Połączenie AA i US Airways zagrożone?

Połączenie AA i US Airways zagrożone? Według Wydziału Antymonopolowego przy Departamencie Sprawiedliwości USA, połączenie American Airlines i US Airways powinno zostać zablokowane, ponieważ stworzą oni największe na świecie towarzystwo lotnicze.W środę (14.08) złożono oficjalną skargę w Waszyngtonie według której połączenie tych dwóch linii ograniczy konkurencję w branży lotniczej, a także spowoduje wzrost cen...
17/08/2013 00:36   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
greg0303 2013-11-13 01:42   
greg0303 - Profil greg0303
Po osiągnięciu porozumienia z Departamentem Sprawiedliwości (oficjalnie potwiedzone we wtorek, 12 listopada) droga jest otwarta do utworzenia największej linii lotniczej na świecie. W pierwszej połowie grudnia powinny się zakończyć wszystkie formalności związane z połączeniem American Airlines i US Airways, a na początku przyszłego roku rozpocznie się końcowy proces integracyjny.
greg0303 2013-11-12 19:25   
greg0303 - Profil greg0303
Podobno jest szansa na przychylną decyzję Departamentu Sprawiedliwości. Obie linie, American Airlines i US Airways, musiałyby pozbyć się (sprzedać) dużej ilości slotów na lotniskach Reagan National w Waszyngtonie oraz LaGuardia w Nowym Jorku. Mniejsza redukcja dotyczyłaby portów lotniczych Chicago O'Hare, Los Angeles International oraz Boston Logan.
greg0303 2013-09-03 15:55   
greg0303 - Profil greg0303
Jeśli spotkania z mediatorem nie przyniosą żadnego efektu to proces w sądzie federalnym rozpocznie się 25 listopada. Departament Sprawiedliwości chciał opóźnić tę datę do marca 2014 roku, ale sędzia zgodził się z wnioskiem linii AA i US.
greg0303 2013-08-19 21:31   
greg0303 - Profil greg0303
@wroord: Masz racje. W USA jest odwrotnie, linie tradycyjne kaza placic za bagaz rejestrowany na trasach krajowych w klasie Y, i nie tylko bagaz, a LCC jetBlue oraz Southwest pozwalaja na darmowy ich przewoz (odpowiednio jedna oraz dwie sztuki). Po fuzji DL/NW i UA/CO nowe linie maja 95-procentowy monopol na niektorych polaczeniach.
wroord 2013-08-19 21:16   
wroord - Profil wroord
Cale te polaczenia NW z Delta, United z Continental i teraz AA z USAir to egoistyczny wymysl biurokratow, ktorzy zgarneli kase i zmyli sie "naprawiac" nastepne firmy. Efekt jest taki ze zostalo 4 linie tradycyjne, ktore funkcjonuja jak niskokosztowe. Za walizke plac, za napoj plac, za sluchawki plac itd..
gosc_0334e 2013-08-19 21:14   
gosc_0334e - Profil gosc_0334e
Mile BA najlepiej wykorzystać na upgrade do business na trasach transatlantycking -- najlepsze wykorzystanie mil. Dodatkowo, kupując bilety w ofercie mile cash (np. WAW-LHR-WAW to 7500 mil
gosc_3867a 2013-08-19 11:34   
gosc_3867a - Profil gosc_3867a
Mile w BA Executive Club sie bardzo latwo zbiera, ale potem praktycznie nie ma szansy na kupno biletu za mile, bo odpowiednie klasy rezerwacyjne nie sa otwierane. Podobnie z dostepnoscia u partnerow aliansowych. Pobaw sie i poszukaj sobie miejsc za mile na stronie Executive Club - nic nie znajdziesz. Stad najlepiej te mile wykorzystywac na upgrade'y.
gosc_0e817 2013-08-19 10:06   
gosc_0e817 - Profil gosc_0e817
@gosc_e335a: Nie wiedziałem o tym, że tak łatwo gromadzi sie punkty/mile w Executive Club. Czy równie łatwo je potem wykorzystać? Np. wybierając połączenie Finnair przez Helsinki do Azji?
gosc_e335a 2013-08-19 00:34   
gosc_e335a - Profil gosc_e335a
dla mieszkańców Polski StarAlliance jest jedynym wyborem, ale nie jest to najlepszy sojusz. Przykład - BA Executive club daje pasażerom 100% mil i tier points (mile statusowe w *A) bez względu na klasę podróży. Lecąc do USA i z powrotem w najtańszej taryfie zarabia się wystarczająco dużo mil, by dostać darmowy bilet 1/4 tier points potrzebnych, by zmienić status.
gruszkatt 2013-08-17 23:34   
gruszkatt - Profil gruszkatt
Mam nadzieję żę będą na zawsze ich blokować. Szkoda stracić USa w Star Alliansie
shorty 2013-08-17 18:51   
shorty - Profil shorty
W USA rynek jest dojrzały i raczej konkurencja nie będzie czuwała żeby nie szaleli z cenami.
greg0303 2013-08-17 17:40   
greg0303 - Profil greg0303
AA/US maja silny argument, ze przeciez nie tak dawno pozwolono na polaczenie linii Delta Air Lines z Northwest Airlines oraz United Airlines z Continental Airlines.
gosc_02b1a 2013-08-17 14:56   
gosc_02b1a - Profil gosc_02b1a
dexter: Etihada też tak oceniasz ?
dexter 2013-08-17 13:51   
dexter - Profil dexter
Fajnie, gdyby udałoby się zablokować tę decyzję; wolałbym, aby US pozostał w Star Alliance. Cały One World i wszystkie linie w nim zrzeszne, to jak jeden latający Mc'Donald.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy