LOT: Ostre cięcia. 787 do wynajęcia

LOT: Ostre cięcia. 787 do wynajęcia LOT pozbędzie się 15 Embraerów, dwa Boeingi 787 Dreamliner zostaną wypożyczone innym przewoźnikom, kilkanaście połączeń z Warszawy i regionów zostanie zlikwidowanych, zwolni nawet 800 osób a także na wzór linii niskokosztowych wprowadzi płatne usługi - wynika ze szczegółów planu restrukturyzacji, do którego dotarła gazeta.pl. Najprawdopodobniej od jesieni 2014 roku z...
11/06/2013 10:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
arahja 2013-06-12 18:38   
arahja - Profil arahja
Za gazeta.biz: ' Linie Korean Airlines kupiły 44 proc. udziałów w czeskim przewoźniku za 2,64 mln euro.' a czeski rzad dokapitalizowal CSA kwota 100 mln euro
gosc_8af9c 2013-06-12 17:08   
gosc_8af9c - Profil gosc_8af9c
Jedne wielki kpiny. Sprawa wygląda następująco: cały czas są wkładane olbrzymie pieniądze w spółkę, i te same pieniądze wychodzą z drugiej strony na różne sposoby czyli wszelki outsourcing, firmy doradcze, analitycy itd...olbrzymie pieniądze tak wychodzą od lat. Wkładają pieniądze aby je wyciągnąć.
Prze lata lot sprzedawał cały swój majątek i wszystko zostało przeżarte w ten powyższy sposób.
Wykazywali z roku na rok mniejsza stratę ale tylko dlatego że wszystko sprzedali...
Przykład siedzibą spółki, nowy wieżowiec, który w całości jest zajęty przez lot. Co zrobił Prezes Mikosz sprzedał funduszowi, podpisując tym samym umowę na najem wieloletni i płacąc olbrzymi czynsz miesięczny !!! a co się stało z pieniądzmi ?? przeżarte na pensję, premię i różnego rodzaju badania, analizy za co lot płaci olbrzymie pieniądze.
Kolejna sprawa to przyszłość. Czy ktoś kupi linie lotniczą bez samolotów, połączeń, załóg itd...?? Oczywiście że nie! Szansa była na sprzedaż gdyby lot miał pozycje na rynku, wtedy każda linia lotnicza poza EU mogła myśleć o wejściu na ten rynek i przejęciu części wpływów. A w takim przypadku ???
...... Brak słów.....
gosc_b8b17 2013-06-12 14:59   
gosc_b8b17 - Profil gosc_b8b17
Ja LOTem nie latam z uwagi na cenę i godziny które mi nie odpowiadają. SAS jest dla mnie bardziej odpowiedni. A jeśli jeszcze wprowadzą jakieś dodatkowe opłaty (znając polski rozmach nie będą to małe sumy) to polegną na całej linii i będzie po Locie.
gosc_be11e 2013-06-12 08:55   
gosc_be11e - Profil gosc_be11e
nie latam LOTem ale dlaczego jako podatnik mam dokladac sie do kolejych 400mln!!
gosc_81b0a 2013-06-12 01:37   
gosc_81b0a - Profil gosc_81b0a
Jeśli LOT przerodzi się w taki kicz, przestanę latać tym...
pabloair 2013-06-12 00:19   
pabloair - Profil pabloair
/gosc_9347b/ Lot zamówił 8 ale w najbliższym czasie będzie odebranych 6 maszyn a na 2 będziemy czekać jeszcze długo.
gosc_4f1d0 2013-06-11 23:33   
gosc_4f1d0 - Profil gosc_4f1d0
Restrukturyzacja LOTu trwa już ze dwadzieścia lat. Czas skończyć ten cyrk. Tworzenie i sprzedawanie spółek skarbowi państwa to jedyny pomysł na zarabianie. Teraz już bezczelne zwracanie się o pożyczkę. Tylko kto ją spłaci???
gosc_3d1d4 2013-06-11 23:14   
gosc_3d1d4 - Profil gosc_3d1d4
K2 kupi wszystko od LO i sam bedzie operowac z regionalnych lotnisk w ramach code-share z LO. Będzie po staremu a oficjalnie ponowemu
gosc_93783 2013-06-11 23:14   
gosc_93783 - Profil gosc_93783
Wątpliwe aby pozbycie się połowy Embraerów stanowiących blisko 1/3 floty i nie zastąpienie ich innymi maszynami, a co za tym idzie znaczne ograniczenie destynacji - przyniesie założony zysk ... ale może zwalniane E170/175 przejmie Eurolot m.in. do obsługi portów regionalnych ?
