zgadzam sie z krzyskiem: jesli LOT chce istniec w swiadomosci polakow a nie tylko warszawiakow to powinien oferowac te same ceny na loty z prowincji co.z wielkiej i wspanialej stolycy
krzysiekl
2013-08-22 09:22
to standard....ceny są bardzo zmienne i często znacząco zależą od miejsca wylotu, i tak małą różnica w cenie, czasem może być z 2 razy więcej....
krzysieksea
2013-08-21 19:35
Niech me ktos wyjasni dlaczego bilet na trasie SEA-WAW-SEA kosztuje $1,225 a WAW-SEA-WAW $875 na te same daty (30 gru 13 do 12 lipca 14). Wlasnie wczoraj kupilem te tansza wersje, a do W-wy dolece kupujac bilet w jedna strone za 30,000 punktow i $35 oplat.
gosc_0de2c
2013-08-21 12:29
@gm717: SAS do LOT porównywać? Na one-way LOT wypadnie taniej? Jakoś nie sądzę. Lot porównywać można z Lufą co najwyżej (Lufa wypada zazwyczaj cenowo i czasowo lepiej z KRK).
krzysiekl
2013-08-21 12:14
ale to bez sensu twierdzić, że to inne rynki. Podróżni sprawdzają to i to zawsze - w każdym razie Ci rozsądniejsi.
Owszem pewnie są tacy co nie wierzę że LCC może nie być tańszy i są tacy co LCC nie poleca dla zasady. Reszta lata jednym i drugim. Więc porównywanie jest uzasadnione. Że trzeba jakoś doleciec do Warszawy to żaden argument - jeśli mają wolne miejsca to zawsze dodatkowa kasa, chyba, ze potrafią sprzedać je lepiej. ale skąd straty w takim razie?:P Wspominałem o Emirates. Jakoś nie mieli obiekcji sprzedać mi bilet z Europy prawie dwa razy taniej niż jedynie z DXB. Ale ok, można powiedzieć, ze po prostu z mieszkańców Dubaju zdzierają;) i z nas też by zdzierali gdyby nie konkurencja...
Jeśli chcesz porównywac ceny, to porównaj SAS z LOTem - LOT wypada zdecydowanie taniej.
krzysiekl - po każdym Twoim nowym poście, utwierdzam się w przekonaniu, że spadłeś z księżyca raptem kilka dni temu.
Od kiedy to LOT konkuruje z WIZZ ? !!!
Skoro bilety na listopad w WIZZ są za 39 i 79 zł, to nie ma się co dziwic, że LOT jest droższy - licz się z faktem, że jakoś do Warszawy musisz doleciec, co również kosztuje. Bezsensowne jest porównywanie promocyjnych cen lowcostów do promocyjnych cen przewoźników tradycyjnych. To są zupełnie inne rynki.
krzysiekl
2013-08-21 10:22
przykład: WizzAir Gdańsk - Mediolan Bergamo (może niektórym nawet bardziej pasuje to lotnisko) na listopad to 420zł w dwie strony wliczając bagaż i duży podręczny. Więc 399zł LOTu byłoby zauważalne, ale niestety za niedogodność przesiadki chcą już sporo więcej. do tego w LOT nie można kupić przekąski za gotówkę a w Wizz można:P przesiadka w Warszawie - super drogi catering, taniej można zjeść na lotnisku w Dubaju...ostatecznie wybór z portów regionalnych jest prosty...(jedyna istotna wada Wizz: mniej dat podróży)
krzysiekl
2013-08-21 10:17
tym sposobem LOT wyrabia sobie opinię "Warszawskie linie lotnicze" (hm..zamiast "Twoje":P) i powinien być dotowany przez odpowiedni samorząd a nie z budżetu państwowego :P
krzysiekl
2013-08-21 10:16
pytanie: dlaczego z portów regionalnych jest drożej, skoro lot KTW-Mediolan w Wizzair jest czasowo znacznie korzystniejszy i tańszy niż LOTem przez Warszawę. Nie potrzebują takich podróżnych? Dotyczy właściwie każdego połączenia. Przecież na świecie połączenia z przesiadką zawsze sprzedaje się taniej niż bezpośrednie. Emirates z Europy do Azji jest często tańszy niż z Dubaju do Azji. Qatar z WAW do Dubaju jest zazwyczaj tańszy od bezpośredniego lotu Emirates a do Dohy odwrotnie, lot z przesiadką w Dubaju jest tańszy. Dlaczego u nas wszystko robi się odwrotnie?