Modlin: Jutro zgoda na otwarcie

Modlin: Jutro zgoda na otwarcie Jutro (25.6) prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego może wydać zgodę na ponowne otwarcie pełnej długości drogi startowej lotniska w Modlinie. Według nieoficjalnych informacji TVN Warszawa dokument jest już przygotowany i czeka tylko na ostateczny podpis. Zgoda na wykorzystywanie całego pasa startowego o długości 2,5 kilometra otwiera drogę do powrotu linii lotniczych do...
24/06/2013 23:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
szydelm 2013-06-29 00:22   
szydelm - Profil szydelm
@gosc_0dfef.Nie nie kolego takie rzeczy nie w Modlinie.Nie wiem skąd masz informację, ale Modlin nie dopłaca nikomu za latanie.Teraz jedyny plus dla FR jest taki, że był cyrk z pasem i mogą sobie niższe ceny wynegocjować, ale za loty nikt nikomu nie będzie dopłacać.Z tym zabieraniem zabawek to też nie do końca.Ryan chce latać ze stolicy, ale przede wszystkim zależy im na Modlinie, na Okęciu mają takie stawki, że nie ma opcji żeby stamtąd latali.W związku z tym nie będą się obrażać i zabierać zabawek, bo to im nie na rękę.Z resztą reakcja FR jak wybudowali Modlin była natychmiastowa, a na Okęcie wcześniej nie latali, to pokazuje, że mają zapotrzebowanie na loty do Warszawy, ale nie koniecznie na Chopina.Co do autobusów.To nie wina lotniska.Podobno i Ryan i Wizz nie chcą autobusów więc port nic nie będzie robił na siłę i na własną rękę. @ arahja EasyJet lata też na Schoenefeld do Berlina, na Orly do Paryża, na Southend do Londynu czy na Linate w Mediolanie, a z tego co kojarzę to nie są główne lotniska. ;) Osobiście marzę o Easy, ale wątpie.Pozostaje czekać.
gosc_3ae15 2013-06-28 19:22   
gosc_3ae15 - Profil gosc_3ae15
nie* pozwolą im lądować.
gosc_0dfef 2013-06-28 19:20   
gosc_0dfef - Profil gosc_0dfef
Zadaszone super - a co z hulającym wiatrem ze śniegiem prze temp. -10 st.C o poranku lub wieczorem? Autobusy właśnie po to są (klima: ciepło i sucho), a czy włodarze WMI ogarną tak oczywistą rzecz, to się okaże od listopada. // ILS cat.I czy nawet jakimś cudem cat.II na jesieni specjalnie nic nie zmieni, jak będzie mgła tamtejsze minima pozwolą im lądować. // LCC typu Ryan nie liczy, że np. takie WMI im płaci i kiedyś zapłaci różnicę, czyli jakieś 42 zł za każdego odlatującego pasażera z WAW i też nie muszą bawić się w jakieś sądy, ot albo wynegocjują stawki lotów jak z BVA hahaha, albo egzekwują należności (to im się sprawdza na małych lotniskach na których są monopolistą) nie płacą opłat za lądowanie, paliwo aż zostaną zaspokojeni, a jak lotnisko się stawia (np. swego czasu ALC, REU, GRO) zabierają zabawki.
arahja 2013-06-27 21:47   
arahja - Profil arahja
EZY zazwyczaj lata na główne lotniska więc ktoś to wyssał z palca
usuniety 2013-06-27 21:30   
usuniety - Profil usuniety
Mam coś dla was apropo WMI. Co o tym sądzicie? Zapodaje linka.
zobacz link
gosc_4e168 2013-06-27 08:17   
gosc_4e168 - Profil gosc_4e168
@szydelm - klimatyzację zainstalowano- to była pozytywna niespodzianka, bo lotnisko nie zarabiało, mimo to była potrzebna inwestycja. ILS to kwestia 2 miesięcy(ale to formalności, teraz latem mgły i tak nie stanowią problemu a I CAT umożliwi 95% operacji rocznie. Wizzair wróci, tylko gra, wykręca się bo chce więcej ugrać, jakby uparli się na zostanie na WAW to tak ich urządzą, że szybko wrócą do Modlina. Też mam nadzieję, że dojdą czartery i rozbudują na 2015 odloty, bo teraz już terminal jest na progu wydajności-2,5 mln rocznie. Na WAW dwie linie obecne w Modlinie odprawiły w maju koło 220 tys a przecież szczyt wakacyjny jeszcze przed nami.
szydelm 2013-06-26 22:15   
szydelm - Profil szydelm
Od początku.Zadaszyli miejsce czekania na płycie postojowej na samolot.Zobaczymy czy zda to egzamin.Mam nadzieję jest już klima, bo w takiej duchocie i w tak ciasnym terminalu nie wytrzymamy.Jest pas i ILS.Teraz trzeba czekać na powroty Ryana i Wizza.Ten pierwszy prawdopodobnie wróci, nie wiadomo co z W6, bo podobno się wahają.Ale kogo oni chcą jeszcze wcisnąć to nie mam pojęcia.Mam nadzieję, że jeszcze jeden przewoźnik lub chociaż czartery dojdą.
banan86 2013-06-26 19:18   
banan86 - Profil banan86
o ile zarzad lotniska wykarze sie inicjatywa bo puki co jakos szczegolnej dbalosci o klienta u nich nie widac. Co do Wizzaira obstawiam ze raczej zostanie w WAW liczac na rychly upadek Lotu (wszystko w rekach KE)
gosc_84442 2013-06-26 17:58   
gosc_84442 - Profil gosc_84442
Jakby wypaliło 6 maszyn byłoby super. Pewnie to docelowy(powiedzmy w ciągu 2-3 lat jak zaczną realizować obecnie zamówienie od Boeinga) i na początek daliby z 2-3 maszyny. Jeśli taki scenariusz się kroi to warto poczekać na efekt negocjacji i przeniesienia FR do WMI. Przecież sam FR mówił głosno, że właśnie w Modlinie chcieliby stworzyć bazę.
