowanie wygrywające (o naiwności!) w ratingach z kiepską zawartością. Przypomina już wielki kolorowy karton ze wstążeczkami, świecącymi błyszczkami, a wewnątrz maleńki cukiereczek z jeszcze mniejszą karteczką - za opłaty do zapłaty 100 euro ;) Czyli smacznego:))
gosc_07d6f
2013-09-21 20:36
Bilety za mile opłacalne są jedynie na LOT, ktory nie zdziera takich podatków, jak Lufa i pozostałe linie MM oraz linie Star Alliance. Lufa znalazła sobie po prostu super źródło dodatkowego dochodu. Opłaty za bilet transkontynentalny potrafią kosztować 2000-2200 złotych
Trudno si enie zgodzic ze co raz mniej mil naliczaja, a kupno biletu za mile pozwala się poczuc jak idiota. Mam od chyba 5 lat FT i jedyne z czego korzystam to saloniki, i musze powiedziec ze lubie przed lotem wypic kawke i poczytac gazetke, kiedys tez wziąłem jakies rzeczy ze sklepu. co jest dziwne w GDN na FT nie wpuszczaja :(, z drugiej strony mogliby zrobic podwyzszenie klasy np jak juz jestes w samolocie i sa wolne miwjsca wtedy nic nie traca a mile z konta usuwaja.
gosc_dc7f0
2013-09-20 23:47
Ciekawe, Lufa obcina liczbę mil przyznawanych na lotach w economy discounted, a BA/IB/AA niedawno wprowadziły 100% mil na każdym bilecie economy (z 25%) 50% tier points (z 25%)... ciekawe, czy zarząd Lufthansy wziął pod uwagę to, co robi konkurencja.
Kiedyś zdecydowałem się na kartę kredytową City. Kartę Miles&More dostałem w pakiecie. Dostałem gratis mile i strasznie byłem zadowolony bo w perspektywie miałem loty Ameryki Południowej brazylijskim TAM'em. Jakimś dziwnym trafem mil na kartę nie dało mi się "nabić" więc zmuszony byłem zwrócić się do M&M za pośrednictwem ich www. Po kilku tygodniach oczekiwania otrzymałem informację, że muszę ponowić kontakt tym razem w wersji analogowej (pisanej ;)) z berlińskim biurem M&M. Po kolejnych tygodniach, a nawet chyba miesiącach oczekiwania poproszono mnie o odesłanie (ponownie analogowo) boarding passów... Nie odesłałem... I tak oto zakończyłem w sumie jeszcze nie rozpoczętą przygodę z M&M :)
gosc_46469
2013-09-20 21:58
A mi się udało wydać trochę mil na WAW-JFK w trzy osoby w Premium Eco, za "podatki" zapłaciłem w sumie 1800 zl, za wszystkich. Chciałem lecieć w biznesie, ale LOT daje tam tylko po dwa miejsca na każdy rejs. Po zmianach olewam stara, będę latał tym czym jest taniej.
pcharasz
2013-09-20 18:36
nawet w worldshopie jesteśmy 3cim światem, koszt dostawy - 29 euro :/
pcharasz
2013-09-20 18:17
@spotter10, dzięki za radę, chyba tak zrobię :)
krzysiekl
2013-09-20 14:47
niestety ten wirus się rozprzestrzenia na inne programy...choćby taki Skywards ostatnio....to już nie to samo co kiedyś.
usuniety
2013-09-20 14:07
Już od kilku lat pisałem i mówię wszystkim na około, aby z daleka omijać Lufthansowy alians. Dwukrotnie miałem status Senatora, ale warunki M&M jakie były w połowie lat 2000, a obecnie, to jak niemiecka autostrada z syberyjską drogą gruntową;)) Kilkukrotnie chciałem zamienić mile na bilet, ale opłaty (oprócz mil) wynosiły w granicach 800-1000 zł, a bilet normalnie kupowany na te same loty kosztował 300-400 zł taniej. Kiedy pisałem do M&M nie odpisywali mi i 6 miesięcy, a przypominałem się co chwilę. Odpowiedź, jak już ją otzrymałem, była pełna wody pomieszanej ze ściemą. Odechciało mi się korzystać z takiego super serwisu LH, LO itp. Stracili ok. 50 lotów rocznie. Zyskał przede wszystkim Sky Team. Dlatego nie dawajcie się Państwo wpuszczać w maliny promocji i zachęt Miles&More. Ściema, ściema, ściema!!! Nie mam dla nich łagodniejszych określeń
gosc_7db51
2013-09-20 13:51
Niekorzystne zmiany? Pytanie dla kogo. Ja uwazam, ze te zmiany sa nareszcie korzystne dla pasazerow; zwlaszcza tych co uwazali ze ten program ma jakikolwiek sens. Mam nadzieje, ze zrozumieja, iz absolutnie nie powinni myslec o lotach tylko SA, bo uzbieraja sobie mile i poleca sobie, hen, ze hoho. Ta zenada, jak kazda inna lojalnosciowa hucpa w innych branzach, korzystna byla tylko dla jednej strony. Teraz jest szansa, ze pare osob przejrzy na oczy i wyrzuci to do kosza. Tak wiec, dobra wiadomosc, im wiecej swiadomosci wsrod konsumentow, tym lepîej. A takie " zmiany" tylko pomagaja otrzezwiec co poniektorym, zwlaszcza tym co bula za bilety z wlasnej kieszeni.