Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_e9856
2013-08-05 12:29
piotrek737: info po oficjalnej konferencji Air Serbia, zero informacji na temat CRJ ;) nie wiem, kto Ci powiedział, że takowe mają być we flocie nowego JATu :)
zobacz link
gosc_68d95
2013-07-30 00:22
Belgrad - Banja Luka to 333 km, 3 godziny 17 min. Jaki sens ma takie połączenie?
gosc_2b746
2013-07-29 20:48
piotrek737: no zobczymy czyja wersja sie potwierdzi ;)
piotrek737
2013-07-29 17:01
gosc_554ef: Nie wiem kto Ci to powiedział, ale nic takiego nie będzie miało miejsca ;) Wycofują ATR-y i nie będą mieli Q400 tylko CRJ-ty ;)
gosc_554ef
2013-07-29 16:31
JAT poprosił o sloty na loty do WAW, od zimy codziennie, latac chca na razie ATRem, potem zmienią na Dasha Q400, może jakieś info o tym?
jsg @ masz racje, wspomnienia z dziecinstwa....LOL
Ostatnie zdanie powinno brzmieć: I jak wspominał hariko, JAT kojarzy mi się z Jugosławią a nie Serbią.
@hariko: zestrzelenie przez Sowietow KAL007 pokazalo, ze tego rodzaju scenariusz nie jest wyklucziony. Zapewne prawdy nigdy sie nie dowiemy.
JAT by kiedyś bardzo szanowanym przewoźniekiem z rozbudowaną siatką połączeń międzynarodowych oraz krajowych z dwoma głównymi hubami: BEG i ZAG. Niestety w ostatnich latach bardzo podupadł. Z dawnego JAT-u została już tylko nazwa: JAT - Jugoslovenski aerotransport. I jak suavi wspominał hariko, JAT kojarzy mi się z Jugosławią a nie Serbią.
sauvi @, jedna z tych nieprawdopodobnych historii, ktora pozostanie zagadka na dlugo...
@hariko: Zgadza sie, sa to pogloski (sledztwo dziennikarskie, sa jakoby swiadkowie ktorzy widzieli samolot na niewielkiej wysokosci). Co wiecej, stewardessa absolutnie neguje ten scenariusz.
sauvi@ dokladnie, jednak co do samej katastrofy, sa to jedynie hipotezy.. jedno sie w tym wszystkim zgadza, mianowicie to, ze przezyla katastrofe stewardessa, ktora zyje do dnia dzisiejszego,. nieco zapomniana i opuszczona przez wszystkie zawirowania historyczne bylej Jugoslawii.....
Jat to rowniez wypadek lotu 367 w 1972 r. nad owczesna Czechoslowacja. Wg oficjalnej wersji wybuch bomby na wysokosci przelotowej. Przezyla jedna stewardessa, co wydaje sie dosc nieprawdopodobne przy wypadku na takiej wysokosci i w zadnym innym wypadku nie mialo miejsca. Vesna Vulovic figurowala zreszta w ksiedze rekordow Guinnessa w kategorii "highest fall survived without a parachute". Po wyzdrowieniu pracowala nadal w JAT w obsludze naziemnej.
Wg nowszych ustalen istnieje mozliwosc, ze z powodow technicznych samolot podchodzil do awaryjnego ladowania i na skutek pomylki sowieckiego lotnictwa zostal zestrzelony na niewielkiej wysokosci. Jako powod podawany jest przelot w poblizu terenow wojskowych wyposazonych w bron jadrowa, lub podchodzenie do ladowania w tym samym momencie samolotu z sowieckimi oficjelami (Brezniewem ?).
mietek @ nie masz racji, JAT zawsze sie kojarzy z Jugosławią! co prawda juz byłą, niemniej jednak ...
Dobrze zauważyłeś, że to było dawno...
gosc_1800e
2013-07-16 15:58
Ja wole Fly Serbia niz Air Serbia.
gosc_745f6
2013-07-16 15:48
Mietek - JAT to za czasów Jugosławii bardzo szanowany i rozpoznawany przewoźnik. Jako pierwszy w Europie wprowadził B737-300. Latał też na DC-10, a w siatce miał między innymi Australię. Niestety wojna na Bałkanach przekreśliła wszystko.
wszyscy wychodzą powoli z kryzysu z zastrzykiem gotówki, a LOTu nikt nie chce ... teraz jest źle bo nikt nie bierze, a gdyby ktoś wziął to byłby lament, że w obce ręce poszło co 'polskie' ...