Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_e3e64
2013-07-08 14:11
Drodzy Forumowicze,
proponuję, fani i fanki KRK i KTW nie kłócili się o to, które lotnisko lepsze czy mniej prowincjonalne itp. Mieszkańcy Małopolski i Śląska powinni się cieszyć mając do dyspozycji dwa lotniska położone tak blisko siebie - w ten sposób mamy więcej możliwości. Byłoby świetnie, gdyby władzom obydwu portów udało się dogadać i współpracować.
gosc_c5638 przepraszam za nutkę ironii - nie mogłem się powstrzymać :) Jednakże cieszę się, że mamy dwa dobrze skomunikowane lotniska blisko siebie i przyznam, że korzystałem również z EPKR jak była lepsza oferta, bo 60 km dojazdu nie robi różnicy. Poza tym trzeba również obiektywnie przyznać, że trochę pasażerów jest w statystykach EPKT dzięki niesprzyjającym warunkom pogodowym występującym w Krakowie, a takie statystyki są pomijane.
gosc_d17b5
2013-07-03 18:09
gosc_57779: dla tubylców to drugorzędne bo Pyrzowice i Balice to razem ponad 6.milionów odprawianych pasażerów rocznie i leżą blisko siebie, a dobrze skomunikowane z tymi lotniskami są nie tylko oba województwa, ale również sąsiednie i dlatego KRK/KTW odnoszą sukcesy.
gosc_58e02
2013-07-03 17:17
Spadki z prawdziwego zdarzenia w czerwcu beda w Gdansku, Wroclawiu i Poznaniu, po 20 procent albo i wiecej. Poznan moze nawet zdolowac o 30 procent. Czekamy na statystyki.
gosc_57779
2013-07-03 09:13
c3c1a: To kolego bedziesz miał też blisko Turkisha ponieważ niebawem będzie z KRK
gosc_cb67b
2013-07-03 08:50
co watek to wojenki. Kto ma dluzszego, niesmiertelny Turkish, long haule nawet sie pojawily. Jeszcze zaraz patrzec, a wskoczy na tapete jakis lublinski temat :-)
gosc_c3c1a
2013-07-03 08:18
gdybym mial do wyboru Emirates z WAW albo Turkish z KTW (w obu przesiadka) np. do BKK, HKT czy SIN w dobrej cenie, to lecialbym z KTW bo mam blisko, ja i okoliczni 4,5 mln ludzi ;)
gosc_c5638
2013-07-02 23:27
misiok; i vice versa takie same komentarze padają i ze strony KTW. Mnie np. do szału doprowadza to ciągłe gadanie nowy dłuższy pas sprawi że KRK zacznie być marginalizowane. Tak jakby w KRK pasa startowego nie było tylko łąka. Niby piszesz cyt. "po co konkurować" a jednak w twojej wypowiedzi da się odczuć nutkę ironii względem KRK. Szalonego wzrostu nie było ale jednak był w przeciwieństwie do KTW gdzie co miesiąc notowane są spadki. Ślązacy latają z KRK a jakże skoro z KTW się nie da.
Po raz kolejny do szału doprowadzają mnie komentarze, że jak Kraków to, czy tamto to Katowice przestaną istnieć. Po co pisać takie bzdury? W czerwcu jakoś szalonego wzrostu nawet w Krakowie nie było. Nie rozumie również po co konkurować skoro można współpracować. Ja osobiście się cieszę, że na następne lotnisko mam 90 km a nie 300. Jakoś antagoniści Śląska zapominają, że my również latamy z Krakowa i nie są to jakieś śladowe ilości. Może w Katowicach nie będzie już jakichś szalonych przyrostów klientów, nie liczyłbym również na szerokokadłubowce, bo to pobożne życzenia a nie rzeczywistość. Dłuższy pas będzie raczej wykorzystywany do rozwoju cargo (na marginesie czysto złośliwie zapytam: ile ton cargo wyleciało w tym roku z EPKR?) :)
gosc_69d1c
2013-07-02 20:16
Wszyscy tylko KRK i KRK ! To nie pepek Świata i mozliwości KRK są małe, bardzo małe! Gdzie wiekszy potencjał ??? KRK czy KTW chyba jasne bo tam mieszka 4 mln ludzi kwestia jest reklama i kierunki oraz promocja.
gosc_b0fd1
2013-07-02 16:00
Troche tu forumowicze zapominaja, ze long haul to nie tylko rejsowe pasazerskie samoloty.
