Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303
2013-11-13 01:42
Po osiągnięciu porozumienia z Departamentem Sprawiedliwości (oficjalnie potwiedzone we wtorek, 12 listopada) droga jest otwarta do utworzenia największej linii lotniczej na świecie. W pierwszej połowie grudnia powinny się zakończyć wszystkie formalności związane z połączeniem American Airlines i US Airways, a na początku przyszłego roku rozpocznie się końcowy proces integracyjny.
greg0303
2013-11-12 19:25
Podobno jest szansa na przychylną decyzję Departamentu Sprawiedliwości. Obie linie, American Airlines i US Airways, musiałyby pozbyć się (sprzedać) dużej ilości slotów na lotniskach Reagan National w Waszyngtonie oraz LaGuardia w Nowym Jorku. Mniejsza redukcja dotyczyłaby portów lotniczych Chicago O'Hare, Los Angeles International oraz Boston Logan.
greg0303
2013-09-03 15:55
Jeśli spotkania z mediatorem nie przyniosą żadnego efektu to proces w sądzie federalnym rozpocznie się 25 listopada. Departament Sprawiedliwości chciał opóźnić tę datę do marca 2014 roku, ale sędzia zgodził się z wnioskiem linii AA i US.
greg0303
2013-08-19 21:31
@wroord: Masz racje. W USA jest odwrotnie, linie tradycyjne kaza placic za bagaz rejestrowany na trasach krajowych w klasie Y, i nie tylko bagaz, a LCC jetBlue oraz Southwest pozwalaja na darmowy ich przewoz (odpowiednio jedna oraz dwie sztuki). Po fuzji DL/NW i UA/CO nowe linie maja 95-procentowy monopol na niektorych polaczeniach.
Cale te polaczenia NW z Delta, United z Continental i teraz AA z USAir to egoistyczny wymysl biurokratow, ktorzy zgarneli kase i zmyli sie "naprawiac" nastepne firmy. Efekt jest taki ze zostalo 4 linie tradycyjne, ktore funkcjonuja jak niskokosztowe. Za walizke plac, za napoj plac, za sluchawki plac itd..
gosc_0334e
2013-08-19 21:14
Mile BA najlepiej wykorzystać na upgrade do business na trasach transatlantycking -- najlepsze wykorzystanie mil. Dodatkowo, kupując bilety w ofercie mile cash (np. WAW-LHR-WAW to 7500 mil
gosc_3867a
2013-08-19 11:34
Mile w BA Executive Club sie bardzo latwo zbiera, ale potem praktycznie nie ma szansy na kupno biletu za mile, bo odpowiednie klasy rezerwacyjne nie sa otwierane. Podobnie z dostepnoscia u partnerow aliansowych. Pobaw sie i poszukaj sobie miejsc za mile na stronie Executive Club - nic nie znajdziesz. Stad najlepiej te mile wykorzystywac na upgrade'y.
gosc_0e817
2013-08-19 10:06
@gosc_e335a: Nie wiedziałem o tym, że tak łatwo gromadzi sie punkty/mile w Executive Club. Czy równie łatwo je potem wykorzystać? Np. wybierając połączenie Finnair przez Helsinki do Azji?
gosc_e335a
2013-08-19 00:34
dla mieszkańców Polski StarAlliance jest jedynym wyborem, ale nie jest to najlepszy sojusz. Przykład - BA Executive club daje pasażerom 100% mil i tier points (mile statusowe w *A) bez względu na klasę podróży. Lecąc do USA i z powrotem w najtańszej taryfie zarabia się wystarczająco dużo mil, by dostać darmowy bilet 1/4 tier points potrzebnych, by zmienić status.
gruszkatt
2013-08-17 23:34
Mam nadzieję żę będą na zawsze ich blokować. Szkoda stracić USa w Star Alliansie
W USA rynek jest dojrzały i raczej konkurencja nie będzie czuwała żeby nie szaleli z cenami.
greg0303
2013-08-17 17:40
AA/US maja silny argument, ze przeciez nie tak dawno pozwolono na polaczenie linii Delta Air Lines z Northwest Airlines oraz United Airlines z Continental Airlines.
gosc_02b1a
2013-08-17 14:56
dexter: Etihada też tak oceniasz ?
Fajnie, gdyby udałoby się zablokować tę decyzję; wolałbym, aby US pozostał w Star Alliance. Cały One World i wszystkie linie w nim zrzeszne, to jak jeden latający Mc'Donald.