greg0303
2013-08-30 04:49
Wznoszący się niezamieszkany teren przed drogą startową nr 18 na lotnisku Birmingham Shuttlesworth w Alabamie, mógł stworzyć wizualne iluzje, które skomplikowały lądowanie Airbusa A300-600F linii UPS, który uderzył w wzgórze, zabijając obu pilotów. Dokumenty szkoleniowe FAA (Federalnej Administracji Lotnictwa) omawiają "złudzenie czarnej dziury" (black hole effect), gdy nie ma świateł naprowadzających na pas startowy, światła miejskie znajdują się po drugiej stronie lotniska, a przed drogą startową występuje rosnący teren. Warunki te mogą wywołać wizualne złudzenie dużej wysokości podejścia końcowego, a poddanie się temu złudzeniu może doprowadzić do obniżenia ścieżki podejścia. Rejs UPS 1354 podchodził do lądowania przed wschodem słońca.
kondolencje dla rodzin pilotow.... ciekawe co sie stalo?
greg0303
2013-08-20 18:20
Po wstepnym odczycie zapisow z czarnych skrzynek wyglada na to, ze systemy kontroli samolotu oraz silniki dzialaly prawidlowo. Maszyna miala wlaczonego automatycznego pilota, ktory kontrolowal jej predkosc i wysokosc. Na 4 sekundy przed katastrofa jeden z pilotow powiedzial "Runway in sight". Minimalna wysokosc na odcinku finalowym przed ladowaniem na pasie 18 w Birmingham (Alabama) wynosi okolo 560 stop.
szkoda pilotów, reszta ubezpieczona byla
gosc_225e7
2013-08-16 00:29
Kondolencje to juz tylko mozna przekazac rodzinom zmarlych, a pilotom oddac posmiertny hold. Zadna katastrofa lotnicza nie powinna byc powodem do radosci, a szczegolnie ta, w ktorej gina ludzie :-(
adrian991
2013-08-16 00:11
greg0303, fakt kondolencje dla tych co zmarli się należą. Ale nie firmie UPS. Gdybyś popracował dla nich trochę przy rozładunku to byś się cieszył z tej wiadomości.
gosc_ea9a8
2013-08-15 16:08
gosc_d1202 , czy ktokolwiek i kiedykolwiek stworzyl urzadzenie niezawodne? wez sie zastanow troche!
greg0303
2013-08-15 15:57
Na razie trudno powiedziec, co bylo przyczyna tej katastrofy. Musimy poczekac na wyniki prowadzonego sledztwa. Kondelecje dla rodzin pilotow, ktorzy zgineli, i dla UPS.
gosc_d1202
2013-08-15 14:02
A mówią, że airbusy są takie niezawodne...
gosc_54976
2013-08-15 09:29
kit z ładunkiem. szkoda pilotów
greg0303
2013-08-14 22:09
Dane o maszynie UPS: rejestracja N155UP, Airbus A300F4-622R, silniki Pratt & Whitney PW4158. Maszyna odbyla pierwszy rejs 3 listopada 2003 roku i zostala dostarczona do przewoznika 13 lutego 2004 roku. Samolot wylatal do czasu wypadku okolo 11200 godzin i 6900 cykli. N115UP byl 34-tym Airbusem A300 dostarczonym do firmy UPS (laczna liczba maszyn tego typu we flocie to 53 sztuki), pierwsze zamowienie zostalo zlozone we wrzesniu 1998 roku. Ostatni model tego typu otrzymal FedEx w lipcu 2007 roku.
gosc_36bfa
2013-08-14 19:05
Kurcze! wlasnie wyslalem przesylke do matki w okolicach Birmingham-Shuttlesworth
greg0303
2013-08-14 15:45
Swiadkowie mowia, ze slyszeli silny wybuch. Maszyna spadla na ulice, ktora przebiega rownolegle do pasa startowego, okolo 1/2 mili na polnoc od niego.