Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
loblktkwkrk3xw
2013-08-29 14:41
Jak to dokąd? Do KRK, jak tylko LO ich przestanie blokować :-)
ciekawe kiedy A380 będzie w full economy , wtedy jakies 800 pax się zmieści.
greg0303
2013-08-10 06:19
Wedlug najnowszych planow Boeing'a modele 777-X maja miec wygodna przestrzen dla 10 foteli w rzedzie w klasie ekonomicznej, dzieki minimalnej grubosci ozebrowania wewnetrznego.
Firma General Electric juz pracuje nad najwiekszym silnikiem komercyjnym w historii lotnictwa, ktory napedzi te maszyny. Boeing chce, aby 777-X byl w segmencie E (na ziemi) oraz w segmencie F (na pasie startowym i w powietrzu), stad tez skladane koncowki skrzydel. Wersja 777-8X bedzie w stanie odbywac 20-godzinne rejsy, czyli na przyklad polaczyc Sydney z Rzymem. Testy i certyfikaty nowych silnikow zaplanowano na rok 2018, a pierwsze loty prototypow na polowe 2019 roku.
gosc_55cd3
2013-08-09 08:51
A kto z was siedzi ze szklana kula i czarnym kotem?
greg0303
2013-08-09 03:44
Koncowki skrzydel bylyby skladane do gory elektrycznie , a wiec wymagaloby to tylko doprowadzenia pojedynczego kabla do silownika.
greg0303
2013-08-09 03:40
Boeing 777-8X to bedzie nowa wersja 777-300ER, 777-9X wydlozony wariant na okolo 400 pax. Na razie ani slowa o mozliwym 777-10X, ale Boeing powaznie mysli o skladanych koncowkach skrzydel w 777-X, aby ulatwic manewrowanie na ziemi (mial tez je miec 777-300ER, ale ostatecznie zaniechano tej opcji).
B787-10X zastapi 777-200ER/LR.
krzysiekl
2013-08-08 22:44
sądzę, że kupują A380 bo jest jednak większy od B747. Może tez dlatego że uchodzi za nowszą konstrukcję....ciekawe jaki będzie nowy B777
gosc_40ad7
2013-08-08 21:31
@gosc_5fd64: na Heathrow wykorzystanie slotów jest bliskie 100%, co oznacza, że linie lotnicze nie mogą dołożyć kolejnych lotów wedle uznania i aby móc więcej pasażerów do Heathrow wozić muszą latać większymi samolotami.
lmajchrowski
2013-08-08 20:16
Pomiedzy najwiekszymi lotniskami beda latac czterosilnikowce bo nie bedzie miejsca i czasu na male samoloty. Jesli chodzi o ceny paliwa to w przypadku a380 nie sa wysokie w stosunku na jednego pasazera za dany lot. A mysle ze bardziej sie oplaca kupic jeden duzy samolot niz dwa mniejsze.
greg0303
2013-08-08 18:30
Odkad pojawily sie B777-200 ER/LR oraz B777-300 ER, sprzedaz maszyn cztero-silnikowych spowolnila znaczaco (oczywiscie ceny paliwa zrobily tez swoje). Mysle, ze A350-800/900/1000, B777-X oraz 787-900/1000 podtrzymaja ten trend przez najblizsze lata. Program B747-8I ma bardzo mozolny start: tylko LH (lata juz nimi) i KE zamowily wersje pax, a pozostale to cargo/freighters.
gosc_45051
2013-08-08 18:26
zgadza sie, boom na czterosilnikowce niestety minal. Nie spodzewalem sie, ze pasazerska wersja 747-8 okaze sie takim niewypalem. A-380 jeszcze w miare ktos kupuje.
gosc_e7400
2013-08-08 18:15
Turcy zamówią chyba jednak 747 zamiast 380. Argumenty przytoczone w tekście z 2012-06-24 w którym to rozważano (Turkish zamówi A380 lub B747-8I) wydają się całkiem racjonalne. Ale też nie szybko przyjdą to Turcji te czterosilnikowe samoloty, bo podobno ważniejsze jest dla nich powiększanie floty 777 o najdłuższym zasięgu na potrzeby nowych tras.
piotrek737 , dzieki za info :) no to daleka droga przed arbuzem.. ale cos slabo to widze bo boom na samoloty z czterema silnikami minal juz dawno.
piotrek737
2013-08-08 16:28
dgtljnk: Mówiono kiedyś, że program zwróci się i zacznie przynosić zyski w przedziale 350-400 sprzedanych maszyn ;) Obecnie mają 262 zamówione samoloty i sporo opcji więc jeszcze kilka zamówień jak np. Doric Aviation musi potwierdzić zamówienie. A wśród innych linii to Turkish, Garuda i Hong Kong Airways wybierają pomiędzy A380 a B748 ;)
Orientujecie sie ile samolotow A380 Airbus musi sprzedac/dostarczyc zeby caly projekt wyszedl 'na czysto' ?
krzysiekl
2013-08-08 16:09
(polecam sam początek, potem są w sumie powtórki innych wypowiedzi)
gosc_5fd64
2013-08-08 16:07
Nie rozumiem tylko dlaczego wszyscy przewoźnicy,którzy posiadają A380 oprócz europejskich decydują się na połączenia do LHR.
Myślę,że ze względu na szybki rozwój tej linii oraz ze względu na potencjał połączeń do WAW linii Emirates i Qatar Airways, Etihad również zdecyduje się na połączenie do WAW.
krzysiekl
2013-08-08 16:00
@mietek
kiedyś oich prezesi nawet o tym wspominali...nie umiem tego znaleźć ale polecam niektóre wypowiedzi np. ta sprzed roku.
zobacz link
greg0303
2013-08-08 15:44
Pojemnosci 400 pax lub wiecej.
greg0303
2013-08-08 15:43
Turkish Airlines rowniez rozwazaja zakup A380 po 2016 roku (jeszcze nie podjeli koncowej decyzji, moze to byc B747-8I).
Tak, jak kasjanek zaznaczyl ponizej, glowne huby swiatowe sa czesto laczone samolotami o pojemnosci 400 pax.