Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_0dcf3
2013-08-28 19:47
przedluzyc loty do lublina gdansk lublin rzeszow od 7 x caloroczna linia na tej trasie gwarantuje ze sie oplaci wszystkim do przemyslenia EUROLOT
gosc_03228
2013-08-12 17:18
Przedłużcie termin przelotów Lublin-Gdańsk do 30 pazdziernika
Dobry filmik o pracy Służby Ochrony Lotniska i Straży Granicznej w GDN:
zobacz link
gosc_b4036
2013-08-08 12:54
W sierpniu rok temu GDN odprawił 289 tys pasazerów. Należy załozyć, ze liczba pasazerów w tym roku w sierpniu będzie zbliżona do lipca tego roku, a wiec około 293 tys pasazerów. czyli 1,5 procent wzrostu. Być może nieco większe wzrosty będa miały miejsce od rozkładu zimowego. Ale i tak na koniec roku bardziej spodziewam się 2,8 mln pasazerów niż 3 mln.
keczemot
2013-08-08 12:49
popieram Kolegów...., nie rozumiem decyzji władz Gdyni !!!
Tak jak ceniłem zawsze gospodarność Gdyni i jej włodarzy; tak uważam lotnisko w Kosakowie za najbardziej nietrafioną, niepotrzebną i bezsensowną inwestycje. To pieniądze niestety zmarnowane.
luciusvorenus
2013-08-08 11:24
No, ale ja się pytam, po co to lotnisko w Gdyni?!
Ciekawe, Gdynia ma pieniądze na Kosakowo, ale nie chciała dokapitalizować SKM, z której korzystają tysiące gdynian codziennie. A zatem jeżdżą za pieniądze Gdańska i województwa. Ot strategia samorządu gdyńskiego. Kiedyś to się skończy tym, że SKM będzie się zatrzymywać w Orłowie... może wtedy gdynianie otworzą oczy na postępowanie swoich władz.
Potwierdzam - wieża "pełen wypas" :)
Babie Doły ( QYD ): Od listopada 2007 na lotnisku działa system ILS. W 2009 wybudowano wieżę kontroli lotów o wysokości 22,3 metra, będącą jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. ;) to tak co do infrastruktury ;)
Kosakowo nie jest lotniskiem nowo budowanym tylko adaptowanym na potrzeby lotnictwa cywilnego. Dlatego ILS w Gdyni jest istrumentem wykorzystywanym na bieżąco przez obecnych użytkowników tego lotniska
gosc_37317
2013-08-08 10:15
Ale czy oblatany, certyfikowany itd? Czy byłaby cała potrzebna infrastruktura(wozy LSP, sprzęt handlingowy) -sporo tego bo bez niego to awionetki mogą se przyjmować.
W Gdyni jest ILS już od dawna.
gosc_46ae5
2013-08-08 09:25
@gosc_7de59 po pierwsze jak lotnisko w Gdyni wypali-dokończą budowę, uzyskają pozwolenia, certyfikaty. Po drugie musi być odpowiednia infrastruktura nawigacyjna. ILS mają? Czy chociażby DVOR/DME mają? Wydaje mi się, że nie mają i nawet Państwowa Agencja Żeglugi Powietrznej nie spieszy się z inwestycjami w Gdyni. Bez tych pomocy nawigacyjnych niech zapomną o jakimkolwiek przewoźniku typu FR,W6. Kolejna sprawa to dopłaty bo jak znam życie zażądają ,,opłat za reklamę" a na te Gdyni nie będzie stać a Gdańska samorząd wojewódzki tak. Po trzecie do akcji wejdzie Komisja Europejska i zażąda zwrotu dotacji bo kiedy władze Gdyni mówią-,,port jest mały lokalny" to się jeszcze trzyma kupy, ale kiedy rozbudują się i to nie tylko będzie ruch GA tylko tanie linie to od razu KE zagrozi odebraniem dotacji i skończy się zabawa w podkopywaie Gdańska. Krótko mówiąc GDN nie ma się co martwić konkurencją, rozwijają się świetnie i to co było pisane-teraz do końca roku będą tylko wzrostu-kwestia jak duże, ale myślę, że te 10-12% co miesiąc to spokojnie jest do osiągnięcia.
Już pominę, że KTW też mogą spaść ;) bo jak pisał @gosc_c0934 KTW zatrzymały się na 2,5 mln i nie mogą iść dalej-znaleźć niszy a KRK coraz bardziej konkuruje.
gosc_7de59
2013-08-08 08:44
Pozycja Gdańska nr 3 w PL może być zagrożona i to poważnie gdy Gdynia bedzie już gotowa i uda im sie ściągnąć do siebie Ryanaira lub Wizza. Wtedy KTW swobodnie wejdą na ich miejsce.
kuba-gda
2013-08-07 23:38
miało być: Oferowanie na lato 2013 poza LOT-em jest większe. Brak możliwości edycji swojego postu jest tu utrudnieniem przy poprawkach.
kuba-gda
2013-08-07 23:36
Prezes Kloskowski ma rację, przy wskaźniku bazowym od sierpnia będzie już wiadomo jak region chce latać.
Oferowanie na lato 2014 poza LOT-em jest większe. Oferowanie na zimę 2013/14 zwiększa SAS, Norwegian, FR (STN z 7 na 11, RYG z 4 na 5) oraz WIZZ o ok. 8-10%.
gosc_9a3d9
2013-08-07 20:12
Dobra tylko narazie togo wzrostu nie ma... wiec mówisz hipotetycznie a my tu piszemy o faktycznych spadkach i to potężnych...
gosc_c0934
2013-08-07 16:34
Czy wszyscy malkontenci za miesiąc się uspokoją, że nie ma spadków? Czy będą marudzić,,no ale od stycznia do końca sierpnia jest spadek"? Tylko, że w sierpniu zapowiada się wzrost(pewnie będą narzekać- a dlaczego np. 10 a nie 15%?) a po drugie spadek po sierpniu(I-VIII) będzie mniejszy niż po lipcu (I-VII) i wynik zbliży się pod koniec roku do ubiegłorocznego bo czekają nas wzrostowe sierpień-grudzień. Dlaczego za rok GDN ma mieć spadki? Port rozwijał się i w 2011 i w 2012(tylko, że Euro i OLT napompowało trochę wynik) jak również w pierwszych miesiącach port osiągnął lepsze wyniki niż w 2012. Ma coraz większą siatkę, oferowanie np. SAS no i pomaga lepsza infrastruktura. KTW nie dogonią bo oni od niemal 5 lat mają ,,szklany sufit" 2,5-2,6 mln, których nie mogą żadnymi siłami pokonać.
gosc_3ec1c
2013-08-07 16:31
A niby czym maja wycierac, jak to ewidentna wina OLT?