gosc_9347b 2013-06-11 21:59   
gosc_9347b - Profil gosc_9347b
Witam. W tematyce lotnictwa cywilnego jestem średnio zorientowany więc proszę żeby mi ktoś coś wyjaśnił. Z tego co wiem to LOT zamówił 8 Dreamlinerów a nie 6, w chwili obecnej mamy ich 3. W artykule jest mowa, że z sześciu 787 dwa zostaną wypożyczone, czyli LOT zrezygnował z pozostałych 2 Dreamlinerów, 2 wypożycza i operuje w sumie 4? Czy odbierze te dwa w bardziej odległej przyszłości, dwa będą wypożyczać i będzie operować 6? Z góry dziękuję za pomoc.
gosc_d1851 2013-06-11 21:57   
gosc_d1851 - Profil gosc_d1851
Przynajmniej jak LOT zbankrutuje to TK nie będzie miał żadnych przeszkód, żeby otworzyć IST-KRK.
pikol 2013-06-11 20:03   
pikol - Profil pikol
w sąsiednim artykule było o odpowiedzialności za finanse firmy - skoro LOT ponosi co roku straty , dodajmy jeszcze pieniążki ze sprzedaży majątku - spółki córki Eurolot , Catering , Service itd oraz nieruchomości - sprzedaż , zastawienia - czy mamy jakieś informacje o tym ile kooperacja LOT - PPL straciła???? I teraz szumne - wsparcie właściciela - czyli ile dołożyła Silesia ? , a ile pracownicy - współwłaściciele ? - czy potrącono im od razu z pensji , czy dopiero na koniec miesiąca i ile chciałbym wiedzieć . Może ktoś wie ?
gosc_bef5f 2013-06-11 19:39   
gosc_bef5f - Profil gosc_bef5f
Najlepiej niech LOT zbankrutuje. Świat sie ma tej linii mie kończy. Węgrzy jakoś żyją nadal bez swojego Maleva. Więc my tez będziemy. Jest Lufthansa, British Airways, SAS, Finnair, Emitares, Qatar, Austrian, Swiss, Air France, TAP, Alitalia, Aeroflot, Turkish Airlines. Do wyboru do koloru.
gosc_8e29a 2013-06-11 19:15   
gosc_8e29a - Profil gosc_8e29a
To ogromna szansa dla Lufthansy, Ryanaira, Wizzaira, Turkish, Emirates i Qatar.
arahja 2013-06-11 17:27   
arahja - Profil arahja
W wywiadzie dla tokfm mikosz mowil ze chce zwiekszyc oferowanie przy zachowaniu kosztow, temu maja sluzyc czartery na 787, pewnie za skasowanie dlugiej rotacji takiej jak bejrut czy kair pojawia sie dwie krotsze. A to ze cos trzeba skasowac, tego wymaga unijne prawo. Obecnie jedynym celem dla zarzadu jest wykazanie zysku, wiec musimy sie przygotowac na takie newsy
gosc_69087 2013-06-11 16:52   
gosc_69087 - Profil gosc_69087
Analizujac kierunki do zamkniecia i doliczajac polaczenia z regionow do FRA/MUC widac jasno, ze to jest 10 samolotow czyli E170. Dodatkowe 5 sztuk to E175. Mozna sie domyslac, ze rejsy nimi dzis wykonywane beda teraz obslugiwane Q400 i dotyczyc to bedzie najkrotszych polaczen: BUD, PRG, VIE, CPH, TLL, VNO, RIX, BEG. Szkoda tylko, ze zamykaja BCN, a nie FCO. Mozna sie domyslac, ze na ZRH, DUS LH i LX zwieksza liczbe operacji do 4 dziennie i LO polozy na wszystkich swoje kody. Mozliwe, ze LO polozy swoje kody rowniez na rejs A3 do ATH, wiec ono tez pozostanie 'w siatce'. HEL zaoferuja wspolnie z SK/KF via ARN. LO utrzyma tez pewno swoje kody na rejsach LH z regionow do FRA/MUC.
shorty 2013-06-11 16:42   
shorty - Profil shorty
berlin to mozei okale jakbedzi enowe lotnisko to LOT powinien tam latac.
gosc_742fd 2013-06-11 16:04   
gosc_742fd - Profil gosc_742fd
Mniej mniej mniej a potem zamyka czyli bankructwo, koniec.
gosc_99a4e 2013-06-11 15:55   
gosc_99a4e - Profil gosc_99a4e
Jednak będzie lepiej jak zagraniczna firma przejmie LOT, bo jak nasi biorą się do "zarządzania" to świat wstrzymuje oddech.
gosc_746c2 2013-06-11 15:55   
gosc_746c2 - Profil gosc_746c2
Wybaczcie Państwo że trochę o.t. ale poniżej pojawiło się hasło "hub" w odniesieniu do Polskich lotnisk - ta wizja to nieporozumienie. Spójrzcie na nie z punktu widzenia infrastruktury zainstalowanej i rzeczywiście działającej (co łatwo sprawdzić) i procedur (spytajcie pilotów). Nikt w LO nie liczy ile traci przez to czasu i paliwa. Zdecydowanie jest lepiej niż dekadę temu ale jeszcze daleka droga przed nami a świat nie stoi w miejscu.
Pozdrawiam LR
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy