Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
nie po raz pierwszy i nie po raz ostatni porty próbują pokazać jakie to są cwane i niedotykalskie. rzadko kiedy można sprawnie załatwić sprawę i to tak jako pasażer, jak i Przewoźnik.
gosc_aa9c5
2013-08-19 20:53
forplay, nie da się wiarygodnie porównać zysków i dopłat do linii bo w niektórych przypadkach liniom płacą samorządy a w innych lotniska, czasami znowu są to zniżki prawie 100% od cennika więc trzeba by znowu wliczyć koszty utraconych korzyści itd.... trudny temat :/
@ktw - zasady księgowości są mi bliższe niż ci się wydaje. Ale zdrowy rozsądek nakazuje oddzielić sprawy księgowe od zasadności inwestycji. Logiczne że wydając na płytę postojową 155 milionów (swoich 90) to księgowo musi marnie wyglądać przez najbliższe kilka lat. Faktem jest jednak że lotnisko zarabia a celem felietonu było wykazanie czy sensowne są dopłaty dla linii lotniczych a nie inwestycje w infrastrukturę i wynik finansowy.
FORPLAY: nie znasz się widocznie na zasadach księgowości i nie wiesz co koszty realizacji inwestycji i amortyzacja. Już przed rozpoczęciem wielkich inwestycji w Pyrzowicach wiadomo było iż od 2013 przez kilka lat GTL będzie notować kilkumilionowe straty netto.
czytam niektóre pierdoły i nie dowierzam. Lotnisko wypracowało spore zyski. Jeżeli przekazuje je na inwestycje w infrastrukturę to nie można tego mierzyć w kategoriach strat. Prawda jest taka że mimo wielu krytycznych głosów lotnisko w wiosce Pyrzowice potrafi na siebie zarobić i jest godne inwestycji które się tam realizują. W przeciwieństwie do wypasionych lotnisk w stylu Wrocław Poznań czy mniej okazałych a przeinwestowanych w stylu Modlin, Radom czy Gdynia - lotnisko w KTW mimo stosunkowo kiepskiej lokalizacji radzi sobie bardzo dobrze. Mam nadzieję że redakcja w najbliższych dniach prześwietli pozostałe lotniska w kraju i zestawi ze sobą kwoty dopłat z wynikami finansowymi.
gosc_63e42
2013-08-17 21:05
tak jak ktoś niżej napisał - można sobie pobrać dane z KRS albo od pośredników za bardzo nieduże pieniądze (czasem kilka złotych). Ale czego wy oczekujecie jak "redakcja" żałuje na list polecony :D Dziękuje za niepublikowanie postu :*
Lotnisko to raczej powinno być zinteresowane z p.com ale jak to w Polsce bywa.....
gosc_9f814
2013-08-17 16:07
W 2012 roku nie zaliczono w koszty realizacji inwestycji - tzw. roboty w toku. Poczekajmy az bedzie to rozliczone Przy takim ruchu jaki jest obecnie. Poziom komentujacych.......... . Ponadto dobrze by bylo poinformowac internautow o przebiegu kontroli MSW i M. Infrastruktury w sprawie niedociagniec bezpieczenstwa i skladowania niewypalow przy drodze startowej oraz reakcji na to Marszalka Sekuly - o ile byla. Takie bajeczki o przychodach lotniska sa dobre dla maluczkich. Nie mozna miec pretensji do Marketingu i rzecznika prasowego gdyz oni tylko przekazuja tylko dobre wiesci od Zarzadu. Wyniki o ktorych jest powyzej ukazywaly sie po zakonczeniu miesiaca lub roku w przeciagu 2 tygodni , no chyba ze trzeba je naciagnac.
gosc_e7e2f
2013-08-17 13:52
Wieloletnia strategia przyciągania czarterów pod nazwą "latam z Katowic" opłaciła się, skoro aktualnie duża część przychodu lotniska to czartery. KTW są południowym centrum czarterowym Polski, pomimo różnych wahań trend ten się utrzyma.
gosc_8ee5a
2013-08-17 11:25
dla mnie to czysta zlosliwosc i malstkowosc pracownikow tego lotniska. niestety w katowicach brakuje specjalistow do pr-u. Zajmuja sie nim tym osoby przypadkowe i... dziennikarz z radia katowice. Poza tym lotnisko jest bardzo wrazliwe na kazda krytyke i odgrywa sie na was za artykuł o doplatach dla Wizz Aira. Troche amatorszczyzna.
gosc_aa8de
2013-08-17 11:20
Przychody to nie ZYSK !!!, dobrze byłoby, gdyby autor to rozróżniał . No i skąd tyle niechęci do polskich przewożników (LOT, euroLOT)???
gosc_3827a: przecież napisałem, że można samemu pójść do KRS i mieć dane za darmo. Spółki kapitałowe nie mają obowiązku wysyłać każdemu kto o to zapyta swoich danych finansowych, natomiast mają obowiązek je składać do KRS. O ile nie jest to OLT, który miał to gdzieś, ale wtedy już można być praktycznie pewnym, że spółka coś ukrywa. Czyli dane te w normalnych warunkach są dostępne. Natomiast inną sprawą jest brak umiejętności PR lotniska, co jest u nas w Polsce często spotykane.
gosc_0ed90
2013-08-16 21:51
Wydaje mi się, że przez upublicznianie tych danych trudniej potem jest lotnisku uzyskać jakieś dotacje.
potencjal: GTL-LOT ledwo zipie dzięki "wspaniałej" działalności prezesa Plisa. Kupowanie sporej floty samochodów OPEL dla rampy i kierowników działów w obliczu nie najlepszej sytuacji finansowej spółki jest pomysłem z kosmosu. No ale jak tej floty jeśli w zamian za kupno takiej floty dostaje się nową Alfę to można narazić GTL-LOT na straty.... Szkoda słów !
gosc_87aa5
2013-08-16 20:28
gosc_47aaf: jaki pojazd?
potencjal
2013-08-16 20:16
i przy tak wspaniałych wynikach katowicki handling (50% wlasnosci GTL sa) ledwo zipie...
usuniety
2013-08-16 20:12
No i takie podejście do sprawy mi się podoba. Mam nadzieję, że jak powstanie nowsza wersja artykułu "Haracz czy reklama? Dopłaty dla linii", to właśnie przy każdym lotnisku będzie podany realny zysk/strata wygenerowany dzięki dopłatom.
zobacz link