Air Berlin zainteresowany LOT-em

Air Berlin zainteresowany LOT-em Air Berlin, British Airways i Singapore Airlines wyraziły swoje zainteresowanie zakupem Polskich Linii Lotniczych LOT. Według nieoficjalnych informacji "Pulsu Biznesu" największe nadzieje wiązane są z Air Berlin, bo występują największe synergie i czytelny plan biznesowy. To wynik sondowania potencjalnych inwestorów dla LOT-u przez Rotschild. Niedawno narodowy przewoźnik...
07/06/2013 11:41   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
usuniety 2013-06-12 06:58   
usuniety - Profil usuniety
gosc_c97ee, a ja mysle ze zrobiono badania aczkolwiek zadna z badanych linii nie interesuje sie LOTem tak w rzeczywistosci.
gosc_c97ee 2013-06-11 19:50   
gosc_c97ee - Profil gosc_c97ee
Bardzo trudno sobie wyobrazic, zeby doszlo do kupna LO przez AB. AB to linia, ktora znajduje sie w ogromnych klopotach finansowych - zwalniaja setki pracownikow, sprzedaja samoloty i tna trasy. Wlasnie kupna takich banktutow jak LTU czy DBA doprowadzily ich na skraj upadlosci. Na co im potrzebny nastepny bankrut ? Do tego hub w WAW ? Maja w TXL, DUS, PMI, VIE....Tu tez nie widac sensu. A moze ich partner strategiczy EY ma chec na LO ? Ale na co wlasciwe ? Wyglada na to, ze znaleziono kilku potencjalnych mozliwych nabywcow, jednak nie przeprowadzono dokladnych badan...No, ale moze EY - oni chyba robia rozne dziwne rzeczy.
krzysiekl 2013-06-11 09:59   
krzysiekl - Profil krzysiekl
pewnie kasjanek ma rację...chyba, że chodzi po prostu o przejęcie slotów na Heathrow i samolotów niskim kosztem....
marcowy 2013-06-11 08:39   
marcowy - Profil marcowy
gosc_3fc2b: ponieważ już teraz jadą na granicy swoich możliwości ? Co to za porównanie...w przecież WAW przy MUC i FRA to kurnik. Tam lotniska regionalne: Stuttgart, Hamburg, Duselldorf mają więcej paxów niż WAWa
jjemiolo 2013-06-11 04:02   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Aby WAW byla wezlem porownywalnym z BER musialaby dostac wiecej tras i czestotliwosci od LO. Trasy robione przez LCC sa w tym wzgledzie mniej istotne. Na dzis przegrywa z BER, tym samym w przypadku przejecia LO przez AB raczej nie bylaby dodatkowym wezlem AB ale dostawca dla BER. Osobiscie nie przekonuje mnie koncepcja AB. Sadze tez, ze kasjanek moze miec sporo racji w tym co pisze.
gosc_3fc2b 2013-06-10 23:31   
gosc_3fc2b - Profil gosc_3fc2b
Dlaczego 500 km pomiędzy hubem w WAW a hubem w BER, miałoby być przeszkodą większą, niż 400 km między hubem FRA a hubem MUC?
usuniety 2013-06-10 13:52   
usuniety - Profil usuniety
Niesamowite bajki opowiadaja tu goscie (a moze jeden gosc?) na temat AB. Ale odnoszac sie do calosci tematu, to mam wrazenie ze wcale zaden z wymienionych inwestorow nie jest potencjalnie zainteresowany LOTem, a jedynie wynajeta przez LOT firma zrobila research jakie bylyby ewentualnie opcje, co moze sie odbywac w oderwaniu od rzeczywistosci.
matiuuuk 2013-06-08 20:38   
matiuuuk - Profil matiuuuk
WARA OD LOTU!
gosc_aab02 2013-06-07 22:05   
gosc_aab02 - Profil gosc_aab02
Większych bzdur nie słyszałem z tym AB. Przecież oni sami ledwo ciągną i tylko tną wszystko. Więc po co byłoby im kupowanie LO i to w dodatku z tak blisko położonym hubem?
gosc_21da0 2013-06-07 19:43   
gosc_21da0 - Profil gosc_21da0
tak airberlin przejmie lot ,moze sie okaze niedługo ze lot jest zainteresowany przejeciem air baltic
gosc_a8bbe 2013-06-07 18:26   
gosc_a8bbe - Profil gosc_a8bbe
AB & LO: prowadzil slepy kulawego. AB samo ma spore problemy, budowanie dwoch wezlow (BER, WAW) w ukladzie rownoleznikowym zbyt nieodleglych od siebie (500km) spowoduje jest malo racjonalna. AB moze chciec kupic LO glownie z tego powodu, aby na placach nie wyrosl im LO jako konkurent kupiony przez kogos innego (np. LH, DY, AF, SQ) BA & LO: BA mialby mozliwosc przejecia LO w 100% i wlaczenia LO do grupy IAG (wlasciciel BA, IB, VY). Pyatnie, czy BA rowniez zamierza kupowac AY.LO wypelnilby w owa luke po MA i mialby realne szanse rozwoju. Kosztowna bylaby zmiana aliansu. LO/SQ: SQ moglby jako drugi przewoznik azjatycki (po KE) zbudowac wezel w Europie i via WAW feedowac ruch po starym kontynencie. Bylaby to jego odpowiedz na dzialania swoich zacieklych konkurentow z zatoki. SQ moglby conajwyzej przejac 49%, reszte musialby kupic podmiot unijny (bank, venture capital). Dobra strona tego rozwiazania jest tez to, ze LO i SQ sa czlonkami tego samego aliansu oraz to, ze SQ uznawane jest za jednego z najlepszych przewoznikow na swiecie. Pytanie jak bardzo SQ zaangazowalo by sie w LO? czy jak w VS, dajac wolna reke VS, czy duzo mocniej.
