Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_13826
2013-08-01 16:03
Myśle, że problem polega na tym, że w Modlinie jest za mało prezesów. Gdyby jeszcze kilku posadzić na stołkach to by mieli więcej dobrych pomysłów.
infomodlin
2013-07-27 08:10
fr-ops
pani rzecznik jest do wymiany nie wiem skąd jesteście i czy mieliście możliwości oglądania kiedyś kanału ,, wot warszawa '' pani rzecznik prowadziła program informacji później w tvpinfo delikatnie mówiąc ktoś chyba załatwił jej robotę.
Co to za rzecznik która wywiadzie dla tvn24 o 8.15 czwartek powiedziała ,, możemy ryanairowi dać złotą różę "" co za poziom :)
Pani rzecznik (doradca zarządu) stoi jeszcze jedną nogą w poprzedniej epoce - w obecnej sytuacji lotniska, tylko przewoźnicy mogą stawiać twarde warunki. Ale przecież najłatwiej ogłosić upadłość, winą obarczyć imperialistów z zachodu i wymusić rządowe dotacje na kolejne lata marnotrawstwa.
gosc_22d05
2013-07-25 12:43
Ciekawe ile jeszcze Modlin pociągnie bez samolotów. Jak od listopada FR nie wróci do WMI , to pod koniec roku spółka zarządzająca lotniskiem moze zbankrutować.
@gosc_2811f - z dzierżawą ziemi będzie ciężko bo ktoś wylał beton na środku łąki :P. Słuchałem dzisiaj wypowiedzi chyba pani rzecznik - takim tonem jak się wypowiadała w TV to daleko nie zajdą w negocjacjach. Z jej wypowiedzi wynika że FR powinien ich po tyłkach całować że dostali taką świetna ofertę.
gosc_2811f
2013-07-24 18:10
Niech pseudo negocjatorzy z Modlina trzymają twarda postawę w stosunku do Ryanaira a będzie można tam spokojnie negocjować z okolicznymi rolnikami dzierżawę ziemi.
Każdy prowadzi biznes według swojego planu lub pewnej strategi póki robi to zgodnie z przepisami i zarabia nie można mu zarzucać sposobu rozmowy z portami lotniczymi. Kto takiemu Lotowi broni prowadzić biznes tak jak FR i zarabiać !!!!!!
@marlenax88 - oczywiscie że dla wszystkich takie same - ale to właśnie godziny operacji są ograniczeniem dla WAW a nie przepustowość terminala.
gosc_cda90
2013-07-24 12:33
@gm717: no niestety, ale dobre postrzeganie Tuska w UE tudzież jakieś tam jego chody, to lemingowy mit. Jego rzekome "dobre postrzeganie" kończy się na poklepywaniu po plecach, gdy nic to nie kosztuje. W sytuacji, gdy tylko inne linie będą mogły zarobić na upadłości LOTu, żadna Angela ani nikt inny z tej mitycznej Europy, nie tylko palcem nie kiwnie, żeby pomóc TuskoLOTowi, ale jeszcze będzie pomagać spychać go w przepaść. A niestety teraz wszystko wygląda tak, jakby W6 i FR tylko czekały na upadłość LOTu. Wyobraźcie sobie: upada LOT, a na Okęciu z liczących się linii pozostają dwa lowcosty, z już całkiem przyzwoitą siatką i dalszymi możliwościami jej rozbudowywania. dla nich to raj. Żyć nie umierać. Dla pasażerów dramat, bo ceny natychmiast pójdą w górę. I taki scenariusz jest o wiele bardziej realny, niż jakieś wydumane chody Tuska w UE.
usuniety
2013-07-24 11:24
@gosc_7b7ad Zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz krytykując sposób prowadzenia biznesu przez MOL-a. Ja się nie opieram na medialnym bełkocie, tylko na realnych liczbach w bilansie Ryanair. Dla mnie dużo gorsze jest jak taki LOT wyciąga grube miliony i praktycznie niewiele z tego mamy.
@forplay Są ograniczenia, ale dla wszystkich linii takie same, podobnie zniżki dla wszystkich lini muszą być takie same. Wszystko jest kwestią tego gdzie pomimo trudności, wysokości dopłat, itd..uda się sprzedać więcej wartościowych biletów (nie tych "darmowych" poniżej 100zł). Ja jestem jak najbardziej za Modlinem, ale teraz trzeba już zupełnie inaczej walczyć o te linie.
