Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
piotrek737
2013-08-31 19:24
gosc_6bcd5: A zdanie " Przewoźnik jednak zastrzega sobie możliwość zmiany w ostatniej chwili na inną maszynę." coś Ci daje do myślenia czy nie bardzo? ;) Znajomy specjalnie kupił sobie bilet na A380, a poleciał A319, więc jak widać zmiany są w ostatniej chwili robione...
gosc_6bcd5
2013-08-31 19:17
System rezerwacyjny BA - 8.09 (niedziela) 11:40 BA903 obsługiwany przez A380. W waszym artykule pomyłka? Czy pomyłka w systemie rezerwacyjnym?
greg0303
2013-08-26 04:57
"Wysokość bezwzględną przejściową w FIR Warszawa ustala się na 6500 stóp (2000 metrów). Poziom przejściowy w FIR Warszawa ustala się na FL080. Jeśli ciśnienie QNH wynosi 995 hPa lub mniej, poziom przejściowy ustala się na FL090. Decyzję o zmianie poziomu przejściowego podejmuje Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie. (AIP Polska ENR 1.7.)"
greg0303
2013-08-26 04:54
Wysokość bezwzględną przejściową w FIR Warszawa
ustala się na 6500 stóp (2000 metrów).
greg0303
2013-08-26 04:53
Dowiedzialem sie, ze lotniska europejskie maja czesto inne wysokosci/pulapy przejsciowe dla samolotow nabierajacych wysokosci oraz ladujacych. Oto przepisy dla FIR Warszawa:
Wysokość bezwzględną przejściową w FIR Warszawa
"Wysokość bezwzględną przejściową w FIR Warszawa ustala się na 6500 stóp (2000 metrów).
gosc_f21e9
2013-08-25 19:18
EuroControl, siedziba w Brukseli chce wprowadzic wkrotce te sama wysokosc przejsciowa dla wszystkich krajow europejskich (organizacja ta zrzesza 39 krajow czlonkowskich).
gosc_89455
2013-08-25 19:08
Kanada rowniez definiuje wysokosc przejsciowa 18 tysiecy stop (FL180).
greg0303
2013-08-25 18:29
@gosc_c2f82: Dzieki. Jeszcze jedno pytanie: czy w Europie jest ograniczenie predkosci do 250 wezlow (kts) ponizej 10000 stop ?
gosc_c2f82
2013-08-25 15:55
greg0303,
Na tej trasie A380 lata bardzo lekki, bo tankuje mało paliwa, dlatego wysoki poziom przelotowy. Natomiast terminologie FL, czyli poziom lotu, używa sie powyżej wysokości przejściowej. W Europie każdy FIR ustala swoją wyższośc przejsciowa. W FIR Warszawa 6500ft. Opisana przez Ciebie sytuacja (powyżej 18000ft) obowiązuje tylko w USA.
gosc_69f7d
2013-08-22 16:19
german23: no to badz zadowolony z tego. Czemu narzekasz?
greg0303
2013-08-21 17:46
Wysokosc przelotowa rejsow British Airways, Airbusami A380 na trasie Londyn-Frankfurt-Londyn, wynosi czesto 43000 a nawet 45000 stop (odpowiednio FL430, FL450). Jest to wyzej niz wiekszosc rejsow komercyjnych. Samoloty na tej rotacji lataja pewnie z malym obciazeniem i przewoznik sprawdza rowniez ich osiagi, zachowanie. Zaczynajac od wysokosci 18000 stop wzwyz, zaczyna sie uzywac okreslenia "FL" (flight level), tak wiec 18 tys. stop to FL180, a 26800 stop to FL268.
@greg0303 wytłumaczysz co napisałeś?
greg0303
2013-08-21 15:35
Niektore z tych rejsow szkoleniowych, obslugiwanych przez BA A380, lataja naprawde wysoko: FL430, FL450.
mam bilet na 13/09 lot BA910/911 do/z FRA i system rezerwacyjny pokazuje, że lecę A380... a zgodnie z informacją tu podaną, ten lot nie powinien być obsługiwany przez A380...