pcharasz 2013-06-07 18:06   
pcharasz - Profil pcharasz
Jeżeli ktoś myśli, że SQ byłby zainteresowany LO w celu stworzenia "przyczółku" w Europie, to jest niezwykle naiwny. Mimo, że Singapur nie jest w EU, to ma podpisane open-skies z wieloma krajami, jak kraje Skandynawskie, UK, Niemcy, Belgia, Austria, Hiszpania, czyli z największymi rynkami. Nie mają open-skies z Włochami, Francją i Holandią, ale to nie przeszkadza im tam latać. Co do Air Berlin, znowu, głupotą jest mówienie, że AB sprowadziłby LO do roli feedera, bo gdyby chciał feedować więcej paxów z Polski, to może to swobodnie zrobić, a większą konkurencją jest nie LO, a LH. Na dodatek, w interesie AB nie było by pomniejszanie roli LO, bo dawałoby to miejsce innym liniom, niekontrolowanym przez AB, do wejścia do WAW. Moim zdaniem, największą wartością dodaną SQ może być nabyte doświadczenie w zarządzaniu w branży lotniczej, cały ten kapitał wiedzy, który mógłby być przeniesiony do LO by uczynić go zyskownym. Ale nie oczekiwałbym od SQ przekształcenia LO w nic innego niż to czym jest, lub właśnie linii hybrydowej. Może dojdzie kilka codesharów na niektórych trasach i tyle. Ich inwestycje są głównie nakierowane na zwrot pieniężny, a nie na stworzenie synergii operacyjnych. Dowodem na to są ich dotychczasowe inwestycje w Scoot, Virgin Australia czy Tiger Aiways.
gosc_7456a 2013-06-07 17:32   
gosc_7456a - Profil gosc_7456a
Jak tak śledzę (pobieżnie bo pobieżnie) całą tą sytację z LOTem to odnoszę wrażenie, że tutaj jedyne co faktycznie można sprzedać to marka LOT i nic więcej. Bo ta firma praktycznie nic więcej nie ma i większej wartości nie przedstawia. Ktoś sobie kupi znaczek jako tako rozpoznawalny w tej części świata i tyle. No może nie będzie musiał czekać w kolejce po 787 bo już są ale pod warunkiem, że przejmie również leasing tych maszyn.
gosc_09233 2013-06-07 16:33   
gosc_09233 - Profil gosc_09233
niech ktos juz kupi ten dychawiczny LO i uratuje ta firme. A co do kondycji finansowej AB to ich klopoty minely, program oszczednosci i reform przyniosl pozytywne efekty.
gosc_3296e 2013-06-07 15:57   
gosc_3296e - Profil gosc_3296e
najleprszy bylby SIN - moze nauczylby ich jak mozna zarabiac na lataniu
sauvi 2013-06-07 15:56   
sauvi - Profil sauvi
@gosc_e60f7: Pomysl troche. AB i LO tez mialyby bliskie siebie huby.
gosc_8da88 2013-06-07 15:17   
gosc_8da88 - Profil gosc_8da88
Najlepszym pomysłem byłby Singapore. Przede wszystkim dlatego, bo te sam sojuz, poza tym daleko hub i możliwość zaistnienia połączeń WAW-SIN. Co do tych przepisów unijnych mogliby nabyć 49% czy ileś tam i mogłoby być chyba ok.
szydelm 2013-06-07 15:09   
szydelm - Profil szydelm
Nie zdziwiłbym się jakby to był AB, chociażby po to by konkurować z Lufą i to nie tylko na polskim, ale też na niemieckim rynku.Pytanie pozostaje ile % akcji pozwoli sobie sprzedać państwo.Co by nie mówić ja osobiście chciałbym oczywiście SIN, ale realnie patrząc nie obraziłbym się na BA. :)
gosc_e7cd2 2013-06-07 15:05   
gosc_e7cd2 - Profil gosc_e7cd2
Inwestor z UE MOŻE mieć ponad 50% akcji, spoza nie. Inna sprawa, ze aby mieć pakiet większościowy i skutecznie zarządzać wcale nie zawsze trzeba mieć ponad 50% akcji.
gosc_e60f7 2013-06-07 15:04   
gosc_e60f7 - Profil gosc_e60f7
Nie bardzo rozumiem sens przykładu z LH, LX i OS, jakim cudem te linie miałyby ze sobą walczyć skoro każda z nich rządzi Lufa?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy