Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_11284
2013-07-26 23:07
Czy ktoś prze chwile zastanowił się czemu LOT tak "nagle" zrezygnował z CS?? Odpowiedź jest prosta więcej pieniędzy wpływało by do ELO i to jest nie na rękę wielkiemu bratu a nie że konkurencja itp....
gosc_a2be0
2013-07-26 14:58
Reaktywacja CENTRALWINGS własnie sie dokonuje. PLL LOT staje sie od 1go Sierpnia TANIM PRZEWOŹNIKIEM> musiało do tego dojsc..
gosc_6162b
2013-07-25 01:04
technicznie ELO jest nie gotowe. Aby code share mial sens musi byc to code share free-flow, a nie hard lub soft blocki. Z uwagi na system rezerwacyjny (nazywa sie Kiosk) z jakiego korzysta ELO free flow code share nie mozna zrobic. Bardzo kosztowne jest wybudowanie platformy laczacej 'na sztywno' Kiosk (gdzie jest inventory ELO) z Amadeus Altea (gdzie jest LOTowskie inventory). Koszty polaczenia systemowego beda duzo wieksze niz zysk z owego code share.
gosc_9e197
2013-07-24 17:36
oczywiscie ze eurolot ma racje zwiekszenie liczby pasazerow na trasie krk ams nie jest wynikiem odebrania lotowi pasazerow podrozujacych przez waw ale wynikiem zwiekaszenia zainteresowania kierunkiem jako bezposrednim, nikt nie poleci do polski na weekend tracac pol dnia na lot przez waw
gosc_c5030
2013-07-24 17:31
i polskie latanie sie uwsteczni...eurolot na trasie ams krk jest swietnym rozwiazaniem dla pasazerow ktorzy nie maja ochoty siedziec w waw 4 godziny czekajac na polaczenie, jesli tak to wrocimy do szybszej lufthansy przez muc lub fra ale nigdy juz przez waw
gosc_29c4c
2013-07-24 15:16
Jasne, reaktywujmy Centralwings, to dopiero bedzie biznes. A moze pojdzmy dalej, po co sie tak ograniczać, reaktywujmy OLT, w końcu obie linie rozkrecal ten sam fachowiec, więc na pewno taki ruch bedzie sukcesem. I do tego gwarancja ustawowe, ze cena biletu w jedna stronie nie moze przekroczyć 99 złotych. Nareszcie skończą sie problemy rynku lotniczego w Polsce...
gosc_69b5a
2013-07-24 14:58
@gosc_74fae : nie podniecamy się w Krakowie Lufą, ale ogólnie metodą działania niemieckich linii lotniczych (LH i AB). Póki co Kraków ma połączenia z CZTEREMA miastami w Niemczech (MUC,FRA,TXL, DUS). Poza tym obie niemieckie linie miażdżą LOT dogodnością przesiadek. Lot w Krakowie to porażka także z punktu widzenia biznesowego - wstawanie o 4 rano żeby polecieć z kurnika (terminal krajowy w Balicach) w którym nie da się nawet o 6 rano napić kawy, samolotem w którym serwuje się tylko zimną colę... to ma być linia butikowa?
Przecież Eurolot i inne spółki zależne istnieją po to by "przerzucić" część gigantycznego zadłużenia, dzięki czemu w księgach wygląda ono na mniejsze :) Rząd stosuje ten trik od dawna "maskując" dług publiczny poprzed przerzucanie długu do specjalnie tworzony spółek skarbu państwa lub jednostek samorządowych. Ale to już polityka, a nie lotnictwo. Problemem Lotu i Eurolotu jest właśnie polityka... a nie rynek lotniczy
gosc_29e6b
2013-07-24 12:29
EUROLOT POWINIEN ZOSTAC DAAAAWNO ROZWIAZANY a siatka i samoloty wcielone ponownie do PLL LOT. EUROLOT TO PASOZYT>. ZA TO CENTRALWINGS WINNO SIE REAKTYWOWAC, patrz Germanwings i LUfthansa.
gosc_74e46
2013-07-24 12:03
gosc_74fae: I w formie działalności linii hubowej LH (teraz w połączeniu z AB) w zasadzie masakruje LOT. Przewaga LOTu powinna przejawiać się właśnie tym, że jest w stanie ze "swoich" lotnisk zaoferować więcej - np. choćby code-share z Eurolotem na połączenia bezpośrednie w PL i poza jeśli jest taka możliwość (ZRH, AMS), bo jakością tego samego typu usługi (hubowej, biznes) w znakomitej większości przypadków LH nie dorównają.
no słabo to jest prowadzone, niestety:(
gosc_4a5bf
2013-07-24 11:07
Po takim czasie wreszcie ktoś zaczyna choć trochę myśleć. Co to za kraj, żeby tak oczywiste rzeczy były tak trudne w załatwieniu. Lepiej oddać pasażerów Lufie, niż położyć wspólny code-share z bliźniaczą linią, z którą się tak blisko współpracuje. Inną sprawą jest istnienie dwóch bytów. Ale zawsze przy sprzedaży można ukręcić 2 x takie lody i stołków kierowniczych jest 2 x więcej. Myślenie w Polsce to towar deficytowy.
co za bełkot... to rozumiem, że code-share z Lufa i innymi StarAlliance też nie wchodzą w grę, bo inne linie latają na takich trasach jak LOT...
@shorty: niestety jest to chyba ogolna regula, obowiazujaca w kazdym kraju, z dokladnoscia do wyjatkow. Panstwowa firma = zarzadzanie przez ludzi z politycznego nadania a zatem nieoptymalnych badz wrecz amatorow = niewielkie szanse na sukces w gospodarce rynkowej tj. jezeli nie jest faworyzowana przez panstwo.
Po raz kolejny widac u naszych "narodowych" przewoźników brak jakiejkolwiek współpracy, brak pomysłów i planów na przyszłosc. LOT likwidując kilka swoich połączeń może przecież pójsc na CS z Eurolotem, jednocześnie urozmaicając swoją ubogą siatkę chocby o tę Chorwację.
no to dobrze ze sie zgadzamy generalnie. W polsce niestety Panstwoe firmy raczej nie przynoaśz oczekiwanych rezultatów.
gosc_5f620
2013-07-24 09:14
Ten temat wraca co jakiś czas, a potem jak zwykle .... ? dlaczego warszawscy przewoźnicy nie sprzedają wzorem FR powierzchni reklamowych na samolotach ?
zenek767
2013-07-24 09:08
cchailbym przeypomienc, ze gdy powstal eurolot to otrzymal własność na prawie wszystki ATR 42/72 !! Wlasnosc !od LOTu. paranojea
To, że zarząd jednej linii broni swoich interesów to rozumiem. Ale dlaczego to są dwie linie - oto jest pytanie.
gosc_450e3
2013-07-24 08:51
Połączyć wreszcie i będzie święty spokój, bo już ten niekończący się serial z code share staje się nudny