Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_e2fd9
2013-06-27 06:54
Napisałeś dokładnie tak: "Także nie wykorzystali opcji a zamówili kolejną maszynę :) ". Co zatem miałeś na myśli innego, bo sam nie zgadnę?
piotrek737
2013-06-26 10:45
gosc_3c063: A czy ja gdzieś tutaj napisałem, że LOT zmarnował opcję? Raczej nie ;)
gosc_a4117
2013-06-26 10:00
opcje to miesjce na linii produkcyjnej z przewidywanym terminem dostawy w uzgodnionej cenie. lnia ma iles tam czasu na zdecydowanie sie na nie. z koleii purchase rights to uzgodnona cena nastepnymch samolotow bez miesjca w kolejce
gosc_a04c9
2013-06-26 00:54
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym się różnią "opcje" od "praw zakupu"? I jaka jest różnica od ich wykorzystania (w celu zakupu samolotu) od kupienia dodatkowej sztuki? Z góry dzięki!
gosc_3c063
2013-06-25 21:00
Owszem, masz rację że samolot ósmy był zamówiony po pierwszych siedmiu ;-) Ale kto ci to opowiedział, że przed zamówieniem ósmego LOT zmarnował jakąś opcję? Dopiero w latach późniejszych nastąpiły decyzje i zaniechania, których logikę trudno do dziś wytłumaczyć. Ale przy ósmym samolocie było jeszcze dokładnie wiadomo do czego on jest potrzebny.
piotrek737
2013-06-25 20:37
Drugie zamówienie: " SEATTLE, Feb. 19, 2007 -- Boeing [NYSE:BA] and LOT Polish Airlines announced today that the airline has increased its 787 Dreamliner order by one additional aircraft, bringing its total 787 order to eight airplanes. In 2005, LOT placed an order for seven 787s, with delivery positions beginning in 2008.
Today's order, valued at $153 million at list prices, was booked previously on Boeing's Orders and Deliveries website, attributed to an unidentified customer."
Link poniżej. Może teraz mi wyjaśnisz o co Ci chodzi, bo do tej pory nie wiem o jaką kolejność się rozchodzi...
zobacz link
piotrek737
2013-06-25 20:35
No raczej nie bardzo mylę kolejność... Pierwsze zamówienie: " WARSAW, Poland, Sept. 07, 2005 -- Boeing [NYSE:BA] and LOT Polish Airlines today reached an agreement for up to 14 Boeing 787 Dreamliners, making LOT the first global network carrier in Europe to operate the world's newest and most technologically advanced commercial jetliner.
LOT will purchase seven 787-8s, take options on two and hold purchase rights for five more 787s. Excluding options and purchase rights, the order is worth approximately $910 million at list prices. Deliveries begin in 2008."
Link poniżej
zobacz link
gosc_d611b
2013-06-25 20:16
@ piotrek737: jednak mimo tych konsultacji u Boeinga mylisz kolejność wydarzeń. LOT najpierw zamówił ósmego 787 kiedy jeszcze nie nadszedł czas potwierdzenia opcji. A wszystko się zmieniło znacznie później. jak chcesz, to możesz uznać, e z powodu fazy księżyca i wybory nie miały z tym nic wspólnego.
gosc_0117a
2013-06-25 18:21
marzy się KRK-ORD ... może kiedyś, jak będą mieli za dużo dreamków ;p
piotrek737
2013-06-25 17:17
gosc_3a980: Jaką znowu kolejność wydarzeń mylę? Tak się składa, że jestem maniakiem programu 787 i od początku obserwuje co się działo, więc dobrze znam i prasówki i inne informacje. Poza tym ostatnio w Paryżu pytałem dwie osoby z Benka jak to jest z tym całym zamówieniem. No i pls nie mieszaj wszystkiego z wyborami, bo do rozkładu tej linii przyczyniły się wszystkie opcje polityczne tego kraju łącznie ze związkami. Owszem może jakaś wizja była kiedyś, ale niczym nie poparta. Weź też pod uwagę zmiany prezesa co roku i to, że te samoloty mieli dostać już w 2008r. Przez opóźnienie każdy zarząd odsuwał ten problem na margines i teraz jak już są to nie ma co nimi robić ;) Kończąc wypowiedź sądzę, że wszyscy odpowiedzialni w tej materii dali ciała na maksa.
gosc_3a980
2013-06-25 16:51
@ piotrek737: mylisz kolejność wydarzeń. A poza tym to weź pod uwagę, że kiedy LOT kupował pierwsze siedem i potem jeszcze jednego, to firma miał zarówno zysk, jaki wizję rozwoju popartą strategią. To potem, po wyborach kiedy wszystko się w Polsce zmieniło, zysk stał się astronomiczną stratą, a Dreamlinery nie wiadomo do czego dziś mają służyć. Nawet pięciu nie będą umieli zagospodarować.
gosc_10c45
2013-06-25 14:56
To jest dobra informacio o tym ze LOT sie nie podaje
piotrek737
2013-06-25 12:33
spotter: Wygląda to tak 2005r. "LOT will purchase seven 787-8s, take options on two and hold purchase rights for five more 787s.", potem w 2007r. "Boeing and LOT Polish Airlines announced today that the airline has increased its 787 Dreamliner order by one additional aircraft, bringing its total 787 order to eight airplanes.". Także nie wykorzystali opcji a zamówili kolejną maszynę :)
@mietek: a gdzie rachunek ekonomiczny ? Kto mialby zapelnic te 15 Dreamlinerow ? Chyba, ze pojda do nowego wlasciciela, np. Norwegian.
spotter10
2013-06-25 11:53
Widzę, że coś się pozmieniało. Bo oryginalnie LOT zamówił 7 maszyn i 7 opcji. Później zamienił jedną opcję na zamówienie, czyli powinno zostać 6 opcji. A teraz zostały już tylko dwie? No ale prawa zakupu na 5 dają łączną liczbę 15 maszyn. Ciekawe, bardzo ciekawe.
usuniety
2013-06-25 11:49
A to ciekawe, bo pierwotnie SP-LRF miałbyć zmontowany w Charleston SC. Co to się stało, że przerzucili do Everett?
gosc_8207e
2013-06-25 11:46
szkoda tylko że LOT nie aktualizuje ilości swoich 787 na swojej stronie www
Czyli w sumie LOT mógłby mieć 15 B787? Na tą chwilę to marzenie ściętej głowy ale gdyby kiedyś mieli 15 szerokokadłubowców to było by coś:) Ale byłby tłok w WAW i może nawet inne lotniska by coś miały wtedy...