KTW przygotowuje sie do przyjecia long haulow CARGO zarowno rozkladowyzch jak i charterowych. Ponadto nastepny krok w rozwoju charterow pasazerskich to jest wprowadzenie bezposrednich long hauli - a zarowno w jednym jak i w drugim pubnkcie KTW ma najblizej do sukcesu z wszystkich PL portow regionalnych...
gosc_486ee
2013-07-02 13:30
Wystarczy aby do Polski szerzej weszły NORWEGIAN i TURKISH, a wtedy mogą radykalnie zwiększyć się obroty portów regionalnych ...
Pisanie o długodystansowych lotach z KTW to chyba tylko próba bicia piany. No chyba, że chodzi o Cargo:)
adrian991
2013-07-02 13:00
Skonczcie pisac o dlugodystansowych polaczeniach z Katowic bo to nie ma racji bytu. Moze Wizzair do JFK? Jak Lufthansa coraz mniejszymi samolotami tu lata, a tylko tanie linie sie rozwijaja..
gosc_d18e7
2013-07-02 11:03
gosc_66702: masz rację Pyrzowice nie mają się czego wstydzić, a ich dalszy rozwój spowodowany będzie zwiększonymi możliwościami operacyjnymi po przedłużeniu do 3200.m pasa startowego i płyt postojowych oraz zwiększeniem siatki lotów, w tym długodystansowych.
gosc_66702
2013-07-02 10:48
Czytam niektóre komentarze i czegoś nie rozumiem, prawie 300 tysięcy pasażerów w miesiącu, a tu płacz nad procentami. Jak się odprawia góra kilkadziesiąt tysięcy pasażerów miesięcznie to dwa samoloty więcej i taaaak w statystyce przybyło :). Tutaj lotnisko osiągnęło pewien wysoki jak na nasze lotniska regionalne poziom sprzedaży który /- utrzymuje i tyle. Problem to tam gdzie się odprawia 300 tysięcy rocznie, a nie miesięcznie, bo wtedy i najładniejsze i procenty nie pomogą ;-)
gosc_b31f3
2013-07-02 10:33
@mietek, ale ten " ujemny trend" dotyczy wiekszości lotnisk regionalnych w PL w segmencie czarterów. Zwróc uwagę ile czarterów z regionów zostało skasowanych i przeniesionych do WAW lub na inne regionalne lotnisko.Jest tego dośc sporo. I tu jest problem
No jeżeli stolica regionalnych czarterów notuje spadki w ruchu czarterowym w czerwcu to nie jest dobrze...
gosc_b5e12
2013-07-02 08:38
gość_24780; to jakaś mania pisania o lotach transkontynentalnych. Jeżeli obserwujesz rynek lotniczy to zauważ koncentrację linii lotniczych na długich dystansach , tworząc tzw. doloty do hubów. Gdzie w tym Katowice a nawet Kraków ( chociaż jemu bliżej). Ze względu na koszty( ceny paliwa, sloty, opłaty lotniskowe ) zmienia się koncepcja na lotach długodystansowych. W KTW to demagogia uprawiana przez zarząd , którego nie ma kto ocenić ( taki sam poziom wiedzy ). Kraków po remoncie doprowadzi KTW do lotniska peryferyjnego.
gosc_59d13
2013-07-01 23:37
tak tylko kto niby zachce latac grubasem z ktw? mozna i 5-kilometrowy pas wybudowac nawet w lublinie.