@banan86 -jeśli port by wiedział, że mają zbazowanych tyle maszyn to spokojnie rozbudują płyty postojowe czy rozbudują terminal, przecież w ciągu miesiąca to się nie zdanie i linia też zna zdolności lotniska.
banan86 2013-06-26 17:26   
banan86 - Profil banan86
6 samolotow samego Ryana doloty z innych baz ewentualnie Wizz (jesli wogole?) czartery... Gdzie pomiescic tylu paxow? Nawet plyta postojowa nie wystarczy ;)
gosc_6f57a 2013-06-26 17:17   
gosc_6f57a - Profil gosc_6f57a
ryan ma w planach zbazowanie 5-6 samolotów w modlinie wiec musza byc potezne negocjacje
gosc_3b244 2013-06-26 16:43   
gosc_3b244 - Profil gosc_3b244
Wystawianie paxów na płytę wynika z tego, że w WMI nie spodziewali się tylu pasażerów- po prostu halę odlotów podzielono na pól by uzyskać więcej gate'ów i ludzie by się nie zmieścili stąd wypycha się na zewnątrz. Pozostaje czekać na rozbudowę strefy odlotów- chociaż wiem, że dziś to brzmi zabawnie- ale kto był widzi jaki ścisk.
gosc_05f0b 2013-06-26 16:21   
gosc_05f0b - Profil gosc_05f0b
banana86: autobus w modlinie nie jest potrzebny ponieważ stanowiska postojowe są w strefie bliskiego dojścia z terminala, teraz już zadaszone więc nie idzie się dłużej do samolotu niż 30 sekund. Poza tym FR nie chce autobusów, W6 też nie.
banan86 2013-06-26 16:18   
banan86 - Profil banan86
jakoś w HHN się z tym nie spotkałem chociaż to właśnie Ryan tam panuje. W przypadku Modlina najprostszym wyjściem byłoby wprowadzenie chociażby autobusów na płycie... no ale wspaniałe, luksusowe lotnisko nie widzi takiej potrzeby
gosc_a8c32 2013-06-26 16:07   
gosc_a8c32 - Profil gosc_a8c32
gosc_5cb10: no przykro mi ale FR wymaga tego, żeby pasażerowie podczas lądowania samolotu byli już ustawieni na płycie w zagrodzie gotowi do wejścia na pokład gdy tylko wyjdą z samolotu przylatujący, gdyż rotacja w przypadku FR wynosi 25 minut. W6 tego nie wymaga i w przypadku tej linii pasażerowie stoją w terminalu dopóki załoga nie poprosi ich na pokład.
gosc_5cb10 2013-06-26 15:15   
gosc_5cb10 - Profil gosc_5cb10
gosc_8fc0f: ale Hahn czy Bergamo oferują chociaż minimum jakiegoś standardu. Nikt cie nie wyrzuca na płytę postojową w czasie ulewy i karze czekać pół godziny bo terminal jest zbyt zapchany. Niestety Modlin to dno, nawet na poziomie lotnisk low-costowych
gosc_ae2fb 2013-06-26 14:06   
gosc_ae2fb - Profil gosc_ae2fb
gosc_8fc0f: Tenie linie nie latają na główne lotniska nie z powodu prestiżu lotnisk, lecz wyższych cen, niż na lotniskach dodatkowych. Na CDG i MXP są zresztą osobne terminale przeznaczone dla tanich linii. Trzeba dojechać do nich autobusem z terminali, do których dojeżdża kolej. A tłok na WAW ma charakter sezonowy i powoduję go głównie turyści czarterowi. Wbrew pozorom w skali WAW W6 i FR nie znaczą tyle, co na WMI, które bez nich jest do zaorania.
gosc_f280b 2013-06-26 13:32   
gosc_f280b - Profil gosc_f280b
Prawda jest taka, że WMI docelowo (czyli max w 2015r) będzie największą bazą FR w Polsce. Jest to idealne miejsce taj linii lotniczej, gdyż umożliwia szybkie rotacje, niewymaga autobusów i znajduje się godzinę drogi od najbogatszego miasta w PL.
gosc_8fc0f 2013-06-26 10:50   
gosc_8fc0f - Profil gosc_8fc0f
gosc_5fd16: ale część pasażerów ma już dość tego tłoku na okęciu powodowanego w głównej mierze przez tanie linie lotnicze. Przypominam, że czynny na okęciu jest tylko jeden terminal. Nie rozumiem zatem jęku osób latających tanimi liniami lotniczymi, którzy bronią się rękami i nogami żeby czasem znowu nie zacząć jeżdzić do modlina. A przepraszam to jakiś dyshonor jest? W większosci krajów europejskich jest tak, że są osobne lotniska dla low costów. Zapytuje zatem, czemu Ci maruderzy nie domagają się od Wizza i Ryr żeby zaczeli latać na Heathrow i City zamiast na Luton i Stansted, albo na CDG zamiast Bevious albo do FRA zamiast na Hahn albo na Malpense zamiast na Bergamo. Rozumiem, że tam nie ma problemu dalekiego położenia od centrum?
gosc_5fd16 2013-06-26 10:25   
gosc_5fd16 - Profil gosc_5fd16
Dzięki operowaniu z WAW przeniesieni z WMI przewoźnicy zyskali więcej pasażerów i można wyliczyć czy i o ile poniesione przez nich straty zostały zredukowane. Modlin powinien współpracować z większą ilością linii lotniczych ...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy