Lotniska: Zysk od 1,6 mln pasażerów

Lotniska: Zysk od 1,6 mln pasażerów Od ponad 60 milionów na plusie do niemal 40 milionów na minusie - wyniki finansowe polskich lotnisk są tak różne jak liczba obsłużonych przez nie pasażerów. Z danych wynika, że polskie lotniska zaczynają zarabiać po odprawieniu ok. 1,6 mln pasażerów.Choć generalnie im większe lotnisko, tym większy jego zysk, to na wyniki finansowe w 2012 r. w dużym stopniu wpłynęły...
28/08/2013 13:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_defa2 2013-09-01 10:23   
gosc_defa2 - Profil gosc_defa2
forplay boli co? że KRK ma przeszło dwa razy większy zysk niż KTW i w dalszym ciągu prze do przodu, o bogatości siatki połączeń i dojeździe na lotnisko nie wspomnę. Dodatkowo jeżeli nie zauważyłeś KRK też się rozbudowuje i to są dużo większe inwestycje niż te w KTW. Tak więc poczekaj a po rozbudowie a zobaczysz co się będzie działo.
gosc_2576c 2013-09-01 00:41   
gosc_2576c - Profil gosc_2576c
odwróć tabele łódź na czele koniec jak
ŁKS-u ha ha ha
gosc_d036d 2013-08-30 22:41   
gosc_d036d - Profil gosc_d036d
Widac efekt Ryanaira, kto buduje siatke w oparciu o ta linie idzie z torbami.
gosc_f0275 2013-08-30 16:23   
gosc_f0275 - Profil gosc_f0275
Wielu przywoluje przyklad Hiszpanii z jej bankrutujacymi lotniskami. Ale mam pytanie do znawcow - bo jest tez inny przyklad czyli Francja, z jej bardzo wieloma malymi lotniskami, typu Perpignan, La Rochelle, Grenoble itd, w ktorych ruch to kilkaset tysiecy rocznie. Zakladam ze maja zyski skoro nie zbankrutowali. Jak to jest ze w Polsce ten prog to 1.6 mln?
forplay 2013-08-30 07:38   
forplay - Profil forplay
arahja - jak ktoś ma inny pogląd na sprawę to nie znaczy że trzeba go obrażać. Co Ci nie pasuje w ujednoliceniu wyników? Skoro na wynik lotniska wpływają dopłaty to dlaczego na jednych lotniskach tego nie liczyć a na innych zmniejszać zysk? Skoro rozbudowa lotniska pomniejsza wynik a niektóre lotniska nie budują infrastruktury i przyjmują pasażerów w garażu (KRK) to dlaczego podniecać się ich zyskiem? Nas interesuje realny zysk z pasażera po odliczeniu dopłaty - i takie zestawienie by parę osób tutaj satysfakcjonowało.
arahja 2013-08-29 19:53   
arahja - Profil arahja
a na koniec skorygujmy wyniki o efekt OLT, euro i ilość powierzchni komercyjnej w każdym porcie. no proszę... dostaliście darmowy bilet na lot wizzem a narzekacie że tylko po europie, bez jedzenia i z jedną walizką, a tak na prawdę to bardziej przydałaby sie wam karta na wszystkie linie metra w szczecinie.
forplay 2013-08-29 19:31   
forplay - Profil forplay
mimo wszystko mnie interesowałoby zestawienie zysków z jednego PAX po odjeciu dofinansowania - czy to z samorządu czy od lotniska, bez odejmowania inwestycji. takie zestawienie mogłoby realnie pokazać które lotnisko jak sobie radzi na rynku. Bo tak KRK wychodzi na lidera regionalnych bo nic nie inwestowało w infrastrukturę a KTW czy GDN jest sporo w tyle ale wyłożyło sporo kasy na inwestycje.
usuniety 2013-08-29 19:27   
usuniety - Profil usuniety
@arahja OK, ale co nam daje takie zestawienie, jeżeli nie mamy podane ile wpompowano pieniędzy z zewnątrz w rozwój danego lotniska żeby osiągnąć zysk/stratę przy określonej liczbie pasażerów? Ja jednak porzuciłabym poprawność księgową i przyjęłabym, że dopłaty od samorządu należą do strat danego lotniska. W końcu tutaj nie chodzi o to, żeby przedstawić bilans z księgowości lotnisk, tylko realnie pokazać skąd biorą się zyski/straty. Gdyby dopłaty przechodziły przez konta wszystkich lotnisk, to porównanie by było łatwe, ale konieczność ominięcia przepisów UE powoduje, ze pieniądze płyną bezpośrednio do linii z samorządów.

