Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cfdb3
2013-07-24 22:10
SP-LRE aktualnie w powietrzu nad USA w locie testowym (?).
zobacz link
gosc_405cf
2013-07-19 11:56
Dziś po raz pierwszy zobaczyłem B 787-900.Piękna maszyna.Dziwię się że LOT ostatnich trzech samolotów nie zamieni na większe.Tak było np. z B 7-67 OA,OB i PA,PB,PC.AIRLINERS.COM polecam.
gosc_1e6b0
2013-07-18 19:40
ciekawe jak dlugo polata - dzisiaj sie okazalo ze pozar Ethiopian 787 na Heathrow był spowodowany - tym razem inna bateria(akumulatorem)
zobacz link
gosc_30a27
2013-07-17 23:50
Jednym z najważniejszych czynników doboru trasy i planowania NAT-ów (przez odpowiednie instytucje) to wiatry [zawsze stara się wybrać trasy najbardziej ekonomiczne, więc niekiedy lepiej lecieć dłuższą trasę ale z mniejszym wiatrem w dziób]
oby bez obiadu na gazie:)
Polecam rzut oka na stary, dobry globus. Robi sie od razu jasniej w kwestiach tras. Ja do niedawna tez sie dziwilem, czemu tak popylaja na polnoc, ale jak spojrzalem na globus wszystko skapowalem.
maciek_waw
2013-07-16 18:40
@sauvi: Wielkie dzięki!
@maciek_waw: moga na to wplywac co najmniej 2 czynniki: 1) silne wiatry nad Atlantykiem, ktore mozna ominac wzgl. lecac do Europy skorzystac z nich. 2) ruch lotniczy nad Europa i ew. trudnosc w uzyskaniu korytarza. Ponadto trzeba pamietac, ze najkrotsza droga prowadzi po geodezyjnej (kole wielkim), a to jest duzo bardziej na polnoc niz by sie z mapy wydawalo. Z WAW do JFK prowadzi nad Dania i polnocna Szkocja. Zatem trasa nad Niemcami i Holandia oznacza odchylke na poludnie, a nad Islandia - w kierunku polnocnym. Lecac do ORD geodezyjna przechodzi nad poludniowa Grenlandia.
Link do obliczania geodezyjnej:
zobacz link
maciek_waw
2013-07-16 17:31
@pszn, @pioterk737: Dzięki za konstruktywne odpowiedzi :)
Co do piątego B787, z systemów rezerwacyjnych wynika, że już 1-go sierpnia 'nasz' Dreamliner po raz pierwszy poleci na wschód do PEK.
maciek_waw, ziemia nie jest idealną kulą, więc "na wprost" to właśnie tym łukiem przez Danię, Norwegię i Islandię;-)
piotrek737
2013-07-16 17:22
maciek_waw: Jest na odwrót ;) Ta trasa nad Niemcami i Holandią jest dłuższa niż ta nad Norwegią i Islandią bo w końcu ziemia jest okrągła więc lecąc prawie w linii prostej (tej na mapie) masz zawsze dalej. Jeżeli chodzi o to jak danego dnia poleci to zależy od planów lotu i dostępności danego korytarza, pogody, slotów itp. kwestii ;)
piotrek737
2013-07-16 17:19
copilot: Oddał owszem, ale w zimie większość połączeń ma mniejszą częstotliwość więc spokojnie wystarczą 3-4 Dreamy ;)
maciek_waw
2013-07-16 17:17
Może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego czasami samoloty LOTu latają na JFK na wprost (przez Niemcy, Holandię i UK), a czasami - tak jak dziś - dużym łukiem przez Danię, Norwegię i Islandię? W tym momencie, gdy jest opóźniony, chyba lepiej lecieć krótszą trasą. A może o czymś nie wiem?
gosc_dbc99
2013-07-16 16:32
w najlepszych czasach latalo 7 x B767
gosc_07d0c
2013-07-16 15:46
Dreamlinerowi jest tak wstyd za to co się z nim dzieje, że zaraz się spali ze wstydu!
spotter10
2013-07-16 14:49
LOT miał kiedyś więcej maszyn, prawie 60, ale spora ich liczbę przekazano do ELO: 8xAT7, 5xAT5 oraz 3xE75, czyli łącznie 16 maszyn. Gdy się uwzględni tą liczbę, to i tak flota się zmniejszyła. Ale LOT i ELO liczone razem, po dostawie zamówionych DH4 i odjęciu ATR'ów (porównując do liczby 60 maszyn) mają 38 8xDH4 6xDH 3xE75 = 55 maszyn. Jeżeli doda się do tego te 4x787 które jeszcze do nas przylecą, to będzie 59. Czyli LOT stoi trochę w miejscu ze swoją flotą.
Rynek nas wyklucza - taka prawda. Możemy bawić się w JFK czy ORD. Azja jest po za naszym zasięgiem patrzac na EMIRATES i QATAR... rzeczywiście powinno się z 3 wydzierżawic innemu przewoźnikowi, zostac z 2/3 sztuki.
gosc_78419
2013-07-16 14:17
nie mogę już czytać 2 wyrazów 1) LOT 2) DREAMLINER kojarzy mi się z największym marazmem marketingowym bardzo fatalnym - czy możecie przestać nas dusić ? tymi tematami Lot TO BANKRUT , a DREMLINER to niewypał techniczny
5 787 to trochę mało, zważywszy na ilość połączeń plus przyszłe chartery, czyż nie? LOT oddał już 777 i A330 czy dalej na nich lata?
piotrpank
2013-07-16 14:08
gosc_3c559 a Myslisz ze w Polsce byloby zapotrzebowanie na loty do Ameryki Poludniowej na tyle by wypelnic maszyne z 250 miejscami? Nawet jesli to bylby tylko jeden kierunek np Rio?