@marlenax88 - problem WAW to lokalizacja i ograniczenia godzinowe latania. @gosc_7b7ad nie jestem fanem MOLa ale obrażane go chyba nie ma sensu, ponieważ facet wie jak się robi pieniądze. WAW nie jest tanim portem lotniczym a kilka lat temu widocznie nie byli skłonni negocjować tak jak teraz skoro MOL się wycofał. Nie znasz i nie znam ja stawek jakie wtedy mu proponowano - a widocznie były na granicy opłacalności. Dodatkowo wiadomo że od WAW nie było szans na dopłaty do latania wiec po co latać z lotniska z którego się to nie opłaca.
gosc_7b7ad
2013-07-24 09:46
marlenaxx88: gdyby MOL był faktycznie takim geniuszem biznesu, to nie obrazilby sie na WAW kilka lat temu. On wtedy po prostu nie umiał docenić rynku w Polsce i tego ile moze mu dać latanie z Warszawy, a to świadczy o jego biznesowej infantylnosci niestety. Tak jak napisał korrado, ten pan nie zna sie zbytnio na biznesie, natomiast rozumie biznes jako wyłudzenie pieniędzy szantażem. To przynosi zyski, fakt. Mafie działające w podobny sposób tez nie sa jednak instytucjami charytatywnymi...
usuniety
2013-07-24 09:42
@gm717 Skąd ta pewność, że na Okęciu zrobi się ciasno? Skoro teraz jakoś dają ze wszystkim radę, to co będzie po otwarciu nowego terminala. Jak chodzi o możliwości pasów startowych, to też daleko do wyczerpania przepustowości. Nie twierdze, że Rynair nie wróci do WMI, ale na pewno już ciaśniej niż teraz się nie zrobi, a będzie dużo lepiej. Zarabia na pewno na WAW, ale to już dane, których podlinkować nie mogę...
gosc_b8b56
2013-07-24 09:32
WMI byłby dobrym hubem dla innych linii lotniczych - ale o tym trzeba myśleć i działać perspektywicznie, aby nie zostać na lodzie ...
@gm717: Istnieje roznica miedzy mozliwoscia a wiara w cos. Nigdy nie powiedzialem, ze uwazam katastroficzny scenariusz dla LO za pewny. Niemniej jednak jest on mozliwy, i to nawet w razie zaakceptowania planu restrukturyzacji - w razie dalszych strat kolejnej pomocy panstwowej juz nie bedzie. Sepy (Sempy) juz nad nim kraza.
gosc_8e45b
2013-07-24 09:14
Okęciu bardzo zalezy na FR, więc tez o nich walczą.
marlena: Nie obraża się na WAW, bo jakie ma wyjście ? Kolejna gra MOLa. Chce wyciągnąc coś z Modlina. Czy zarabia na Wawie ? Nie sądzę, aby po roku czasu można było o tym mówic. Prędzej czy później wróci do Modlina. Zrobi się ciasno, opłaty pójdą w górę i będzie szum, jaki to Chopin jest zly - wracamy do Modlina. Sauvi: naprawdę wierzysz, że LOT padnie ? Tusk ma dobre plecy w KE, jest dobrze postrzegany jako premier w UE - nie sądzę, aby KE nie zaakceptowała planu restrukturyzacji.
Zastanawia mnie dlaczego niektórzy uważają że W!ZZ czy RYAN są zdani na Modlin. Lotnisko nie ma potrzebnej do latania w tamtym miejscu infrastruktury. Kogo stać na wieczne odszkodowania i puste samoloty w sezonie wiosennym i jesiennym? Władze lotniska nie widzą problemu i nie mają zamiaru zapłacić liniom lotniczym za poniesione straty, więc linie lotnicze idą tam skad można odlecieć i wrócić o czasie. Sam na miejscu W!ZZ pozostałbym w tej sytuacji na okęciu, zwłaszcza że teraz przysługują im preferencyjne stawki za latanie z okęcia. Sam byłem również świadkiem problemów z modlinem. Samoloty do Torp latały puste po pasażerów bo nie dało się ich zabrać z modlina. Samolot zamiast robić rotację KTW-TRP-WMI-TRP-KTW robił rotację KTW-TRP-WMI(holding)-WAW-WMI(holding)-TRP-KTW. Kupa paliwa w plecy pasażerowie w TRP i WMI zdenerwowani - ci z WMI ostatecznie nie lecieli wcale i brali odszkodowanie za odwołany lot, a ci w TRP jeżeli mieli ubezpieczenie od opóźnienia też dostawali kasę z odszkodowania bo samolot nie mieścił się w czasie.
@marlenaxx88: pelna zgoda. Dodatkowo istnieje niestety mozliwosc, ze LOT zawiesi polaczenia. W takim przypadku i FR i W6 sporo skorzystaja, latajac w WAW a nie z WMI.
No WMI ma nóż na gardle bez dwóch zdań. Najlepszym ruchem z ich strony byłoby dogadanie się z jakąś trzecią linią lotniczą co by pokazać FR, że nie są jedyni. Nie wiem na ile jest to realne ale to by zdecydowanie poprawiło sytuację WMI w negocjacjach. Swoją drogą FR dopiero co na stronie ogłaszaszł, że loty wracają do WMI od 5/09, a teraz znowu zmiana.