Chyba, ze zrobimy podział na lotniska samofinansujące się bez udziału publicznych pieniędzy i te dostające bezpośrednie i pośrednie dotacje.
W końcu dopłata od samorządu jest realną pomocą dla lotniska...tyle, że nie uwzględnioną w jego bilansie.
arahja 2013-08-29 18:38   
arahja - Profil arahja
@gosc_1581c sprawdź felieton z przed kilku tygodni jak p.com walczył żeby dostać wyniki finansowe. @marlenax88 zestawienie jest wyników finansowych spółek. gdyby mieli nakładać na to dopłaty KRK i RZE które są od samorządów albo odejmować te z KTW czy GDA które sa z lotnisk. wtedy mielibyśmy nierzetelne zestawienie.
gosc_74298 2013-08-29 17:39   
gosc_74298 - Profil gosc_74298
No chyba nie do końca bo jak w koszty lotniska (jednego podmiotu) można wliczać koszty nie będące kosztami lotniska tylko samorządu (drugiego podmiotu). To dopiero zrobiłaby się nagonka na nieobiektywne przedstawienie wyników:)
gosc_78681 2013-08-29 17:38   
gosc_78681 - Profil gosc_78681
Nic sie nie zmieni i zawsze tak bedzie WAW i KRK maja potencjal i zawsze tam bedzie ruch inny niz w innych portach....zadna analiza do tego potrzebna nie jest...
gosc_55585 2013-08-29 16:49   
gosc_55585 - Profil gosc_55585
no w KRK w 2012 inwestycja była wystawienie namiotu(terminala) krajowego
usuniety 2013-08-29 15:35   
usuniety - Profil usuniety
Ostatnia poprawka..chodziło o PRZYCHÓD.
Za mało snu ostatnio po prostu..swoją droga przydała by się możliwość edycji przez kilka minut po napisaniu.
usuniety 2013-08-29 15:28   
usuniety - Profil usuniety
"to ten zysk przedstawiony" Mała poprawka. chodziło o DOCHÓD uzyskany w BZG, a nie zysk.
usuniety 2013-08-29 15:24   
usuniety - Profil usuniety
@arahja Problem właśnie w tym, że przedstawiony tutaj dochód GDN jest po uwzględnieniu wydatków na dopłaty, a strata BZG jest bez uwzględnienia dopłat. Przecież trzeba pamiętać, że pomimo, że dopłaty w BZG idą z samorządu, to ten zysk przedstawiony na wykresie powstał dzięki nim. Jeżeli w przypadku jednego lotniska uwzględniamy dopłaty (są po prostu w wydatkach lotniska i obniżają dochód), a przy drugiego o nich zapominamy, to zestawienie przestaje być rzetelne.
gosc_1581c 2013-08-29 14:12   
gosc_1581c - Profil gosc_1581c
arahja, czy można zapytać o jakich trudnościach w KTW mowa?
arahja 2013-08-29 13:43   
arahja - Profil arahja
ale się wylało wiadro pomyj na p.com:) raport analizuje zyski relacji do ilości pasażerów i w tym zakresie jest on pełny i kompetentny więc nie ma co się czepiać. @marlenax88 o dopłatach i ich charakterze było w innych raportach więc tam zajrzyj, @krzyniu jak chcesz analizować setki czynników to sam sobie czytaj roczne raporty lotnisk a jak chcesz eksperta który to analizuje to czytaj prace naukowe poświęcone lotnictwu. do p.com - wykonaliscie dobrą robotę pomimo problemów jakie napotkaliście choćby ze strony KTW
gosc_60d9f 2013-08-29 12:58   
gosc_60d9f - Profil gosc_60d9f
Przepraszam ale czego wy oczekujecie od artykulu, sa zebrane wszystkie wyniki lotnisk w 2012 omowione ze sa niemiarodajne ze wzgledy na inwestycje, kazde lotnisko skomentowalo swoja strate. Co mozna wiecej, rozbierac na czynniki pierwsze, juz widze jak lotniska udostepniaja szczegolowe dane, szczegolnie to miedzy krakowem a wroclawiem:P dla mnie artykul jest rzeczowy i odpowiednio omowiony i skomentowany.
gosc_ec2d8 2013-08-29 12:52   
gosc_ec2d8 - Profil gosc_ec2d8
Odnoszę wrażenie, że wszędzie wieje optymizmem i nie jest źle.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy